IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Cordless airbrush ? Någon som har erfarenhet?

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Cordless airbrush ? Någon som har erfarenhet? Empty Cordless airbrush ? Någon som har erfarenhet?

Inlägg av johan72 mån mar 27 2023, 17:59

Börjar snegla lite mot att skaffa en AirBrush. Ser på amazon att det finns en uppsjö av handhållna pennor med underliggande kompressorer. Dessa laddas via USB och har någon timmes driftstid. Är det någon som har erfarenhet av denna teknik?

johan72


Till överst på sidan Gå ner

Cordless airbrush ? Någon som har erfarenhet? Empty Sv: Cordless airbrush ? Någon som har erfarenhet?

Inlägg av cas mån mar 27 2023, 18:45

Tyvärr, det är inget som jag har testat.
Spontant känns det som att det borde vara svårt att få ett jämnt och högt tryck i den?
Men det är inget jag vet, utan bara killgissar.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


johan72 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cordless airbrush ? Någon som har erfarenhet? Empty Sv: Cordless airbrush ? Någon som har erfarenhet?

Inlägg av LasseThid tis mar 28 2023, 15:18

Jag tittade på en sådan när jag blev intresserad av airbrush före jul 2021, men i de Youtuberecensioner jag såg var det just jämnheten i trycket som ifrågasattes, så jag köpte en Fengdakompressor med tank, en airbrush och ett billigt sprutbås på Amazon. Det kostade mig ca 3200 kr, men om resultatet blir dåligt beror det snarare på skit bakom spakarna än att trycket i airbrushen varierar beroende på urladdning...  Laughing Laughing Laughing

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Cordless airbrush ? Någon som har erfarenhet? Empty Sv: Cordless airbrush ? Någon som har erfarenhet?

Inlägg av Patrik K ons mar 29 2023, 00:23

Har en sådan och dom funkar alldeles utmärkt till lättare enkla jobb som inte kräver så mycket finess (går säkert att finlira med en sån också, enligt köpsidorna så används dom ju av både tårtdekorerare och nagelkonstnärer) Smile 
  
Rekommenderar dock att du inte köper den absolut billigaste bara för att liksom, lägg gärna några hundringar så 
du får en som verkligen håller det den lovar gällande tryck och funktion.
Jag gav runt 400 för min och den gör vad den skall göra.

/Patrik
Patrik K
Patrik K


johan72 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Cordless airbrush ? Någon som har erfarenhet? Empty Sv: Cordless airbrush ? Någon som har erfarenhet?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet