Gruppbygge någon?
+8
TommyKillander
Caverö
MiniStuff
Matt_Public
Stefan E
frznlogic
Marlin
cas
12 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Gruppbygge någon?
Ett nytt år närmar sig så vad passar väl bättre än att dra igång lite gruppbygge igen?
Alltid lättare att starta nåt nytt än att avsluta har jag hört
Lite löst har vi talat om ett Achtung Spitfire-tema denna gången.
Dvs allt som kan härledas till RJ Mitchells magnifika skapelse (så Seafire, Seafang och Spiteful får vara med) eller bara nåt som heter Spitfire.
Känns det som en kul grej att vara med på?
Alla skalor sov tillåtna, och vi kan nog tänka oss halvfärdiga byggen också för den som vill ta med lite gammal skåpmat.
Eller skall vi ta tag i saken och göra Alla Moders Surdegsbygge istället?
Alltid lättare att starta nåt nytt än att avsluta har jag hört
Lite löst har vi talat om ett Achtung Spitfire-tema denna gången.
Dvs allt som kan härledas till RJ Mitchells magnifika skapelse (så Seafire, Seafang och Spiteful får vara med) eller bara nåt som heter Spitfire.
Känns det som en kul grej att vara med på?
Alla skalor sov tillåtna, och vi kan nog tänka oss halvfärdiga byggen också för den som vill ta med lite gammal skåpmat.
Eller skall vi ta tag i saken och göra Alla Moders Surdegsbygge istället?
cas- Vicesheriff
Sv: Gruppbygge någon?
Jag håller redan på med Alla Moders Surdegsbyggande.
Försöker beta av min växande backlog.
Vissa modeller är påbörjade för mer än tre år sedan och ligger och skriker om att bli färdigbyggda.
Fast jag blandar ju givetvis upp dem med ett och annat nybygge.
/Bosse
Försöker beta av min växande backlog.
Vissa modeller är påbörjade för mer än tre år sedan och ligger och skriker om att bli färdigbyggda.
Fast jag blandar ju givetvis upp dem med ett och annat nybygge.
/Bosse
Marlin
Låter som en fantastisk idé för mig, jag har för många Spitfire liggande i stashen nu😉. Har halvt om halvt börjat titta på en airfix seafire och en icm spitfire mk IX. Båda borde gå att göra i det gruppbygget ☺
frznlogic
Är med på både Spitfire och Surdegar!
Spitfire är ju självklart, jag har gott om modeller att välja bland!
Surdegar, ja.....
Jag har surdegar från 2005 och framåt, en del börjar väl lukta illa snart, så det finns att välja på!
Är med på alla gruppbyggen men "bygga klart"-frekvensen är dålig, blir surdegar istället!
En röjning är helt klart nödvändig!
Stefan
Spitfire är ju självklart, jag har gott om modeller att välja bland!
Surdegar, ja.....
Jag har surdegar från 2005 och framåt, en del börjar väl lukta illa snart, så det finns att välja på!
Är med på alla gruppbyggen men "bygga klart"-frekvensen är dålig, blir surdegar istället!
En röjning är helt klart nödvändig!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Nu när jag tänker efter så har jag faktiskt några Spitfires i stashen.
Så varför inte, jag är på.
Surdegarna kan alltid jäsa lite till.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Jag har en halvfärdig surdegs-Spitfire (Surefire?) som ni gärna får knöla in i en ny mapp. På så vis täcker jag bägge baserna som en boss.
Matt_Public- Master of DNF
Det finns faktiskt en riktig surdeg här också när jag tänker efter... Revell fw190 i 1/24 köpt någon gång i mitten av 90 talet och påbörjad 2003 eller så... Kropp och vingar plus allt inuti byggt och ihopsatt. Så surdegar låter fint det också! 😈
frznlogic
Marlin skrev:Nu när jag tänker efter så har jag faktiskt några Spitfires i stashen.
/Bosse
Israeliska spittar är inte så dumma dom!
Gjorde just en liten grovräkning och det visar sig att var tionde obörjad modell är en Spit...
Hoppla!
cas- Vicesheriff
MiniStuff- Vicesheriff
Strax i jämte Håkans vits-generator!MiniStuff skrev:Vart är "Gilla-knappen"?
Kan någon ta på sig den tunga uppgiften att fixa en banner?
Det verkar som jag har blivit av med mina fotoredigeringsprogram i uppgraderingen till Win10
cas- Vicesheriff
Har vi valt ett enskilt tema, eller är det Firma Surdeg & Spitfire som ska registreras?cas skrev:Kan någon ta på sig den tunga uppgiften att fixa en banner?
Också: vilka specifikationer önskas i övrigt?
Errm....Spitfire och surdeg låter som en giftig kombo.
Flest röster på Spits, tror jag, men jag är å andra sidan svårt partisk och vill inte röra mina surdegar.
Spec i övrigt för gruppbygget? Start 1/1 2016 -sluttid oändlig ?
Spitten skall inte ha nån tidigare byggtråd men surdegen får vara i vilket skede som helst?
Flest röster på Spits, tror jag, men jag är å andra sidan svårt partisk och vill inte röra mina surdegar.
Spec i övrigt för gruppbygget? Start 1/1 2016 -sluttid oändlig ?
Spitten skall inte ha nån tidigare byggtråd men surdegen får vara i vilket skede som helst?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Protest och grejer!cas skrev:Spitten ska inte ha nån tidigare byggtråd [...]
Nåja, jag har välan annat på lager.
Äh, surdegsspitfire är väl ännu mer i rätt anda antar jag?
Kör så det ryker
Kör så det ryker
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Om man har en påbörjad Spitfire då?
Jag har tre stycken Spittar på gång just nu (i och för sig inga surdegar...... ännu...), men för all del, jag kan ta det som en ursäkt att starta en till.
Det kan ju vara så att en Spitfire-byggis faktiskt har blivit en surdeg (är det ens möjligt?)?
Om vi skall ha det så, då borde vi definiera den svåraste frågan av dem alla; vad ÄR en surdeg, egentligen?
Min egen definition är;
Om det gått mer än ett år sedan jag byggde, målade eller dekalerade något på modellen, DÅ är det en surdeg.
OBS! Att lyfta på locket och titta gills INTE som "arbetat på modellen"!
Vi behöver definitivt separata trådar;
En tidsdefinierad Spitfire-tråd, ett helt vanligt gruppbygge, alltså!
En "Surdegstråd" med en klart definierad början, men med ett "öppet slut", där vi kan bygga våra gamla temabyggen och andra surdegar klart.
Lite fundringar bara....
Stefan
Jag har tre stycken Spittar på gång just nu (i och för sig inga surdegar...... ännu...), men för all del, jag kan ta det som en ursäkt att starta en till.
Det kan ju vara så att en Spitfire-byggis faktiskt har blivit en surdeg (är det ens möjligt?)?
Om vi skall ha det så, då borde vi definiera den svåraste frågan av dem alla; vad ÄR en surdeg, egentligen?
Min egen definition är;
Om det gått mer än ett år sedan jag byggde, målade eller dekalerade något på modellen, DÅ är det en surdeg.
OBS! Att lyfta på locket och titta gills INTE som "arbetat på modellen"!
Vi behöver definitivt separata trådar;
En tidsdefinierad Spitfire-tråd, ett helt vanligt gruppbygge, alltså!
En "Surdegstråd" med en klart definierad början, men med ett "öppet slut", där vi kan bygga våra gamla temabyggen och andra surdegar klart.
Lite fundringar bara....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Skrev någon något om SPITFIRE för isåfall kan jag tänka mig att deltaga med något däråt
Caverö
Tjenix!
Jag har inte någon surdegs-spit på lager, men jag kan tänka mig att skaffa mig en
....Spitfire byggsats asså
Bring the Noise!
Tommy
Jag har inte någon surdegs-spit på lager, men jag kan tänka mig att skaffa mig en
....Spitfire byggsats asså
Bring the Noise!
Tommy
TommyKillander
Jag är ju inte så där väldans aktiv av mig på just byggfronten nu för tiden då all j-a tid går åt att sköta två firmor (som man bäddar...) MEN sånt här går jag alltid igång på och då jag faktiskt har en surdeg slash Spitfire liggandes (som de som var med på första Plastkollot bör ha i minnet att jag har gjort lite på) och som jag troor har en liten tråd nån stans (?) så röstar jag för en kombo-tråd. Eller är det för rörigt...
Kanske att jag kommer en aning vidare nästa år med ett flygbygge Eller nått alls...
Kanske att jag kommer en aning vidare nästa år med ett flygbygge Eller nått alls...
MiniStuff- Vicesheriff
Åhhh, den Spit Mk IX kommer jag ihåg!
Vi kör helt enkelt på alla sorters spittar, nya såväl som surdegar?
Vi kör helt enkelt på alla sorters spittar, nya såväl som surdegar?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Skall se om jag kan grotta fram nån tråd med referenser...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Spitfire tycks tillhöra gruppen där 3 av 4 faktiskt står i hyllan färdiga, lämnandes en surdeg av det slaget i gömmorna.
Jag har några opåbörjade som skulle kunna delta i gruppbygge, och sen en hel del som står i hyllorna här hemma som definitivt räknas som surdegar!
Så jag är för båda gruppbyggena!
Håkan
Jag har några opåbörjade som skulle kunna delta i gruppbygge, och sen en hel del som står i hyllorna här hemma som definitivt räknas som surdegar!
Så jag är för båda gruppbyggena!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag knåpade till slut ihop en liten banner...
Kan vi starta då tro?
Kan vi starta då tro?
cas- Vicesheriff
Jag har ju redan startat
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Nya Kategorier
» Gruppbygge?
» Inriktning på nästa gruppbygge