Gruppbygge?
+9
linusorn
Azgaron
TommyKillander
Matt_Public
Marlin
Stefan E
cas
rsm.gbg
LudvigN
13 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Förslag på nytt gruppbygge
Gruppbygge?
Tjena!
Är snart klar med mitt återkomstbygge. Nu har jag ett problem. Jag är lite lost när det gäller att välja nästa bygge, har så mycket jag vill bygga. Jag undrar därför om det är några som är sugna på att starta ett gruppbygge lite längre fram, typ om 2-3 veckor så man har tid på sig att avsluta lite bös.
Jag tycker det hade varit sköj att bygga något ihop + att jag får lättare att välja objekt som skall upp på slaktbänken.
Någon som är sugen?
Ha det bäst!
Är snart klar med mitt återkomstbygge. Nu har jag ett problem. Jag är lite lost när det gäller att välja nästa bygge, har så mycket jag vill bygga. Jag undrar därför om det är några som är sugna på att starta ett gruppbygge lite längre fram, typ om 2-3 veckor så man har tid på sig att avsluta lite bös.
Jag tycker det hade varit sköj att bygga något ihop + att jag får lättare att välja objekt som skall upp på slaktbänken.
Någon som är sugen?
Ha det bäst!
LudvigN
Sv: Gruppbygge?
Tornado IDS, tysk med en bombkapsel ifrån Tommys Finmekaniska?
Den är startad och det kommer nog fler som hoppar på i höst.
Nu är det väl bara Stefan E och Marlin som startat än så länge.
- Roland
Den är startad och det kommer nog fler som hoppar på i höst.
Nu är det väl bara Stefan E och Marlin som startat än så länge.
- Roland
rsm.gbg
Som Roland säger så har vi ett Gruppbygge med Stormtema igång just nu. Så det är fullt möjligt att bygga Tornados (vilket de flesta av oss kommer att göra), men Typhhoon, Tempest, Hurricane, Whirlwind, Taifun, Whirbelwind, ja allt som är stormigt helt enkelt!
Vad tror du om det?
Vad tror du om det?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det är bara att hoppa in o köra igång!
Det behöver ju inte vara en Tysk IDS, det finns massor av roliga målningar, fast dom färgglada Tyska överväger helt klart.
Det behöver inte ens vara en Tornado, allt med Storm-Tema funkar.
Skalan är naturligtvis valfri, allt mellan 1/144 till 1/32 går an.
Stefan
Det behöver ju inte vara en Tysk IDS, det finns massor av roliga målningar, fast dom färgglada Tyska överväger helt klart.
Det behöver inte ens vara en Tornado, allt med Storm-Tema funkar.
Skalan är naturligtvis valfri, allt mellan 1/144 till 1/32 går an.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
5 september drar Tornado gruppbygget igång på Britmodeller.
Då ska jag dra igång en i 1/48.
Tror att det blir en tysk i Norm 83 och bombkapsel.
/Bosse
Då ska jag dra igång en i 1/48.
Tror att det blir en tysk i Norm 83 och bombkapsel.
/Bosse
Marlin
cas skrev:Som sagt har vi ett Gruppbygge med Stormtema igång just nu. Så det är fullt möjligt att bygga Typhhoon, Tempest, Hurricane, Whirlwind, Taifun, Whirbelwind, ja allt som är stormigt helt enkelt!
Eller varför inte lite Stormboyz som Matt?
Matts Warhammer
- Roland
rsm.gbg
En Typhoon då?
Den här skönheten från Revell landade i min brevlåda i fredags.
/Bosse
Den här skönheten från Revell landade i min brevlåda i fredags.
/Bosse
Marlin
Eller en Tempest?
Eller en Hurricane?
Eller en Ki-84 Hayate?
Eller en Hurricane?
Eller en Ki-84 Hayate?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nu blev det för mycket propellrar här! Funkar en EE Lightning? Annars blir det nog att ta tag i en Sea Vixen som jag gnetade med senast det begav sig.
LudvigN
Tyvärr, elektiska urladdningar är inte liktydigt med kraftig vind. I så fall hade jag nog byggt en Thunderbird.LudvigN skrev:Funkar en EE Lightning?
En Vixen är dock såpass frän att bygget knappast lär behöva draghjälp av andra.
Matt_Public- Master of DNF
Sea Vixen?
Ja, plockar du fram den så M.Å.S.T.E jag ta fram min avsomnade som just nu ligger i skämslådan i väntan på....ja nånting.
Deal?
Ja, plockar du fram den så M.Å.S.T.E jag ta fram min avsomnade som just nu ligger i skämslådan i väntan på....ja nånting.
Deal?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Håller nog med Matt i det här läget, temat är ju vind, inte blixt o dunder, men det kanske blir för begränsat.
Men vi kan ju alltid kalla det ett Väder-Tema istället så får vi med Thunderbolt, Viggen, Lightning etc....
Stefan
Men vi kan ju alltid kalla det ett Väder-Tema istället så får vi med Thunderbolt, Viggen, Lightning etc....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Intressant idé, men då lär väl någon vilja ympa in Sun-Air.Stefan E skrev:Men vi kan ju alltid kalla det ett Väder-Tema istället så får vi med Thunderbolt, Viggen, Lightning etc...
Att Tornado-gruppbygget blev stormrelaterat för att någon ville ha med en Typhoon kan jag smälta, men något slags avgränsning är i mina ögon inte av ondo.
Edit: Däremot är jag helhjärtat för att inkludera en EE Lightning efter att ha sett filmklippet nedan.
Det blir att göra klart min Vixen, känner jag. Får hoppas på ett annat gruppbygge i framtiden!
LudvigN
Ett utmärkt val!LudvigN skrev:Det blir att göra klart min Vixen, känner jag. Får hoppas på ett annat gruppbygge i framtiden!
Gruppbyggen lär det bli fler av, misstänker jag, och helst med Mirage-tema.
Matt_Public skrev:Ett utmärkt val!LudvigN skrev:Det blir att göra klart min Vixen, känner jag. Får hoppas på ett annat gruppbygge i framtiden!
Gruppbyggen lär det bli fler av, misstänker jag, och helst med Mirage-tema.
Hade varit kul med lite bredare teman då, till exempel Deltavingat
LudvigN
Jag skall börja bygga massor av Mig och Su kärror, har massor på gång
Tema Sovjet?
- Roland
Tema Sovjet?
- Roland
rsm.gbg
Hmm, då ryker min F.1B...LudvigN skrev:Hade varit kul med lite bredare teman då, till exempel deltavingat.
Å andra sidan kan jag bygga Kfir, eller Draken. Det fungerar också!
Röda stjärnor vore också livat. Något slags MiG finns ju i förrådet...rsm.gbg skrev:Tema Sovjet?
Jag är med! Ryska Björnens Magasin!rsm.gbg skrev:Jag skall börja bygga massor av Mig och Su kärror, har massor på gång
Tema Sovjet?
- Roland
LudvigN
Väntar på den evige CAS, antar jag.rsm.gbg skrev:Hur startar man ett gruppbygge?
Skulle emellertid tro att rådande gruppbygge lär hinna bedarra innan ett nytt inleds.
De senaste är mitt verk, dock återigen CAS förskyllan.ibid. skrev:Var det Janne eller Matt som gjorde såna goa gruppbyggesbanners?
Jag är hans lejda hejduk, så att säga.
Också: Extra pluspoäng utdelas för lilla Sydney.
Matt har inte bara språkets gåva, han är en hejjare på att skapa banners!Matt_Public skrev:Väntar på den evige CAS, antar jag.rsm.gbg skrev:Hur startar man ett gruppbygge?
Skulle emellertid tro att rådande gruppbygge lär hinna bedarra innan ett nytt inleds.De senaste är mitt verk, dock återigen CAS förskyllan.ibid. skrev:Var det Janne eller Matt som gjorde såna goa gruppbyggesbanners?
Jag är hans lejda hejduk, så att säga.
Men jag är inte den som är den. Med mina adminkrafter kan jag lätt skapa hur många GB som helst
Finns det konsensus i frågan Deltavingar eller Ryskt?
Känns ju nästan lite häftigt att köra bägge samtidigt som stormvarning eller?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Nästa gruppbygge?
» Gruppbygge någon?
» F-16 gruppbygge!?
» Om gruppbygge i Warhammer
» Inför gruppbygge Utmaningen
» Gruppbygge någon?
» F-16 gruppbygge!?
» Om gruppbygge i Warhammer