F-16 gruppbygge!?
+7
linusorn
Stefan E
Matt_Public
Tobias
Azgaron
Marlin
cas
11 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
F-16 gruppbygge!?
Det verkar som Bosse har fått upp ögonen igen för F-16 , eller om det är F-2 som får flera glada tillrop?
Jag hade ju tänkt fortsätta på min Tomcat istället för att börja på nåt nytt men ni vet hur det är efter ett långt uppehåll.
Det är liksom svårt att hitta tillbaka, åtminstone om man är svagsint som en annan.
Så vad säger vi om ett F-16-klassat (*) gruppbygge!?
Bosse, Stefan, Roland, Tobbe och Matt har hintat om visst intresse.
Finns det fler?
(*) F-16 klassat räknar jag då som alla varianter av F-16, och lägger till avarterna Mitsubishi F-2, IAI Lavi, AIDC F-CK-c Ching Kou och kanske även Chengdu J-20 även om den sistnämnda får anses vara liiite på gränsen.
Jag hade ju tänkt fortsätta på min Tomcat istället för att börja på nåt nytt men ni vet hur det är efter ett långt uppehåll.
Det är liksom svårt att hitta tillbaka, åtminstone om man är svagsint som en annan.
Så vad säger vi om ett F-16-klassat (*) gruppbygge!?
Bosse, Stefan, Roland, Tobbe och Matt har hintat om visst intresse.
Finns det fler?
(*) F-16 klassat räknar jag då som alla varianter av F-16, och lägger till avarterna Mitsubishi F-2, IAI Lavi, AIDC F-CK-c Ching Kou och kanske även Chengdu J-20 även om den sistnämnda får anses vara liiite på gränsen.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron, Marlin and Mårten Fredrik like this post
Sv: F-16 gruppbygge!?
cas skrev:(*) F-16 klassat räknar jag då som alla varianter av F-16, och lägger till avarterna Mitsubishi F-2, IAI Lavi, AIDC F-CK-c Ching Kou och kanske även Chengdu J-20 även om den sistnämnda får anses vara liiite på gränsen.
Inte Chengdu J-20
Chengdu J-10 ska det vara.
/Bosse, som drar igång sina den 22 Januari.
Marlin
Azgaron likes this post
Vet inte om jag har så många F-16 utöver förra årets julstrulbygge.
F-teens kan ju vara en variant!
Håkan
F-teens kan ju vara en variant!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag tror jag skulle haka på det.. Är ju sugen på Tamiyas CJ!
Ooops! Fel "CJ".
Kan typ inget om dem.. Men modellen verkar trevlig. Tänker mig att man kan ta sig igenom ett bygge ändå med lite research under tiden..
Ooops! Fel "CJ".
Kan typ inget om dem.. Men modellen verkar trevlig. Tänker mig att man kan ta sig igenom ett bygge ändå med lite research under tiden..
Tobias
Azgaron, Matt_Public and Marlin like this post
Just det ja, J-10 skall det vara.Marlin skrev:cas skrev:(*) F-16 klassat räknar jag då som alla varianter av F-16, och lägger till avarterna Mitsubishi F-2, IAI Lavi, AIDC F-CK-c Ching Kou och kanske även Chengdu J-20 även om den sistnämnda får anses vara liiite på gränsen.
Inte Chengdu J-20
Chengdu J-10 ska det vara.
/Bosse, som drar igång sina den 22 Januari.
Fingret slant visst.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron likes this post
Fan, Tamiyas Aggressor-box.. Den målningen.. Nästan bättre än Cj/Pam.. Blir det ett gruppbygge tar jag nog en Tamiya - men någon som har bra koll på lådorna 8skulle tro att det blir AM-dekaler även om jag köper Aggressor-boxen).
Snubben som pratatde om F-16 elelr om det var Wild Weasel-uppdrag, i Fighter Pilot Podcast var inte så impad av HARM.. Han röjde dock ordentligt med resten av arsenalen, i Irak. Om det blir Cj - vad hänger man på om man vill undvika HARM?
Sist, den gamla klassikern - med F-16A antar jag?
Tobias
Svarar nog på en del av mina frågor själv här? Men finns kanske mer att tillägga?
Tobias
JA, bygg en aggressor!
https://www.hannants.co.uk/product/TB48256?result-token=7AZmf
Finns ju hur många snygga målningar som helst ju!
https://www.hannants.co.uk/product/TB48256?result-token=7AZmf
Finns ju hur många snygga målningar som helst ju!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Rebell har en Hasegawa Aggressor med, 325 eller något - hur är den modellen?
Tobias
Hasegawas F-16 blir en fin färdig modell.
Men den är neolitisk i jämförelse med Tamiyas.
Vill du ha samma kvalitet som på en Tamiya blir det till att byta ut det mesta till resin, dvs hjulhus, utblås, intag, cockpit (kan i och för sig räcka med Quintas cockpitdekaler). Glöm inte Master Pitot rör. Det behövs även till Tamiyas.
Prislappen på den kommer bli betydligt högre en Tamiyas F-16 C/N Agressor låda. Den lådan är den allra bästa, Allt kommer med i den för att bygga en F-16A/C/N i princip alla Block versioner som finns.
/Bosse
Men den är neolitisk i jämförelse med Tamiyas.
Vill du ha samma kvalitet som på en Tamiya blir det till att byta ut det mesta till resin, dvs hjulhus, utblås, intag, cockpit (kan i och för sig räcka med Quintas cockpitdekaler). Glöm inte Master Pitot rör. Det behövs även till Tamiyas.
Prislappen på den kommer bli betydligt högre en Tamiyas F-16 C/N Agressor låda. Den lådan är den allra bästa, Allt kommer med i den för att bygga en F-16A/C/N i princip alla Block versioner som finns.
/Bosse
Marlin
cas likes this post
Jag gjorde misstaget att söka på Hasegawa F-16 1/48 på Scalemates
Jisses!
Det är över 200 boxningar men inget som tyder på att det Revell har boxat om nån. Om det nu inte skall vara i skala 1/72?
Jisses!
Det är över 200 boxningar men inget som tyder på att det Revell har boxat om nån. Om det nu inte skall vara i skala 1/72?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Bosse. Då får det allt bli den boxen lite senare i december. Jag är helt klart på ett F-16-bygge och göra bort med med en fin Tamiya!
Farsan snackade om några aggressor adverseries i Alaska som verkade vara aktiva lite varstans. Antar att det är de med de vackraste färgerna. De svart-vit-gråa eller de med lite blått..
Skippar nog hasse då men det lät som ett helt ok pris!
Oh, 200 boxningar! Stackarna med OCD som "måste" köpa alla varje gång de släpps.. Jag gillar på sätt o vis Hasegawas sätt - men det är störigt när man vill ha en gammal låda som knappt går att få tag på..
Farsan snackade om några aggressor adverseries i Alaska som verkade vara aktiva lite varstans. Antar att det är de med de vackraste färgerna. De svart-vit-gråa eller de med lite blått..
Skippar nog hasse då men det lät som ett helt ok pris!
Oh, 200 boxningar! Stackarna med OCD som "måste" köpa alla varje gång de släpps.. Jag gillar på sätt o vis Hasegawas sätt - men det är störigt när man vill ha en gammal låda som knappt går att få tag på..
Tobias
Om jag nu skulle vilja sätta amerikanska märken på en av mina byggen, så ligger den Alaska baserade Svart-Vit-Gråa rätt bra till. Kanske inte lika högt som de som en gång i tiden flög i Euro 1 camot.
/Bosse
/Bosse
Marlin
F/A-16 är ju visserligen läcker, men för min del ställer jag upp med en Venezuelansk F-16!
Ja, det är i princip SEA-färger på en F-16
Ja, det är i princip SEA-färger på en F-16
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Marlin and Mårten Fredrik like this post
En Venezeulansk F-16 blir ju bara så läckert.
Men skulle du ändra dig och verkligen vill göra en i äkta SEA camo, så finns ju detta ark från Caracal.
https://www.hannants.co.uk/product/CD48203?result-token=lnvrU
/Bosse
Men skulle du ändra dig och verkligen vill göra en i äkta SEA camo, så finns ju detta ark från Caracal.
https://www.hannants.co.uk/product/CD48203?result-token=lnvrU
/Bosse
Marlin
Matt_Public likes this post
Eller varför inte en Dansk i F-35 Have Glass färger.
https://www.hannants.co.uk/product/LN48-D04?result-token=yshRB
Fast då behövs ju de där nyare PIDS balkarna.....
/Bosse
https://www.hannants.co.uk/product/LN48-D04?result-token=yshRB
Fast då behövs ju de där nyare PIDS balkarna.....
/Bosse
Marlin
Vilka camon.. Speciellt Euro 1 och de Venezueliansiska.... Whataver.
När började gruppbygget sa vi??
När började gruppbygget sa vi??
Tobias
Vi kan väl sätta igång några veckor in i Januari?
Men Have Glass!?
Fy vad besvärligt!
Iofs, en en grekisk maskin kan ju vara en intressant utmaning, rent målningsmässigt:
Operativa scheman är lite roligare än specialmålningar, i min lilla hjärna.
Men Have Glass!?
Fy vad besvärligt!
Iofs, en en grekisk maskin kan ju vara en intressant utmaning, rent målningsmässigt:
Operativa scheman är lite roligare än specialmålningar, i min lilla hjärna.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Marlin likes this post
Låter bra, då inner jag klart med lite..
Jo.. Men vi räknar aggressors dit.. Men vilken vackert smutsig Grek.
Jo.. Men vi räknar aggressors dit.. Men vilken vackert smutsig Grek.
Tobias
OK, jag hoppar med i gruppbygget med den läckraste av dom alla, ett par Japanska Mitsubishi F-2A i två-tons blått och häftiga dekaler!
De var ju ändå planerade att startas i Jauari -22.
Stefan
De var ju ändå planerade att startas i Jauari -22.
Stefan
Senast ändrad av Stefan E den tis dec 07 2021, 11:29, ändrad totalt 1 gång
Stefan E- Linkebodamannen
Ah, det är ju svårt att säga emot det påståendet.. Bästa modell för en sån? Nyfiken.. De är större än F-16?
Tobias
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Gruppbygge?
» Gruppbygge någon?
» Inriktning på nästa gruppbygge?
» Om gruppbygge i Warhammer
» Inför gruppbygge Utmaningen
» Gruppbygge någon?
» Inriktning på nästa gruppbygge?
» Om gruppbygge i Warhammer
» Inför gruppbygge Utmaningen