Gruppbygge?
+9
linusorn
Azgaron
TommyKillander
Matt_Public
Marlin
Stefan E
cas
rsm.gbg
LudvigN
13 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Förslag på nytt gruppbygge
Sv: Gruppbygge?
LudvigN skrev:En brasiliansk Gripen räknas som brasiliansk, eller kan den gå som både brasse och svensk?
Så en P-39 med rätt märkning är således gångbar som ryskifikation? Najjan!cas skrev:Den kan gå som båda, anser jag.
Matt_Public- Master of DNF
Vi har ju redan ett gruppbygge på gång, Tornado?
....eller ska vi köra två gruppbyggen på samma gång?
Ett räcker för mig, jag hinner ändå inte med...
Tornado-bygget verkar ju inte vara någon hit i alla fall....
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stormvarning, heter det.Stefan E skrev:Vi har ju redan ett gruppbygge på gång, Tornado?
Pardoxalt nog råder där viss stiltje. Jag har dock ytterligare ett par små byggen att ympa in där inom kort.
Alla tre gruppbyggena funkar för min del. Kanske kan tidsfördela dem lite.
Annars brukar det ju byggas i gruppbyggena lite närhelst det passar!
Håkan
Annars brukar det ju byggas i gruppbyggena lite närhelst det passar!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag påbörjar min Tornade snartStefan E skrev:Vi har ju redan ett gruppbygge på gång, Tornado?
Stefan
Skall bara bygga klart mina andra 2, Aradon och bandvagnen.
- Roland
rsm.gbg
Även jag har ett bygge på gång till gruppbygget stormvarning. Skall bara få samlat på mig lite mer bilder så att det blir mer substans i tråden.
Cdrengelin
Det kommer en Tornado från mig, var så säkra!
Kanske även en Hurricane, bara för att jag vill.
Inget som hindrar oss från att köra två GB samtidigt egentligen. Vi brukar ju inte ta speciellt hårt på varken start eller slutdatum, egentligen.
Kanske även en Hurricane, bara för att jag vill.
Inget som hindrar oss från att köra två GB samtidigt egentligen. Vi brukar ju inte ta speciellt hårt på varken start eller slutdatum, egentligen.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag ber om ursäkt om jag lät som en sur gammal gubbe, det var absolut inte meningen....
Jag efterlyser bara någon sorts struktur på det hela.
Våra gruppbyggen är ju alltid öppna egentligen då de aldrig låses efter sista datumet, det byggs fortfarande i flera gamla GB.
Vi kan ha både ett, två o tre GB öppna på samma gång om vi vill och det finns intresse för det, inte mig emot.
Jag har många deltavingar i högen (Mest Drakar och Mirager....), bygger gärna någon av dem också i ett GB.
Stefan
Våra gruppbyggen är ju alltid öppna egentligen då de aldrig låses efter sista datumet, det byggs fortfarande i flera gamla GB.
Vi kan ha både ett, två o tre GB öppna på samma gång om vi vill och det finns intresse för det, inte mig emot.
Jag har många deltavingar i högen (Mest Drakar och Mirager....), bygger gärna någon av dem också i ett GB.
Stefan
Jag vill också ha gubbstruktur, eller något ditåt.Stefan E skrev:Jag ber om ursäkt om jag lät som en sur gammal gubbe, det var absolut inte meningen....
Vad sägs om att låta björnen sova åtminstone en bit in i augusti eller så?
Jag tycker vi kan köra igång ryssen om nån vecka eller något, innan månadsskiftet i alla fall. Det finns ingenting som hindrar er som är frälsta av Tonkan att hoppa in under tidens gång, men det är mina tankar det. Håller själv på med något helt annat och drömmarna om ryska former sätter fart på mig och ser till att jag inte sölar.
Under tiden kommer jag försöka bena ut vad tusan jag skall bygga för rysk mojäng. Har alldeles för mycket att välja på.
Det finns en del tankar. Tror till exempel att jag inte är redo för Blindern eller Flankern. Till min fasa upptäcker jag att jag endast äger 1(!) rysk helikopter, och det är en fet jäkel. Hoppas någon annan är sugen på att hålla helikopterfanan högt den här gången! Ha det bäst!
Under tiden kommer jag försöka bena ut vad tusan jag skall bygga för rysk mojäng. Har alldeles för mycket att välja på.
Det finns en del tankar. Tror till exempel att jag inte är redo för Blindern eller Flankern. Till min fasa upptäcker jag att jag endast äger 1(!) rysk helikopter, och det är en fet jäkel. Hoppas någon annan är sugen på att hålla helikopterfanan högt den här gången! Ha det bäst!
LudvigN
Jag tolkar bilden som en inbjudan till önskemål.LudvigN skrev:Har alldeles för mycket att välja på.
Flagon för mig, tack! Den ser så elakt nyttobetonad ut.
Jag ser gärna att du ger dig på Mi-26 Halo, det är en riktigt maffig sak.
....och jag håller med, det rycker i helikoptertarmen nu (det har det gjort länge)....
Ska fundera lite, men jag kommer att göra dig sällskap!
Stefan
....och jag håller med, det rycker i helikoptertarmen nu (det har det gjort länge)....
Ska fundera lite, men jag kommer att göra dig sällskap!
Stefan
Flagon för bövelen!
Mer fulrysk än så blir det inte
Mer fulrysk än så blir det inte
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag tänker då inte bygga Ryskt flyg på ett tag!
Möjligen ett roligt markmål för luftbekämpning?
Annars har jag gott om delta.....
Möjligen ett roligt markmål för luftbekämpning?
Annars har jag gott om delta.....
Ytterligare någon enstaka röst till hemmalaget, så...glimturen skrev:Annars har jag gott om delta...
Jag bygger ryskt härnäst GB eller inte spelar ingen större roll
Men en mig 21 är väl delta vingad den med.
Vid oavgjort borde kanske trådskaparen bestämma.
- Roland
Men en mig 21 är väl delta vingad den med.
Vid oavgjort borde kanske trådskaparen bestämma.
- Roland
rsm.gbg
Vid oavgjort borde väl snarare inget av, eller båda, alternativen startas?rsm.gbg skrev:Vid oavgjort borde kanske trådskaparen bestämma?
Att trådskaparen skulle ges två röster gentemot övrigas enda röst rimmar illa med själva omröstningsprocessen.
Jag menade bara att det var trådskaparen som ville ha ett gruppbygge.
Blir det då ett gruppbygge där han inte vill vara med rimmar ju ganska illa det med?
- Roland
Blir det då ett gruppbygge där han inte vill vara med rimmar ju ganska illa det med?
- Roland
rsm.gbg
Varför föreslog du då själv ett annat alternativ?rsm.gbg skrev:Jag menade bara att det var trådskaparen som ville ha ett gruppbygge.
Att det då blir ett gruppbygge där han inte vill vara med rimmar ganska illa det med?
Utöver att själv föreslå deltavingat har ju Ludvig redan uttryckt sitt gillande för ditt förslag, och rentav döpt det:
LudvigN skrev:Hade varit kul med lite bredare teman då, till exempel deltavingat.
LudvigN skrev:Jag är med! Ryska Björnens Magasin!rsm.gbg skrev:Jag skall börja bygga massor av MiG- och Su-kärror, har massor på gång.
Tema Sovjet?
Kanske har han rentav gett sin röst till det, vad vet jag?
Senast ändrad av Matt_Public den tor jul 16 2020, 12:02, ändrad totalt 1 gång
Jag sa först att det finns ett nystartat GB, Stormvarning.Matt_Public skrev:Varför föreslog du då själv ett annat alternativ?rsm.gbg skrev:Jag menade bara att det var trådskaparen som ville ha ett gruppbygge.
Att det då blir ett gruppbygge där han inte vill vara med rimmar ganska illa det med?
Det tyckte inte Ludvig passade.
Då föreslog nog jag ett Ryss bygge då jag själv skulle bygga Ryskt
Då kom Ludvig med förslaget Ryska Björnens Magasin, vilket jag gillade och röstade på.
Men nu skall vi sluta kasta tårta, det blir så kladdigt
Som jag brukar säga, "Jag är med på allt utom självmord"
- Roland
rsm.gbg
Ah, jag missade att det var Ludvig som föreslog Delta vingat åxå
mitt fel... sorry
- Roland
mitt fel... sorry
- Roland
rsm.gbg
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5