Rye Field Model, Sd. Kfz 181 Pz.Kpfw. VI Ausf E, Late production, Full interior
4 posters
Sida 1 av 1
Rye Field Model, Sd. Kfz 181 Pz.Kpfw. VI Ausf E, Late production, Full interior
Med StuG IV:n avklarad är det dags för nästa germanska skrammelvagn, en liten kissemiss i form av en Tiger I.
Förhoppningsvis förblir det en kissemiss och inte en kisse miss...
Med Rye Field kan man förvänta sig gott om detaljer, men efter vad jag läst på tiger1.info borde Rye Field kanske lägga lite mer tid på att få ihop en korrekt Tiger istället för att lägga tid på vingmuttrar i skala 1/35...
Nåväl.
Här kommer ett par bilder på låddan och vad som gömmer sig i denna.
Förhoppningsvis förblir det en kissemiss och inte en kisse miss...
Med Rye Field kan man förvänta sig gott om detaljer, men efter vad jag läst på tiger1.info borde Rye Field kanske lägga lite mer tid på att få ihop en korrekt Tiger istället för att lägga tid på vingmuttrar i skala 1/35...
The interior is essentially the same one from Rye Field's "Mid Tiger" but with new parts in the engine compartment. There is now a realistic amount of pipes and auxiliary equipment in that area.
The crew compartment of this kit, like that of the "Mid" kit, has many inaccuracies. It includes parts and features from "Early" Tigers that should not be there. This is a disappointment because a "Late" Tiger exists in a museum and many of these problems could have been avoided by reference to it.
Nåväl.
Här kommer ett par bilder på låddan och vad som gömmer sig i denna.
LasseThid
Azgaron and Matt_Public like this post
Sv: Rye Field Model, Sd. Kfz 181 Pz.Kpfw. VI Ausf E, Late production, Full interior
Rejäla mängder plast i lasten, minsann.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Rye Field Model, Sd. Kfz 181 Pz.Kpfw. VI Ausf E, Late production, Full interior
Jo, tack...
Det är väl nästan 800 delar bara till banden... *shocked*
Det är väl nästan 800 delar bara till banden... *shocked*
LasseThid
En rejäl låda med måååånga timmars jobb (...eller underhållning?).
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack för titten! Verkar vara en trevlig modell!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Var så goda!
StuG IV:an tog väl ca tre månader att bli klar med, så jag räknar med åtminstone samma tid för denna...
Dessutom hade jag tänkt prova att vädra under tiden jag bygger, samt att justera en del av Rye Fields felaktigheter om det går.
StuG IV:an tog väl ca tre månader att bli klar med, så jag räknar med åtminstone samma tid för denna...
Dessutom hade jag tänkt prova att vädra under tiden jag bygger, samt att justera en del av Rye Fields felaktigheter om det går.
LasseThid
Azgaron likes this post
Liknande ämnen
» Rye Field Model, Sd. Kfz 167 StuG IV, Early production, Full interior
» Rye Field Model, Tiger I, Late Production
» Dragon Pz.Kpfw IV. Ausf.H Late Prod. 1/35
» Tiger I Late Production
» Rye Field Model, Tiger I, Late Production
» Dragon Pz.Kpfw IV. Ausf.H Late Prod. 1/35
» Tiger I Late Production