Rye Field Model, Tiger I, Late Production
+5
Stefan E
glimturen
Noobson
Azgaron
LasseThid
9 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Rye Field Model, Tiger I, Late Production
Ser mycket fint ut nu, med rätta färger. Bra jobbat!
Sadolf
Snyggt, ju!
Utspädd oljefärg, och påföljande torrborstning, i olika gröntoner torde kunna liva upp om du är osäker på den befintliga kulören.
Utspädd oljefärg, och påföljande torrborstning, i olika gröntoner torde kunna liva upp om du är osäker på den befintliga kulören.
Matt_Public- Master of DNF
Tjusigt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tiden går fort när man har roligt och även nu, som jag brukar säga.
Vad som skulle bli sista delen av Tigerbygget drog ut på tiden och jag har inte ens hunnit börja med att sätta alla utsidesdetaljer på plats.
Nåväl, alla hjul och banden är i alla fall på plats...
Alla luckor, utom den bakre på tornet kommer att vara öppningsbara. På något vis lyckades jag bryta av luckans ena lilla pigg som ska hålla fast den, så antingen får jag limma fast den i öppet/stängt läge eller också får jag komma på något sätt att fästa den i öppet läge. Som tur är fungerar låset så att jag kan låsa den i stängt läge.
Det kommer mera efter hand som jag får tid över till att göra färdigt modellen.
Perkele, jag skulle ju torrborstat banden med steel innan jag satte dem på plats... Nåja, det får väl bli torrborstning med banden på plats istället...
Vad som skulle bli sista delen av Tigerbygget drog ut på tiden och jag har inte ens hunnit börja med att sätta alla utsidesdetaljer på plats.
Nåväl, alla hjul och banden är i alla fall på plats...
Alla luckor, utom den bakre på tornet kommer att vara öppningsbara. På något vis lyckades jag bryta av luckans ena lilla pigg som ska hålla fast den, så antingen får jag limma fast den i öppet/stängt läge eller också får jag komma på något sätt att fästa den i öppet läge. Som tur är fungerar låset så att jag kan låsa den i stängt läge.
Det kommer mera efter hand som jag får tid över till att göra färdigt modellen.
Perkele, jag skulle ju torrborstat banden med steel innan jag satte dem på plats... Nåja, det får väl bli torrborstning med banden på plats istället...
LasseThid
Azgaron and Gigabyte like this post
Snyggt och läckra färger!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Instämmer å det grövsta, fint färglagd fläskbest.Stefan E skrev:Snyggt och läckra färger!
Matt_Public- Master of DNF
Diverse lull lull monterat.
Bogserlinorna ska ha sig en omgång steel och sedan är det lite transparenta bitar som ska monteras innan lackning, dekalering och vädring.
Bogserlinorna ska ha sig en omgång steel och sedan är det lite transparenta bitar som ska monteras innan lackning, dekalering och vädring.
LasseThid
Azgaron likes this post
Näst sista bygguppdateringen av denna Tiger.
Det enda som ska limmas nu är banddelarna på tornets sidor och bakljuset, men banddelarna på tornet kan jag inte limma innan jag satt dekalerna på plats. Jag får göra lite touch ups med färg här och var, men snart är denna klar.
Det enda som ska limmas nu är banddelarna på tornets sidor och bakljuset, men banddelarna på tornet kan jag inte limma innan jag satt dekalerna på plats. Jag får göra lite touch ups med färg här och var, men snart är denna klar.
LasseThid
Azgaron and Gigabyte like this post
Nu alla de smådetaljer livar upp hela maskinen.. Mycket bra grymt utseende på teutonsk vis!
Sadolf
Tjusigt bygge Lasse!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan.
Nu återstår att se hur mycket jag kan sabba med vädringen...
Nu återstår att se hur mycket jag kan sabba med vädringen...
LasseThid
Azgaron likes this post
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Rye Field Model, Sd. Kfz 181 Pz.Kpfw. VI Ausf E, Late production, Full interior
» Tiger I Mid.Production
» PzKpfw VI Tiger I Inital production, Rye Field Models 1/35
» Tiger I mid production, Tamiya 1/35
» Rye Field Model, Sd. Kfz 167 StuG IV, Early production, Full interior
» Tiger I Mid.Production
» PzKpfw VI Tiger I Inital production, Rye Field Models 1/35
» Tiger I mid production, Tamiya 1/35
» Rye Field Model, Sd. Kfz 167 StuG IV, Early production, Full interior
Sida 3 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|