Rye Field Model, Tiger I, Late Production
+5
Stefan E
glimturen
Noobson
Azgaron
LasseThid
9 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Rye Field Model, Tiger I, Late Production
För en gångs skull gick jag inte och satte mig för att titta på YouTube när jag fick ett anfall av arbetslust, utan istället satte jag mig framför airbrushen och målade lite så att jag kan komma vidare.
Torrpassat i vänta på att jag ska få tillfälle att filma lite mer...
Den svarta pricken på insidan är ett utkastarmärke som jag på något märkligt sätt missade att fixa innan jag satte ihpå delarna, så det är nu fyllt med Ammo Migs svarta CA Glue. När limmet väl torkat ska jag fixa till det så gott det går och måla.
Torrpassat i vänta på att jag ska få tillfälle att filma lite mer...
Den svarta pricken på insidan är ett utkastarmärke som jag på något märkligt sätt missade att fixa innan jag satte ihpå delarna, så det är nu fyllt med Ammo Migs svarta CA Glue. När limmet väl torkat ska jag fixa till det så gott det går och måla.
LasseThid
Azgaron likes this post
Allt blir mäktigare med en målad spis!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Måleriverkstaden har haft öppet och jag har roat mig lite granna, så idag åkte delarna ihop.
Det var rätt så pilligt, men med en överraskande stor dos av tålamod gick det faktiskt att få ihop korgen utan att använda ett endaste kraftuttryck...
Efter att jag primat delarna, skojade jag till det och målade allting med ett lager Steel. Därefter dekanterades lite hårspray i ett glas och sprayades på samtliga delar. Därefter målades det Rot-Braun, Cremeweiss respektive Svart innan det mesta fick en dos av varmt vatten skrubbat över sig.
Det kommer kanske att se lite märkligt ut med en välvädrad tornkorg när allting annat är i nyskick, så jag får väl ta och dutta lite Steel här och var på resterande golv i vagnen.
Lite torrpassande senare:
Det börjat faktiskt att påminna om en Tiger så smått...
Det var rätt så pilligt, men med en överraskande stor dos av tålamod gick det faktiskt att få ihop korgen utan att använda ett endaste kraftuttryck...
Efter att jag primat delarna, skojade jag till det och målade allting med ett lager Steel. Därefter dekanterades lite hårspray i ett glas och sprayades på samtliga delar. Därefter målades det Rot-Braun, Cremeweiss respektive Svart innan det mesta fick en dos av varmt vatten skrubbat över sig.
Det kommer kanske att se lite märkligt ut med en välvädrad tornkorg när allting annat är i nyskick, så jag får väl ta och dutta lite Steel här och var på resterande golv i vagnen.
Lite torrpassande senare:
Det börjat faktiskt att påminna om en Tiger så smått...
LasseThid
Azgaron, Gigabyte and Matt_Public like this post
Imponerande, kort och gott.
Fasen så informativt är det minsann också.
Fasen så informativt är det minsann också.
Matt_Public- Master of DNF
Tjusigt knåpat Lasse! Ser snyggt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Otroligt väl detaljerat och till det mycket snyggt byggt o målat!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Rye Field, we have a problem...
LasseThid
Azgaron likes this post
Det där ser inte så kul ut!
Håkan
Håkan
Tiger I Late, night fighter edition...
LasseThid
Azgaron likes this post
Snyggt!
Håkan
Håkan
Tack ska ni ha.
Tigern har börjat få sina ränder, även om det blev lite fel på tornet. Rye Field har inte världens bästa instruktioner för målningen, då de visar enbart visar hur objektet ska målas från framsidan, baksidan samt vänstersidan.
Tigern har börjat få sina ränder, även om det blev lite fel på tornet. Rye Field har inte världens bästa instruktioner för målningen, då de visar enbart visar hur objektet ska målas från framsidan, baksidan samt vänstersidan.
LasseThid
Azgaron and Gigabyte like this post
Intressant val, minsann.LasseThid skrev:Rye Field har inte världens bästa målningsinstruktioner eftersom dessa enbart visar hur objektet ska målas från fram-, bak- och vänstersidan.
Är detta tänkt att vara tillräckliga ledtrådar för den som redan besitter gediget referensmaterial, eller har de blivit tokiga på riktigt? En lika smaskens som stålhård tigerkaka vankas hursomhelst, mjamm!
Matt_Public- Master of DNF
Knepiga instruktioner, men snyggt målat!
Håkan
Håkan
Jag har precis avslutat målningen av det chokladbruna och tycker att den gröna färgen ser lite fesig ut jämför med boxarten, så jag dubbelkollar att jag tagit rätt färg. När jag kollar konverteringstabellen för Ammo Mig inser jag att det är fel grön färg jag använt. Jag har kört med Olivgrün, inte RLM 82 som det ska vara, så det blev till att beställa en flaska RLM 82 med expressleverans...
Jag får helt enkelt fortsätta med att måla banden och lite detaljer istället för att göra färdigt cammot...
Rye Fields underbara instruktioner för måningen:
Jag får helt enkelt fortsätta med att måla banden och lite detaljer istället för att göra färdigt cammot...
Rye Fields underbara instruktioner för måningen:
LasseThid
Azgaron, Gigabyte and Matt_Public like this post
Är Håkans ekoAzgaron skrev:Knepiga instruktioner, men snyggt målat!
Håkan
Snyggt målat !!
Gigabyte
Hmm.... Det vet i h*****e om det blev rätt nyans på den gröna. Den känns mer giftgrön än mossgrön som boxarten ser ut..
Boxen:
Boxen:
LasseThid
Azgaron likes this post
Ser bra ut!
Lite toning eller vädring kanske funkar!
Håkan
Lite toning eller vädring kanske funkar!
Håkan
Lite grällt i tonen ,,men gör som Håkan skriver ..
Gigabyte
Azgaron likes this post
Tack.
Jag har målat det gula under "stänkskärmarna" samt på hjulen idag och ska ge mig på att måla det gula mellan det gröna och det bruna imorgon, så får vi se hur illa det ser ut.
Jag funderat på om jag ska ge mig på att lägga ett lager primer över det spygröna och sedan måla XF-26 i stället, då den färgen känns mer korrekt.
Nåväl, efter lite torrpassning ser det inte så pjåkigt ut.
Jag har målat det gula under "stänkskärmarna" samt på hjulen idag och ska ge mig på att måla det gula mellan det gröna och det bruna imorgon, så får vi se hur illa det ser ut.
Jag funderat på om jag ska ge mig på att lägga ett lager primer över det spygröna och sedan måla XF-26 i stället, då den färgen känns mer korrekt.
Nåväl, efter lite torrpassning ser det inte så pjåkigt ut.
LasseThid
Lägg ett filter med basfärgen (sandgult) så kommer färgerna att gå ihop fint!
Mycket snyggt bygge så här långt!
Blanda 90-95% lösningsmedel med ca 5-10% färg, det ska se ut som väl använt diskvatten och spruta tunt över modellen.
Du kommer inte att se någon effekt direkt, men jag lovar att du kommer att "känna" effekten och färgerna i cammot kommer att se bättre ut.
Det är svårt att förklara men det funkar!
Stefan
Mycket snyggt bygge så här långt!
Blanda 90-95% lösningsmedel med ca 5-10% färg, det ska se ut som väl använt diskvatten och spruta tunt över modellen.
Du kommer inte att se någon effekt direkt, men jag lovar att du kommer att "känna" effekten och färgerna i cammot kommer att se bättre ut.
Det är svårt att förklara men det funkar!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Rye Field Model, Sd. Kfz 181 Pz.Kpfw. VI Ausf E, Late production, Full interior
» Tiger I Mid.Production
» PzKpfw VI Tiger I Inital production, Rye Field Models 1/35
» Tiger I mid production, Tamiya 1/35
» Rye Field Model, Sd. Kfz 167 StuG IV, Early production, Full interior
» Tiger I Mid.Production
» PzKpfw VI Tiger I Inital production, Rye Field Models 1/35
» Tiger I mid production, Tamiya 1/35
» Rye Field Model, Sd. Kfz 167 StuG IV, Early production, Full interior
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|