Störningar på forumet
4 posters
Sida 1 av 1
Störningar på forumet
Som ni säkert har märkt så har forumet fungerat sådär den senaste tiden.
En kort sammanfattning är att leverantören skulle byta till snabbare servrar för att forumen skulle fungera bättre........
Tydligen misslyckades IBM ganska rejält med detta (IBM är stämda för detta!) och efter många turer så flyttar man nu tillbaka samtliga forum till de ursprungliga servrarna. Det verkar som om detta också gick åt pipan och det strular tydligen rejält för alla.
Forumotion arbetar för fullt för att lösa problemen...........och det har dom gjort den senaste tiden med känt resultat
Vi hoppas att det snart har fixat sig.
// Admin aka Johan
En kort sammanfattning är att leverantören skulle byta till snabbare servrar för att forumen skulle fungera bättre........
Tydligen misslyckades IBM ganska rejält med detta (IBM är stämda för detta!) och efter många turer så flyttar man nu tillbaka samtliga forum till de ursprungliga servrarna. Det verkar som om detta också gick åt pipan och det strular tydligen rejält för alla.
Forumotion arbetar för fullt för att lösa problemen...........och det har dom gjort den senaste tiden med känt resultat
Vi hoppas att det snart har fixat sig.
// Admin aka Johan
johan r
Sv: Störningar på forumet
Trist när det strular!
Hoppas det löser sig!
Håkan
Hoppas det löser sig!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
ARGh! Jag ser inga avatarer...och nu ser jag inte ens Håkans bilder på datorn hemma!
Annoying!
Annoying!
Janne.S- Moderator
Så störande! Då kan du ju inte se mina mästerverk!
Håkan
Håkan
Hmmmmm. För mig är det inga problem för tillfället.
Är till och med benägen att tro att dom börjat få ordning på forumservrarna.....
// Johan
Är till och med benägen att tro att dom börjat få ordning på forumservrarna.....
// Johan
johan r
Jag hade en sådan period förra veckan...... fast nu är det inte så bra.
Särskilt Håkans bilder och grejer som jag har bekymmer med.....fast nu ser jag inga avatarer för någon :/
Särskilt Håkans bilder och grejer som jag har bekymmer med.....fast nu ser jag inga avatarer för någon :/
Janne.S- Moderator
Vänta nu..... jag bootade om modemet och nu verkar det flyta på bra igen
Jag ser dig Håkan!
Jag ser dig Håkan!
Janne.S- Moderator
Så trevligt! Kul att det funkar igen! Då får du väl ta en flukt så du inte har missat nått!
Håkan
Håkan
Kan rapportera till högkvarteret att alla slags trådar på forumet lyser med en sådan där orange ikon som visar att något är nytt. Men när jag kollade när de inläggen gjordet är det flera månader sedan, rent av år. Detta hände när jag tryckte på IPMS loggon längst upp på sidan för att göra en "uppdatering".
Sedan ett bra tag tillbaka har jag noterat att om jag postar ett nytt inlägg i t.ex. min egen byggtråd lyser ikonen sedan orange dvs. att den visar att något har hänt på tråden. Men så har det inte vart innan när man själv postat den senaste kommentaren.
...bara en notis.
Sedan ett bra tag tillbaka har jag noterat att om jag postar ett nytt inlägg i t.ex. min egen byggtråd lyser ikonen sedan orange dvs. att den visar att något har hänt på tråden. Men så har det inte vart innan när man själv postat den senaste kommentaren.
...bara en notis.
Warsawpact- Starwarsviritous
Jag tackar för din iakttagelse och skall se vad detta kan bero på!
mvh
Admin aka Johan
mvh
Admin aka Johan
johan r
johan r skrev:Jag tackar för din iakttagelse och skall se vad detta kan bero på!
mvh
Admin aka Johan
Only glad too be of service
Jag har försökt att återskapa ditt problem med att vissa inlägg eller trådar skulle vara markerade som olästa även om man tidigare tittat i dem men jag har inte lyckats återskapa problemet.
Tar tacksamt emot fortsatta iaktagelser angående detta fenomen så får vi se om vi kan fixa det.
mvh
Admin aka Johan
Tar tacksamt emot fortsatta iaktagelser angående detta fenomen så får vi se om vi kan fixa det.
mvh
Admin aka Johan
johan r
Du hade inte rensat registren och arbetsminnet i datorn precis innan då?
När jag gör det så "glömmer" datorn alla inloggningar och aktuella och inaktuella trådar på olika forum.
När jag gör det så "glömmer" datorn alla inloggningar och aktuella och inaktuella trådar på olika forum.
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Du hade inte rensat registren och arbetsminnet i datorn precis innan då?
Nepp, men det gjorde jag däremot efteråt. trodde det skulle bli bättre då. Men idag är den tillbaka till normal.
Liknande ämnen
» Ny på forumet
» Forumet har förändrats
» Ny på forumet.
» Ska vi ha en recensionsdel på forumet?
» Nya Kategorier
» Forumet har förändrats
» Ny på forumet.
» Ska vi ha en recensionsdel på forumet?
» Nya Kategorier
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet