Ny på forumet.
+13
MiniStuff
Stefan E
denstore
legion
johan r
Joppo
Janne.S
Jörgen.E
merlin1953packard
Warsawpact
MagnusE
T-34
Fisken35
17 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Ny på forumet.
Japp det stämmer, hoppas att det blir lite längre här än på dom andra forumen jag vart på.
För er som kanske redan känner igen mig, nu är jag här också...... .
För er andra så har jag byggt sedan jag var i 10 års åldern med lite uppehåll till och från, men det är väll inget ovanligt i den här hobbyn vad jag har förståt.
Började som flygplansbyggare, 1/72, sedan blev det skepp, 1/700, och nu har jag börjat med pansar sedan några år tillbaka och tycks ha fastnat för det även om jag har börjat sneglat på lite annat också på sisstens.
Kan väll inte säga att jag är någon proffsbyggare direkt, men jag bygger för att det är kul och intresset för historikens skull.
Nu bor jag i Kina sedan drygt 3 år tillbaka, och här är frästelsen för billiga modeller allt för stor, så man får sansa sig även om det är svårt ibland (jämt).
Fredrik.
För er som kanske redan känner igen mig, nu är jag här också...... .
För er andra så har jag byggt sedan jag var i 10 års åldern med lite uppehåll till och från, men det är väll inget ovanligt i den här hobbyn vad jag har förståt.
Började som flygplansbyggare, 1/72, sedan blev det skepp, 1/700, och nu har jag börjat med pansar sedan några år tillbaka och tycks ha fastnat för det även om jag har börjat sneglat på lite annat också på sisstens.
Kan väll inte säga att jag är någon proffsbyggare direkt, men jag bygger för att det är kul och intresset för historikens skull.
Nu bor jag i Kina sedan drygt 3 år tillbaka, och här är frästelsen för billiga modeller allt för stor, så man får sansa sig även om det är svårt ibland (jämt).
Fredrik.
Fisken35
Sv: Ny på forumet.
Välkommen hit! Du kommer säkert att trivas, det är ett gött gäng här. Jössea ja Kina, det måste vara sjukt svårt att inte köpa ihjäl sig på modeller om man bor där?
Magnus
Magnus
MagnusE
Välkommen Fredrik! Här är allt frid och fröjd
Häftigt att du bor i Kina!
Häftigt att du bor i Kina!
Warsawpact- Starwarsviritous
Ojdå! Kina! Det var sannerligen en långväga ny forummedlem! Men nuförtiden är ju nästan allt möjligt i cyberrymden! Kul att ha dig här hos oss och precis som du deklarerar, bygger vi alla efter förmåga, smak och framförallt för att det är så kul! Välkommen till en härligt gäng byggare där det finns såväl stor kunskap och humor!
merlin1953packard
Tackar allihopa.
Jo det är nära och bra till allt nytt som kommer, tyvärr så får man nästan lite ångest varje gång bygghögen växer, men man får bita sig i tungan ibland.
Jo det är nära och bra till allt nytt som kommer, tyvärr så får man nästan lite ångest varje gång bygghögen växer, men man får bita sig i tungan ibland.
Fisken35
Jag ställer mig raskt i välkomst kommitén och hälsar dig väl kommen till vårt lilla hörn av internet
Jag hoppas du kommer trivas och att vi kommer se massa trivsamma byggtrådar i framtiden
Välkommen!
Jag hoppas du kommer trivas och att vi kommer se massa trivsamma byggtrådar i framtiden
Välkommen!
Janne.S- Moderator
Tackar, ja det ska vi väll kunna fixa, finns ju en del nytt att titta på nu med så man kan kanske hitta en del nya ideer att plocka upp också.
Fisken35
Välkommen hit Fisken Vi har ju snackat en del tidigare på iFokus som du kanske kommer ihåg? Du fixade en billig etsvikare till mig från det stora landet i öster
Hoppas du kommer att trivas här
/J
Hoppas du kommer att trivas här
/J
Joppo
Jo då det minns jag, funkar den än?
Det ska jag nog bara jag blir lite varmare i kläderna så.
Det ska jag nog bara jag blir lite varmare i kläderna så.
Fisken35
Den funkar fint. Ibland kärvar den lite, dvs den liksom låser sig så man måste tvinga isär den med en kniv eller liknande. Men det är inget stort problem... Jag är nöjd med min lilla maskin
Joppo
Kul att se dig igen!
Jag kan villigt erkänna att inget av fartygen du köpte åt mig har blivit färdigt. Men de vårdas med omsorg i skåpet!
Jag kan villigt erkänna att inget av fartygen du köpte åt mig har blivit färdigt. Men de vårdas med omsorg i skåpet!
denstore
Hejsan!
Kan tyvärr inte säga att jag känner igen dig, men du är hjärtligt välkommen till vårt forum!
Kul att du bor i Kina, du kan säkert ge oss lite spännande rapporter därifrån!
Hoppas du skall känna dig hemma här också!
"Fisken 35", jag antar du syftar på Draken och incidentberedskapen?
Det väcker många minnen från min ungdom då jag bodde precis utanför F-17 i Kallinge, och min pappa jobbade där!
"Fisken" stod i beredskap ofta under -70-talet, då jag segelflög i Klubben på just F-17!
Vi hörs!
Stefan
Kan tyvärr inte säga att jag känner igen dig, men du är hjärtligt välkommen till vårt forum!
Kul att du bor i Kina, du kan säkert ge oss lite spännande rapporter därifrån!
Hoppas du skall känna dig hemma här också!
"Fisken 35", jag antar du syftar på Draken och incidentberedskapen?
Det väcker många minnen från min ungdom då jag bodde precis utanför F-17 i Kallinge, och min pappa jobbade där!
"Fisken" stod i beredskap ofta under -70-talet, då jag segelflög i Klubben på just F-17!
Vi hörs!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Välkommen till vår lilla härliga skara! Glatt och hjärtligt gäng kan jag intyga.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tackar allihopa.
Joppo, ett tips kan vara att byta fjädern i den, den är inte den bästa, då funkar den nog bättre.
Denstore, ja men då vet jag att dom kom fram i allafall.
Stefan, nja det namnet har jag haft sedan 7de klass så det syftar nog på något annat, men det var intressant att veta att det fanns något annat med det namnet.
Joppo, ett tips kan vara att byta fjädern i den, den är inte den bästa, då funkar den nog bättre.
Stefan, nja det namnet har jag haft sedan 7de klass så det syftar nog på något annat, men det var intressant att veta att det fanns något annat med det namnet.
Fisken35
Jag faller också in i välkomstkören!
Du får sjukt många poäng för din profilbild.
Cheburashka och Gena är långt coolare än allt annat!
Du får sjukt många poäng för din profilbild.
Cheburashka och Gena är långt coolare än allt annat!
Matt_Public- Master of DNF
Tackar.
Jo det slår väll det mesta av det som sänds på TV för ungarna nu för tiden.
Jo det slår väll det mesta av det som sänds på TV för ungarna nu för tiden.
Fisken35
Fisken35 skrev:
Du kanske rent av skulle kunna fixa lite fler....
denstore
Tjena, och välkommen hit! Kul att se dig här med!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Här skrivs det friskt så jag får väl passa på och hälsa dig välkommen jag med.
Får nästan en uppfattning av att du är kändis.
Får nästan en uppfattning av att du är kändis.
Caverö
Sida 1 av 2 • 1, 2
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet