Tamiya Willys 1/35
+6
Mal
Stefan E
Sadolf
Azgaron
Matt_Public
Noobson
10 posters
Sida 5 av 7
Sida 5 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Tamiya Willys 1/35
Den blir söt!
En mycket snygg liten JEEP!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Noobson likes this post
Tack Mal. Trodde jag skulle gjort den här lilla byggsatsen på typ två veckor men nu är det snart två månader . Aja skitsamma, roligt har jag iallafall. Dividerar om jag skall lägga på lite pigment för att smutsa till den lite. Men alltid när jag kommer till det här stadiet så vill jag inte sabba nått. Speciellt nu när jag är så nöjd med Jeepen
Påbörjat måla figgen men fick börja om med den.
Noobson
Noobson skrev:Tack Mal. Trodde jag skulle gjort den här lilla byggsatsen på typ två veckor men nu är det snart två månader . Aja skitsamma, roligt har jag iallafall. Dividerar om jag skall lägga på lite pigment för att smutsa till den lite. Men alltid när jag kommer till det här stadiet så vill jag inte sabba nått. Speciellt nu när jag är så nöjd med Jeepen
Då stannar.man då första känslan är "klar"...för känner man lite till "sen är jag klar" överhängande att man "overdone"....det bästa i det läget är att ta en rejäl paus, så man får distans till det hela, känns det bra efteråt då är man klar ...
för det kommer nya byggen o testa allt nytt man lärt sig.
sen så kul blicka tillbaka 5 byggen senare o se sitt första försök till var man är nu.
Mal
Noobson likes this post
Bra tips mal
Just nu är min stora kärlek att leka runt med olja och använda det för att förändra färgen en gnutta, inte alltid det syns så bra på bilderna. Men att lägga en fin smuts film i olika nyanser. Jag är så fascinerad av hela processen Men det är väll så när allt är så nytt och man bara älskar att leka runt.
Just nu är min stora kärlek att leka runt med olja och använda det för att förändra färgen en gnutta, inte alltid det syns så bra på bilderna. Men att lägga en fin smuts film i olika nyanser. Jag är så fascinerad av hela processen Men det är väll så när allt är så nytt och man bara älskar att leka runt.
Noobson
Blanda själv.
det gör jag hela tiden, de flesta färger brukar jag blanda...
tänk på att färgerna varierade, man hade en standard färger som det skulle följas ex USA har sin FS, tyskland på flyg har RLM osv.
olika satser varierade...sen när det gäller plagg, väder och vind, och tvätt gjorde sitt, så ursprungsfärgen är inte kvar alls. om man petar i det lite, ger mer frihet för tolkning här och kvalificerade gissningar.
nysvart Tshirt efter 50 tvänttar så är den garanterat grå eller tom tintar åt grönt eller blått.
det gör jag hela tiden, de flesta färger brukar jag blanda...
tänk på att färgerna varierade, man hade en standard färger som det skulle följas ex USA har sin FS, tyskland på flyg har RLM osv.
olika satser varierade...sen när det gäller plagg, väder och vind, och tvätt gjorde sitt, så ursprungsfärgen är inte kvar alls. om man petar i det lite, ger mer frihet för tolkning här och kvalificerade gissningar.
nysvart Tshirt efter 50 tvänttar så är den garanterat grå eller tom tintar åt grönt eller blått.
Mal
Noobson likes this post
Jag vet att figuren är tänkt att sitta i förarsätet. När den är placerad på korken sådär får man emellertid intrycket av en karl med svår träningsvärk som försöker resa sig från toastolen.
Matt_Public- Master of DNF
Mal and Noobson like this post
Mal, det är sant. Får prova sig fram lite.
Matt, Inte nog med att det ät slitet att vara scout i ett TD förband så är det inget mot en dålig burrito.
Matt, Inte nog med att det ät slitet att vara scout i ett TD förband så är det inget mot en dålig burrito.
Noobson
Sida 5 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» Bf 109 E-3 1/48 Tamiya
» DO 335 1/48 Tamiya
» P-51B, Tamiya, 1/48
» Tamiya T-62
» P-51D x2, Tamiya 1/48 -
» DO 335 1/48 Tamiya
» P-51B, Tamiya, 1/48
» Tamiya T-62
» P-51D x2, Tamiya 1/48 -