Space Marines Razorback - Warhammer 40k
+5
Azgaron
Stefan E
Matt_Public
Asuraswe
LudvigN
9 posters
Sida 1 av 1
Space Marines Razorback - Warhammer 40k
Här kommer ett litet smygbygge som jag jobbat på i nån vecka. Det var egentligen den hemlige julklappen som skulle skickas iväg. Dock kunde jag efter lite efterforskningar se att gjutverktyget verkar vara från millennieskiftet. På tok för gammalt alltså! Snubben på GWS i Göteborg envisades med att inget i affären är äldre än ett par år. Jo tjena, det står 1999 på gjutstammarna för bövelen
Först tänkte jag skicka tillbaka den, men sen tänkte jag "Vafan, det kanske är nu man ska pröva en sån här?" så jag högg in istället. Har varit lite lockad av Warhammer ett tag, men det verkar så otroligt komplicerat att börja med. Men figurerna och fordonen är rätt coola.
Blir ingen detaljerad byggtråd utan, liksom bygget, lite hafsigt och kvickt.
Untitled by Ludvig, on Flickr
Instruktionerna på den här är ganska komplexa i min mening. Vad händer här liksom?
Det får ge sig! Jagar ingen korrekthet här direkt. Efter en del meck och en hel del putsning av delarna, skramlade jag ihop innehållet och målade på lite inredning. Försöker att inte lägga alltför mycket tid på detta, men det är en rätt stor lucka man kan öppna, så lite färg får det bli!
Vädringen känns som halva grejen med de här prylarna, så det är ju roligt!
Valde dessa puffrorna och det var precis som med resten av delarna, tydliga sömmar att sudda bort.
Här ser man modellens ålder. Det blev rejäla glipor vid ihoplimning och jag hade svårt att sanda och slipa bort för att göra det bättre. Jaja, värre har man ju sett. Fram med stora slipblocket sen då!
Målade kanonerna med AK Extreme metal "Jet Exhaust" och blev ruggigt besviken. Kletig och jävlig. Jag vet att det var en del defekta burkar de skickade ut för ett gäng år sedan, men trodde inte att det gällde den här färgen. Fick strippa ner allt och gå tillbaka till trogna Mr Metal istället. Segt.
Ha de!
Först tänkte jag skicka tillbaka den, men sen tänkte jag "Vafan, det kanske är nu man ska pröva en sån här?" så jag högg in istället. Har varit lite lockad av Warhammer ett tag, men det verkar så otroligt komplicerat att börja med. Men figurerna och fordonen är rätt coola.
Blir ingen detaljerad byggtråd utan, liksom bygget, lite hafsigt och kvickt.
Instruktionerna på den här är ganska komplexa i min mening. Vad händer här liksom?
Det får ge sig! Jagar ingen korrekthet här direkt. Efter en del meck och en hel del putsning av delarna, skramlade jag ihop innehållet och målade på lite inredning. Försöker att inte lägga alltför mycket tid på detta, men det är en rätt stor lucka man kan öppna, så lite färg får det bli!
Vädringen känns som halva grejen med de här prylarna, så det är ju roligt!
Valde dessa puffrorna och det var precis som med resten av delarna, tydliga sömmar att sudda bort.
Här ser man modellens ålder. Det blev rejäla glipor vid ihoplimning och jag hade svårt att sanda och slipa bort för att göra det bättre. Jaja, värre har man ju sett. Fram med stora slipblocket sen då!
Målade kanonerna med AK Extreme metal "Jet Exhaust" och blev ruggigt besviken. Kletig och jävlig. Jag vet att det var en del defekta burkar de skickade ut för ett gäng år sedan, men trodde inte att det gällde den här färgen. Fick strippa ner allt och gå tillbaka till trogna Mr Metal istället. Segt.
Ha de!
LudvigN
Azgaron, Matt_Public, Mal and Tobias like this post
Sv: Space Marines Razorback - Warhammer 40k
Det är i sådana här lägen det gäller att vara kreativ
Ser fram emot att följa ditt bygge
Ser fram emot att följa ditt bygge
Asuraswe
Underbar kamp-container, om än lite grovhuggen modell.
Också: Utmärkt rövskav på britsarna!
Också: Utmärkt rövskav på britsarna!
Matt_Public- Master of DNF
Mal likes this post
Kul modell, och gott jobbat så långt Ludvig!
Jo, det brukar märkas en hel del att vissa modeller är äldre.
Min Ork trukk var också lite knepig att få ihop, men däremot den jag fick gick hur fint som helst!
Håkan
Jo, det brukar märkas en hel del att vissa modeller är äldre.
Min Ork trukk var också lite knepig att få ihop, men däremot den jag fick gick hur fint som helst!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Modellen blev primead med UMP Black primer. Jag håller fortfarande på o lära känna den här primern. Vi är inte riktigt överens ännu. Primern avslöjade ojämnheter och sådan både här och där, men jag struntade i allt faktiskt. Det blir inget finlir med den här rackaren.
Vapnen målades på nytt, den här gången med Mr Metals polerbara Dark iron. Har man inte testat dessa tycker jag man ska göra det. De är lite bökiga men att polera fram nyanser i blänket är så tillfredsställande. Vädrat o klart, typ.
Tänkte försöka mig på hemmagjort frihandskamoflage på den här. Tycker pjäsen påminner om något som en diktatorstyrd invasionsstyrka skulle kunna använda, så jag inspirerades av ryskt APC-camo.
Tog lite inspiration från en BTR-70 som jag har liggande.
Jag använder Ammo MIGs färger där jag köpte ett Modern russian armor-set. När jag hittade rätt utspädning kombinerat med en droppe retarder, flög de på riktigt fit.
Jag glömde plåta när jag bara ritat på det "gula", men såhär blev det med gult och grönt.
Jag avslutade med svart spetsat med en droppe vitt.
Puh! Krävande var ordet och då har jag ändå lyckats producera det dimmigaste tretonskamoflaget i mannaminne. Jaja, jag är hyfsat nöjd ändå. Jag kan faktiskt inte minnas att jag någonsin gjort det på fri hand tidigare. Det återstår en del detaljmålning nu med pensel och grejer. Sen funderar jag på att dra på ett litet filter eller liknande innan jag förseglar. Vad tror ni?
Ha det gott!
Vapnen målades på nytt, den här gången med Mr Metals polerbara Dark iron. Har man inte testat dessa tycker jag man ska göra det. De är lite bökiga men att polera fram nyanser i blänket är så tillfredsställande. Vädrat o klart, typ.
Tänkte försöka mig på hemmagjort frihandskamoflage på den här. Tycker pjäsen påminner om något som en diktatorstyrd invasionsstyrka skulle kunna använda, så jag inspirerades av ryskt APC-camo.
Tog lite inspiration från en BTR-70 som jag har liggande.
Jag använder Ammo MIGs färger där jag köpte ett Modern russian armor-set. När jag hittade rätt utspädning kombinerat med en droppe retarder, flög de på riktigt fit.
Jag glömde plåta när jag bara ritat på det "gula", men såhär blev det med gult och grönt.
Jag avslutade med svart spetsat med en droppe vitt.
Puh! Krävande var ordet och då har jag ändå lyckats producera det dimmigaste tretonskamoflaget i mannaminne. Jaja, jag är hyfsat nöjd ändå. Jag kan faktiskt inte minnas att jag någonsin gjort det på fri hand tidigare. Det återstår en del detaljmålning nu med pensel och grejer. Sen funderar jag på att dra på ett litet filter eller liknande innan jag förseglar. Vad tror ni?
Ha det gott!
LudvigN
Azgaron, Matt_Public and Mal like this post
Snyggt jobbat Ludvig! Blev ju ett trevligt kammo!
Håkan
Håkan
åh vad ballt dett kommer bli, och ja håller med, rövskavet på britsarna fasiken pricken över i, väl noterad och viktig detalj där
Mal
Herreminje, vad livat!
Ett varsamt filter på det där så är du i hamn.
Ett varsamt filter på det där så är du i hamn.
Fortsatt jobba på här. Limmat och detaljmålat samt en jäkla massa highlights och chipping. Jobbade mig igenom färg för färg.
Började med svart och grönt
Sen fortsatte jag med mer detaljmålning och chipping på det gula och gröna. Här har jag också hunnit lägga en gloss för att förbereda dekaler och vädring.
by Ludvig, on Flickr
by Ludvig, on Flickr
Tänker mig lite oljefilter om jag hinner. Sen kommer det fortsättas chippas och drybrushas lite med metalfärgen. Avslutar med ett sandbrunt filter på slutet. Små steg men ack så tidskrävande. Samtidigt tillfredsställande Ha de
Började med svart och grönt
Sen fortsatte jag med mer detaljmålning och chipping på det gula och gröna. Här har jag också hunnit lägga en gloss för att förbereda dekaler och vädring.
by Ludvig, on Flickr
by Ludvig, on Flickr
Tänker mig lite oljefilter om jag hinner. Sen kommer det fortsättas chippas och drybrushas lite med metalfärgen. Avslutar med ett sandbrunt filter på slutet. Små steg men ack så tidskrävande. Samtidigt tillfredsställande Ha de
LudvigN
Azgaron likes this post
Ser mycket fint ut Ludvig!
Håkan
Håkan
Kört klart det här bygget lite kvickt. Det tar längre tid än man tror att färdigställa. Och då har jag ändå skippat oljefärgen.
Hade inte tänkt slänga på några dekaler, men det kändes som att det fattades något. Finns inget schema eller något för hur den skall markeras, så jag dängde på med lite inspiration från boxarten. Höll ner antalet och körde endast svart vitt. Sen var det dags för vädring
Verkligen inte mitt finaste vädringsjobb men det smetades på lite friskt med citadels egna wash. Ville testa hur en vanlig warhammerbyggare skulle göra detta. Tyckte det blev lite för flammigt, men det gjorde inte så mycket då jag avslutade med ett grått dammfilter för att dra ner kontrasterna lite. Det blev längst ner och på taket. Tänkte att den skulle befinna sig i stadsmiljö eller liknande.
Kanonen åkte på. Slängde på några avsågade rör som skall föreställa någon sorts tomhylsa för att liva upp den lite.
Hade tejpat taket för att skydda overspray till innandömet. Testar Tesas rosa tejp. Mycket fin. Fick stressa färdigt den här vagnen eftersom den ska få åka med imorgon till Härlanda. Bildrutan får vänta till efteråt helt enkelt. Ha de!
Hade inte tänkt slänga på några dekaler, men det kändes som att det fattades något. Finns inget schema eller något för hur den skall markeras, så jag dängde på med lite inspiration från boxarten. Höll ner antalet och körde endast svart vitt. Sen var det dags för vädring
Verkligen inte mitt finaste vädringsjobb men det smetades på lite friskt med citadels egna wash. Ville testa hur en vanlig warhammerbyggare skulle göra detta. Tyckte det blev lite för flammigt, men det gjorde inte så mycket då jag avslutade med ett grått dammfilter för att dra ner kontrasterna lite. Det blev längst ner och på taket. Tänkte att den skulle befinna sig i stadsmiljö eller liknande.
Kanonen åkte på. Slängde på några avsågade rör som skall föreställa någon sorts tomhylsa för att liva upp den lite.
Hade tejpat taket för att skydda overspray till innandömet. Testar Tesas rosa tejp. Mycket fin. Fick stressa färdigt den här vagnen eftersom den ska få åka med imorgon till Härlanda. Bildrutan får vänta till efteråt helt enkelt. Ha de!
LudvigN
Azgaron and Mal like this post
Det ser så läckert ut, kul att se den live ikväll
Får nog titta på vad det där games prylarna har att erbjuda, ser ju kul ut att bygga.
- Roland
Får nog titta på vad det där games prylarna har att erbjuda, ser ju kul ut att bygga.
- Roland
rsm.gbg
Mycet snyggt bygge, Ludvig!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tomhylsorna var en utmärkt detalj, hatten av!
Det blev ju ett mycket fint bygge! Gott jobbat Ludvig!
Håkan
Håkan
Säger som andra, hatten av.
Den grovhuggna vädringen, jäklars, King Kong, gillar det grova slitaget faen altså.(din tolkning)
Jag gillar stilen som bara den.
Den grovhuggna vädringen, jäklars, King Kong, gillar det grova slitaget faen altså.(din tolkning)
Jag gillar stilen som bara den.
Mal
Cool Razorback! Snyggt camo!
Modellen är kanske gjord 1999, men den är definitivt slppt några år senare. iirc 2002-3, kanske 2004? jag kan kolla upp det, har alla de gamla White Dwarfsen på pdf.
Gillade både den och den äldre modellen..
Modellen är kanske gjord 1999, men den är definitivt slppt några år senare. iirc 2002-3, kanske 2004? jag kan kolla upp det, har alla de gamla White Dwarfsen på pdf.
Tobias
Årtalet 1999 kanske gäller för Rhino:n som Razorback:en är en variant av?Tobias skrev:Modellen är kanske gjord 1999, men den är definitivt släppt några år senare.
Tjena!Tobias skrev:Cool Razorback! Snyggt camo!
Några sprues är definitivt ett par år efter 1999, men de är som du säger från början av millennieskiftet. Beror väl på varianter antar jag!
LudvigN
Skall kolla men tror inte "nya" Rhinon är så gammal.
kan ha fel dock.
kan ha fel dock.
Tobias
April 2002 typ, White Dwarf 267. Då kom den. Släpptes iaf. Razorback, lite senare..
Tobias
Liknande ämnen
» Warhammer 40k Space Marines Razorback
» Space Marines
» Är Space Marines alltid blå?
» Tamiya 1/48 P-47 Razorback
» Sökes. Trumpeter P-47 Razorback 1/32
» Space Marines
» Är Space Marines alltid blå?
» Tamiya 1/48 P-47 Razorback
» Sökes. Trumpeter P-47 Razorback 1/32
Sida 1 av 1