HMS Hood 1/350 eller 1/700
4 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
HMS Hood 1/350 eller 1/700
Jag är sugen på att försöka skaffa HMS Hood i modell men kan inte bestämma mig för 1/350 eller 1/700 några förslag?
Vad jag menar är vilket skala är bäst i kvalitet och lättas att få tag på (t.ex. många 1/350 modeller brukar vara gamla men reboxad flera gånger med nya delar.)
HMS Hood i 1/350 skulle passa bra ihop med min Bismarck i 1/350 men i 1/700 bör den ta mindre plats och passa tillsammans med min HMS Renown i 1/700.
Vad jag menar är vilket skala är bäst i kvalitet och lättas att få tag på (t.ex. många 1/350 modeller brukar vara gamla men reboxad flera gånger med nya delar.)
HMS Hood i 1/350 skulle passa bra ihop med min Bismarck i 1/350 men i 1/700 bör den ta mindre plats och passa tillsammans med min HMS Renown i 1/700.
Fenix1980
Sv: HMS Hood 1/350 eller 1/700
Precis som du skrev.
större skala lättare "korrigera" och bättre med "AM" sist men inte minst lättare göra mer. mindre, ujuj ett mera jucklo, it can be done.
men som du skrev, skepp, de kan fasiken ta plats om större skala.
bästa är söka på am o reviews samt kolla tuben vids på byggen o få ideer på AM delar osv genom kolla andras byggen på vad som finns.
/Mals Way.
note, vore galet kul om du kunde göra ett bygge på IPMS götet m ett skepp bygge 🥰
större skala lättare "korrigera" och bättre med "AM" sist men inte minst lättare göra mer. mindre, ujuj ett mera jucklo, it can be done.
men som du skrev, skepp, de kan fasiken ta plats om större skala.
bästa är söka på am o reviews samt kolla tuben vids på byggen o få ideer på AM delar osv genom kolla andras byggen på vad som finns.
/Mals Way.
note, vore galet kul om du kunde göra ett bygge på IPMS götet m ett skepp bygge 🥰
Mal
Trumpeters1/350 Hood är helt OK för sin ålder. Med något vettigt ets-set och nya eldrör så kan det bli en riktigt fin modell.
denstore
För mig är det alltid 1/350 som gäller, HMS Hood står högt på min egen "vill-ha" lista, men jag kan naturligtvis inte svara på vad som är bäst för dig själv.
Trumpeters HMS Hood i 1/350 kom ut 2006 och jag har inte hört annat än gott om den modellen.
Men det blir en rejäl pjäs i 1/350 så det är väl främst en utrymmesfråga (..och priset!).
Stefan
Trumpeters HMS Hood i 1/350 kom ut 2006 och jag har inte hört annat än gott om den modellen.
Men det blir en rejäl pjäs i 1/350 så det är väl främst en utrymmesfråga (..och priset!).
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Jag har Bismarck, Tirpitz och CVN65 U.S.S. Enterprise i 1/350 så jag vet att skepp i 1/350 blir stora saker.
Fenix1980
Liknande ämnen
» Paketpris eller kompispris eller nästintill gratispris (frakten står mottagaren för)
» Jippi!!! Ny bil!!! eller...........
» What-if eller vanlig?
» Det är möe nu.... eller "Vad har ni på byggbordet"?
» Likström eller växelström
» Jippi!!! Ny bil!!! eller...........
» What-if eller vanlig?
» Det är möe nu.... eller "Vad har ni på byggbordet"?
» Likström eller växelström
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet