Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
+2
Marlin
cas
6 posters
Sida 1 av 1
Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Det drar visst ihop sig till kollo.
Som traditionen bjuder skall man börja på nåt nytt även om jag borde avsluta nåt...men jag tar med mig ett gammalt åbäke ändå!
Dessutom har Britmodeller gruppbygge för US Navy som officiellt startar på lördag men såna petitesser behöver ju inte hindra en.
Tänkte slänga in den här krabaten:
Det står visserligen French Navy på lådan, men klibbisar för VAW-112 Golden Eagles följer ju också med och det var ju precis vad som behövde.
Jag hade inga som helst planer på att köpa en sån här best, men så hade Hobbyland rea, och sålde den här med 93% rabatt.
Då hamnade priset på modesta 39kr så det var ju inget att tveka på.
Som omväxling har jag inte skaffat minsta lilla AM-godis till den, och inte har jag planer för det heller.
Tänker för omväxlings skulle köra ett helt OOTB-bygge. Vad kan gå fel?
Undrar man vad som finns i lådan så är svaret enkelt.
Gjutramar och åter gjutramar!
Dom tar aldrig slut!
Lite grova detaljer kanske, men det ser ändå rätt ok ut.
Ursäkta de halvarschlade fotona, men man ser iallafall att det är MÅNGA gjutramar...
Målningsschemat blir tämligen enkelt:
FS 16440 på alla ytor och bara en liten fågel på fenan som pynt. Nästan återhållsamt!
Men jag tänker fälla vingarna, så det kommer bli en udda fågel ändå.
Dekalerna ser ju fina ut:
Men det klart, designade av Fightertown och tryckta av Cartograf, så då kan det bara bli bra.
Byggbeskrivningen är dock ett skämt
Ett litet A5-häfte med bara 18 steg i. Hade detta varit airfix så hade det varit 118 steg.
Nåja, man får hala fram ett förstoringsglas och i värsta fall känna sig fram.
Har hört talas om att modellen har en viss utmaning med tyngdpunkten så jag laddade på med 50gram i nosen.
Undrar hur långt det räcker?
Får leta upp en sportfiskebutik för nu är mina sänken slut..
Så, ner med allt i lådan igen och så väntar man på kollot!
Fast det går inte att stänga lådan längre....
Det är fär många gjutramar!
Som traditionen bjuder skall man börja på nåt nytt även om jag borde avsluta nåt...men jag tar med mig ett gammalt åbäke ändå!
Dessutom har Britmodeller gruppbygge för US Navy som officiellt startar på lördag men såna petitesser behöver ju inte hindra en.
Tänkte slänga in den här krabaten:
Det står visserligen French Navy på lådan, men klibbisar för VAW-112 Golden Eagles följer ju också med och det var ju precis vad som behövde.
Jag hade inga som helst planer på att köpa en sån här best, men så hade Hobbyland rea, och sålde den här med 93% rabatt.
Då hamnade priset på modesta 39kr så det var ju inget att tveka på.
Som omväxling har jag inte skaffat minsta lilla AM-godis till den, och inte har jag planer för det heller.
Tänker för omväxlings skulle köra ett helt OOTB-bygge. Vad kan gå fel?
Undrar man vad som finns i lådan så är svaret enkelt.
Gjutramar och åter gjutramar!
Dom tar aldrig slut!
Lite grova detaljer kanske, men det ser ändå rätt ok ut.
Ursäkta de halvarschlade fotona, men man ser iallafall att det är MÅNGA gjutramar...
Målningsschemat blir tämligen enkelt:
FS 16440 på alla ytor och bara en liten fågel på fenan som pynt. Nästan återhållsamt!
Men jag tänker fälla vingarna, så det kommer bli en udda fågel ändå.
Dekalerna ser ju fina ut:
Men det klart, designade av Fightertown och tryckta av Cartograf, så då kan det bara bli bra.
Byggbeskrivningen är dock ett skämt
Ett litet A5-häfte med bara 18 steg i. Hade detta varit airfix så hade det varit 118 steg.
Nåja, man får hala fram ett förstoringsglas och i värsta fall känna sig fram.
Har hört talas om att modellen har en viss utmaning med tyngdpunkten så jag laddade på med 50gram i nosen.
Undrar hur långt det räcker?
Får leta upp en sportfiskebutik för nu är mina sänken slut..
Så, ner med allt i lådan igen och så väntar man på kollot!
Fast det går inte att stänga lådan längre....
Det är fär många gjutramar!
Senast ändrad av cas den tis maj 28 2024, 06:14, ändrad totalt 2 gånger
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron and Marlin like this post
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Ballt detta måste jag följa.
Jag har en likadan i stashen, den har nog funnits där sedan Kinetic släppte den.
Lycka till med bygget.
/Bosse
Jag har en likadan i stashen, den har nog funnits där sedan Kinetic släppte den.
Lycka till med bygget.
/Bosse
Marlin
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Trevlig modell, det blir en rejält stor modell!
Jag har dekaler till "Liberty Bells" till min....
Ser fram emot ditt bygge!
Ses på kollot!
Stefan
Jag har dekaler till "Liberty Bells" till min....
Ser fram emot ditt bygge!
Ses på kollot!
Stefan
Senast ändrad av Stefan E den mån maj 06 2024, 10:59, ändrad totalt 1 gång
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Kul val Christer! Lycka till med bygget!
Ruggigt bra rabatt på den!
Passade också på att få hem lite modeller från Hobbyland.
Håkan
Ruggigt bra rabatt på den!
Passade också på att få hem lite modeller från Hobbyland.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Tack för hejjaropen!
Jag har tjuvstartat med lite lätt klippande av delar och torrpassning...
För att det hela skall blir hanterbart så tänker jag fälla vingarna på den.
Typ såhär:
Med den mängden vikt jag hade från början så klarade den inte fällda vingar, så jag la till 40g till för att balansera ut detta.
Fast sen skall det ju vara en rätt stor frisbee på taket.
Dunk.
Där ställde den sig på rumpan igen.
Allt bly av hanterbara mängder var viss slut därhemma, men det finns ju sportfiskeaffärder på västkusten!
Ipso facto:
Konstigt nog spelades det inte Accept när man plockade dom där kulorna.
Tråkigt!
Ytterligare 80g lades i:
Nu kan man nästan köra lite bicepscurls med den! (tillräckligt för en kontorsarbetare iallafall)
Undrar om ställen kommer hålla för all vikten?
Jag har tjuvstartat med lite lätt klippande av delar och torrpassning...
För att det hela skall blir hanterbart så tänker jag fälla vingarna på den.
Typ såhär:
Med den mängden vikt jag hade från början så klarade den inte fällda vingar, så jag la till 40g till för att balansera ut detta.
Fast sen skall det ju vara en rätt stor frisbee på taket.
Dunk.
Där ställde den sig på rumpan igen.
Allt bly av hanterbara mängder var viss slut därhemma, men det finns ju sportfiskeaffärder på västkusten!
Ipso facto:
Konstigt nog spelades det inte Accept när man plockade dom där kulorna.
Tråkigt!
Ytterligare 80g lades i:
Nu kan man nästan köra lite bicepscurls med den! (tillräckligt för en kontorsarbetare iallafall)
Undrar om ställen kommer hålla för all vikten?
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron likes this post
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Bra start Christer!
Ja, det är ju bra att det går att skaffa när det behövs!
Håkan
Ja, det är ju bra att det går att skaffa när det behövs!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Jisstanes
Det var inte lite med vikter det går åt på denna.
Jag är tacksam för att ha en föråkare på detta bygge, bara att notera inför mitt eget bygge när nu det kommer bli av.
/Bosse
Det var inte lite med vikter det går åt på denna.
Jag är tacksam för att ha en föråkare på detta bygge, bara att notera inför mitt eget bygge när nu det kommer bli av.
/Bosse
Marlin
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Jag är inte förvånad...
En modellbyggarkollega här i Likan byggde just en E-2C Hawkeye, med fällda vingar.
Han hade aldrig haft så mycket vikt i någon modell förut, han klämde i en bra bit över 100 gram och ändå var det ett gränsfall!
Min Catalina voiille ha 70+ gram, i min Gannet lyckades jag inte få i tillräckligt det är svårt tunggumpade flygplan det här....
Stefan
En modellbyggarkollega här i Likan byggde just en E-2C Hawkeye, med fällda vingar.
Han hade aldrig haft så mycket vikt i någon modell förut, han klämde i en bra bit över 100 gram och ändå var det ett gränsfall!
Min Catalina voiille ha 70+ gram, i min Gannet lyckades jag inte få i tillräckligt det är svårt tunggumpade flygplan det här....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Det var knappt att cas orkade bära hem modellen!
Tungt jobbat med gammal åbäkig plast.
Tungt jobbat med gammal åbäkig plast.
_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Exakt, det är ett tungt jäkla åbäke det här!
En vecka efter kollot så är det väl på sin plats med en uppdatering om vad som belv gjort?
Det började glatt med en öl som smakade blåbärspaj (utan vaniljsås som väl var) och en hoper delar som skulle sättas ihop.
Några prylar blev det allt!
Tanken var ju att försöka få till så många delmoment som möjligt så att man kunde sammanfoga sektionsvis, men det skall ju inte riktigt vara så enkelt.
Passformen är inget vidare, det kan man inte påstå...
De inre klaffarna har dessutom några elakt placerade utstötarmärket, PRECIS placerad i skarven mellan över och underdel.
Kul!
Spackel löser ju inte det där, så man får limma dit lite plast istället och fila till det.
Skarvarna mellan delarna är dock lite stor, men det går ju att fylla igen med lite PPP tänker jag.
Cockpiten sattes ihop, och den är ganska spartansk,
Man får inte ens med dekaler till instrumenten så det känns lite fattigt på nåt vis.
Fast sen när man ser var instrumentpanelen sitter, och hur lite man kommer se in genom fönstren så gör det inget!
Men ett par fegsnören hade suttit fint, jag iddes inte göra några av tejp den här gången.
Till slut så chansade jag på att trycka ihop hela flygkroppen också!
Tog faktiskt ut några vikter, för det visade sig att jag hade lassat på lite för mycket.
Den fyrfenade men tre-sidrodraden akterdelen kom på också.
Det är ett fasligt stort åbäke...
Ett praktexempel på passformen kommer här:
Undertill sitter det en stor bit som är olika mellan gamla E-2C och uppgraderade -2000 modellerna. De senare har nån form av sensor undertill som är integrerad i flygkroppen. Alltså behövs en annan bit. Inga konstigheter med det.
Det lustiga är ju att på ena sidan kroppen så går det som en lång kanal med kablar (gissar jag) på utsidan. På flygkroppen ohar man inte använt sig av någon avancerad formteknik så det blir ingen grop mellan kanalen och flygkroppen på undersidan som det hade blivit om man kört med ett tredelat verktyg eller lite slide moulding.
En ganska ok kompromiss.
Kruxet är ju bara att utbytesdelen är gjuten åt andra hållet så DEN har rätt form!
Ser ju inte klokt ut nånstans.
Dessutom är den både lite för låg och lite för dåligt passande, så det kommer krävas en hel del spackel för att få ordning på det.
Nå, det är ju ändå ganska enkelt att fixa!
En vecka efter kollot så är det väl på sin plats med en uppdatering om vad som belv gjort?
Det började glatt med en öl som smakade blåbärspaj (utan vaniljsås som väl var) och en hoper delar som skulle sättas ihop.
Några prylar blev det allt!
Tanken var ju att försöka få till så många delmoment som möjligt så att man kunde sammanfoga sektionsvis, men det skall ju inte riktigt vara så enkelt.
Passformen är inget vidare, det kan man inte påstå...
De inre klaffarna har dessutom några elakt placerade utstötarmärket, PRECIS placerad i skarven mellan över och underdel.
Kul!
Spackel löser ju inte det där, så man får limma dit lite plast istället och fila till det.
Skarvarna mellan delarna är dock lite stor, men det går ju att fylla igen med lite PPP tänker jag.
Cockpiten sattes ihop, och den är ganska spartansk,
Man får inte ens med dekaler till instrumenten så det känns lite fattigt på nåt vis.
Fast sen när man ser var instrumentpanelen sitter, och hur lite man kommer se in genom fönstren så gör det inget!
Men ett par fegsnören hade suttit fint, jag iddes inte göra några av tejp den här gången.
Till slut så chansade jag på att trycka ihop hela flygkroppen också!
Tog faktiskt ut några vikter, för det visade sig att jag hade lassat på lite för mycket.
Den fyrfenade men tre-sidrodraden akterdelen kom på också.
Det är ett fasligt stort åbäke...
Ett praktexempel på passformen kommer här:
Undertill sitter det en stor bit som är olika mellan gamla E-2C och uppgraderade -2000 modellerna. De senare har nån form av sensor undertill som är integrerad i flygkroppen. Alltså behövs en annan bit. Inga konstigheter med det.
Det lustiga är ju att på ena sidan kroppen så går det som en lång kanal med kablar (gissar jag) på utsidan. På flygkroppen ohar man inte använt sig av någon avancerad formteknik så det blir ingen grop mellan kanalen och flygkroppen på undersidan som det hade blivit om man kört med ett tredelat verktyg eller lite slide moulding.
En ganska ok kompromiss.
Kruxet är ju bara att utbytesdelen är gjuten åt andra hållet så DEN har rätt form!
Ser ju inte klokt ut nånstans.
Dessutom är den både lite för låg och lite för dåligt passande, så det kommer krävas en hel del spackel för att få ordning på det.
Nå, det är ju ändå ganska enkelt att fixa!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron, Marlin and Mal like this post
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Typisk gammal Kinetic, det är mera Short-run av det hela och det krävs en del för att få till det.
Men det är inga problem för dig, du löser det!
Stefan
Men det är inga problem för dig, du löser det!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Snyggt jobbat Christer.
Det blir en rätt stor kärra det där.
Får nog bli fällda vingar på min med när jag väl kommer till den.
/Bosse
Det blir en rätt stor kärra det där.
Får nog bli fällda vingar på min med när jag väl kommer till den.
/Bosse
Marlin
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Fint knåpat Christer! Ser bra ut så långt även om den verkar trilskas lite med dig!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Tack skall ni ha!
Det visar sig att Kinetic har gjort en liten tabbe. VAW-112 heter Golden Hawks och inte Golden Eagles...
Kollade in VAW-112 wiki bara för skojs skull och då hittade jag den här lilla bilden
Varför kunde jag inte fått dekaler till den!?!?
Det visar sig att Kinetic har gjort en liten tabbe. VAW-112 heter Golden Hawks och inte Golden Eagles...
Kollade in VAW-112 wiki bara för skojs skull och då hittade jag den här lilla bilden
Varför kunde jag inte fått dekaler till den!?!?
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron, Marlin and Mal like this post
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Nåväl, det finns ju fortfarande lite bilder från kollot över det som jag gjorde, så det får bli en liten uppdatering till!
Jag har ju en ny vana som tycker att det är rätt bra att fippla ihop komplexa landställ tidigt i processen, så att man har det ur vägen och det faktiskt blir gjort på en lagom detaljerad nivå, istället för nåt snabbt hopraffsat bara för att man skall bli klar.
Det kanske inte funkar till 100%, men det är lite roligt?
Samma sak för den här kärran, speciellt eftersom den är så jäkla tung!
Då vill man ju veta att stället både håller och att allt balanserar rätt.
Ipso facto, och jag börjar med huvudstället.
Det kommer ju i ett antal delar:
Det är ju en hangarfartygsmaskin, så stället skall ju vara kraftigt, men man får ingen go känsla när man försöker torrpassa det.
Passformen är ungefär som Airfix på 80-talet, även om detaljerna är finare. Det går inte på något vis att hålla ihop det här, utan lim.
Sen har någon terrorist och ogärningsman satt en riktigt ful utstötare rakt i stötdämparcylindern!
Den är visserligen vänd inåt, så det kanske inte syns så bra men vackert är det då rakt inte.
Ok, så stället måste alltså limmas ihop, men går det att få det på plats efter målning sen då?
Icke!
Det behöver byggas på plats inne i motorgondolerna, med lagom mängd lim så att man faktiskt får en stabil konstruktion.
Bah!
Gillar inte att bygga landställ inne i kroppen så här tidigt, men vad har jag för val?
Inget alls.
Men det bygger ihop ganska bra med lim, och nu blir det starkt!
Då är det bara att lägga till resten av inkråmet i gondolen när man ändå är i farten.
Både en lagom bra insugskanal och utblås till turbopropmotorn är ju med, så det kan man ju inte klaga på.
Gondolerna smäcktes ihop, och sen fick man tillbringa en stund med utsidan.
Det är två lösa plåtar, en med extra förstärkning på och en utan som skall dit. Man får ingen som helst hjälp av instruktionerna över vilken man skall välja, så det blir att ta till sina referenser.
Passformen förbättras genom lite plastklossar som slipas till för att minimera spackelarbetet.
Sen får man två rätt ok gondoler!
Sen får man väl försöka trycka ner lite wash här också:
Det kanske kan liva upp?
Nu vill man ju helst av allt fortsätta med den här, men det får nog vänta några veckor till är jag rädd.
Tösen tar ju studenten, och det är visningar lite då och då så man är lite låst.
Men men, det är ju ju mindre än 5 veckor till semestern!
Jag har ju en ny vana som tycker att det är rätt bra att fippla ihop komplexa landställ tidigt i processen, så att man har det ur vägen och det faktiskt blir gjort på en lagom detaljerad nivå, istället för nåt snabbt hopraffsat bara för att man skall bli klar.
Det kanske inte funkar till 100%, men det är lite roligt?
Samma sak för den här kärran, speciellt eftersom den är så jäkla tung!
Då vill man ju veta att stället både håller och att allt balanserar rätt.
Ipso facto, och jag börjar med huvudstället.
Det kommer ju i ett antal delar:
Det är ju en hangarfartygsmaskin, så stället skall ju vara kraftigt, men man får ingen go känsla när man försöker torrpassa det.
Passformen är ungefär som Airfix på 80-talet, även om detaljerna är finare. Det går inte på något vis att hålla ihop det här, utan lim.
Sen har någon terrorist och ogärningsman satt en riktigt ful utstötare rakt i stötdämparcylindern!
Den är visserligen vänd inåt, så det kanske inte syns så bra men vackert är det då rakt inte.
Ok, så stället måste alltså limmas ihop, men går det att få det på plats efter målning sen då?
Icke!
Det behöver byggas på plats inne i motorgondolerna, med lagom mängd lim så att man faktiskt får en stabil konstruktion.
Bah!
Gillar inte att bygga landställ inne i kroppen så här tidigt, men vad har jag för val?
Inget alls.
Men det bygger ihop ganska bra med lim, och nu blir det starkt!
Då är det bara att lägga till resten av inkråmet i gondolen när man ändå är i farten.
Både en lagom bra insugskanal och utblås till turbopropmotorn är ju med, så det kan man ju inte klaga på.
Gondolerna smäcktes ihop, och sen fick man tillbringa en stund med utsidan.
Det är två lösa plåtar, en med extra förstärkning på och en utan som skall dit. Man får ingen som helst hjälp av instruktionerna över vilken man skall välja, så det blir att ta till sina referenser.
Passformen förbättras genom lite plastklossar som slipas till för att minimera spackelarbetet.
Sen får man två rätt ok gondoler!
Sen får man väl försöka trycka ner lite wash här också:
Det kanske kan liva upp?
Nu vill man ju helst av allt fortsätta med den här, men det får nog vänta några veckor till är jag rädd.
Tösen tar ju studenten, och det är visningar lite då och då så man är lite låst.
Men men, det är ju ju mindre än 5 veckor till semestern!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron, Marlin and Mal like this post
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Snyggt jobbat Christer.
Det ser ut att trots mindre smarta lösningar att ändå vara ett kul bygge.
/Bosse
Det ser ut att trots mindre smarta lösningar att ändå vara ett kul bygge.
/Bosse
Marlin
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Ja, jag avskyr också när man måste montera ställen väldigt tidigt i ett bygge, det är en stor risk för katastrof!
Men de här ställen ser rejäla och robusta ut och allt ska ju nändå vara vitt.
Jag gissar att den förstärkta panelen ska vara till den uppdaterade versionen med sexbladiga propellrar.
Det ser trots allt ut att vara ett trevligt bygge!
Stefan
Men de här ställen ser rejäla och robusta ut och allt ska ju nändå vara vitt.
Jag gissar att den förstärkta panelen ska vara till den uppdaterade versionen med sexbladiga propellrar.
Det ser trots allt ut att vara ett trevligt bygge!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Tack!
Det är ett kul bygge, som påminner en hel del om hederliga kortseriemodeller. Man måste vara på tårna hela tiden, för det kan vara nåt som poppar upp och biter en senare....Lite som tidiga Eduard ungefär.
Det är stor risk att jag kanske får för mig att trots allt pynta modellen med lite extraprylar...vad skall jag annars göra medans jag väntar på ett bygghörna?
(jo, jag kan sitta och slipa spackel på altanen, men det är inte riktigt samma sak)
Det är ett kul bygge, som påminner en hel del om hederliga kortseriemodeller. Man måste vara på tårna hela tiden, för det kan vara nåt som poppar upp och biter en senare....Lite som tidiga Eduard ungefär.
Det är stor risk att jag kanske får för mig att trots allt pynta modellen med lite extraprylar...vad skall jag annars göra medans jag väntar på ett bygghörna?
(jo, jag kan sitta och slipa spackel på altanen, men det är inte riktigt samma sak)
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Marlin likes this post
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Fint jobbat Christer! Ser snyggt ut!
Störigt med stället!
Håkan
Störigt med stället!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Coolt bygge fasiken, samt riktigt ballt val av kärra att bygga. gillas.
Mal
Sv: Kollobygget : E-2C Hawkeye VAW-112 Golden Hawks 1995
Det är bra kämpat cas!
_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
Liknande ämnen
» Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
» E-2C Hawkeye 2000, hasegawa 1/72
» E-2C Hawkeye 2000, hasegawa 1/72
» Golden Age of racing aircraft...and civil air transport...
» E-2C Hawkeye 2000, hasegawa 1/72
» E-2C Hawkeye 2000, hasegawa 1/72
» Golden Age of racing aircraft...and civil air transport...
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet