Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
+9
rsm.gbg
Caverö
TommyKillander
Matt_Public
glimturen
Stefan E
Marlin
Azgaron
cas
13 posters
Sida 1 av 6
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
På kollot tänker jag ägna största tiden åt den här
Jag befriade den från Sani tillsammans med en annan tvåmotorig skönhet (Westland Whirlwind) så vad passar bättre än att bygga denna på årets kollo?
Det skulle väl kanske vara att göra klart nåt då, men det ligger ju sällan för mig...
Detta är ju en äkta kortseriemodell, av tjeckisk sekelskifteskvalitet.
Helt ok plast, något matt men inte mycket gjutskägg eller sådana defekter. Påminner lite om Valom, tror jag. Förmodligen med allt vad det innebär, för det är ju ändå en kortserie
Detaljeringen i kontoret och några andra delar kommer som resin.
Trevliga saker minsann! Det som saknas är instrumentdekaler och bälten, men det kan man ju lösa på annat håll.
Detta är dock det mest skrämmande av allt!
Vacu-huvar! Huvaligen!
Två stycken får man med, så med lagom mycket tur så borde jag kunna få till en uppsättning. Hoppas hoppas!!!!
Dekalarket ser trevligt ut, bra tryck och har inte gulnat med åldern.
Inte en endaste stencil finns med, så man får väl sno ihop nåt från andra brittiska kärror. Finns ju lite i stashen att ta av så att säga.
Enkel och tydlig byggbeskrivning som är gemensam med Sea Hornet-lådan.
NF.21 är dock kriminellt ful på ett mycket brittiskt vis, och jag är nästan lite missnöjd över att inte ha hittat den!
Old school referenslitteratur finnes i form av International Air Power Review #10
I mina efterforskningar på Britmodeller framkommer dock lite spännande saker.
Flygkroppen är ca 6mm för kort.
Merparter av panellinjerna på vingens ovansida skall inte vara där.
Huvdställets öppning kanske ligger 5mm för långt fram (inte bekräftat)
Samma landställschakt ligger också på vingens undersida, och inte under vilket inte heller är rätt.
Resinhjulen har fel diameter (Barracudacast har gjort nya)
Spinnrarna kan ha fel längd (John Aero är inkopplad i frågeställningen vi får se om det leder nånstans)
Jag tänker försöka mig på att fixa det som jag säkert vet och där folk tvekar så låter jag bli....
Det här skall bli kul!
(nej, jag har inte startat den här ännu. Jag har inte limmat nåt på den alls, så då är den ostartad. Ok?)
Jag befriade den från Sani tillsammans med en annan tvåmotorig skönhet (Westland Whirlwind) så vad passar bättre än att bygga denna på årets kollo?
Det skulle väl kanske vara att göra klart nåt då, men det ligger ju sällan för mig...
Detta är ju en äkta kortseriemodell, av tjeckisk sekelskifteskvalitet.
Helt ok plast, något matt men inte mycket gjutskägg eller sådana defekter. Påminner lite om Valom, tror jag. Förmodligen med allt vad det innebär, för det är ju ändå en kortserie
Detaljeringen i kontoret och några andra delar kommer som resin.
Trevliga saker minsann! Det som saknas är instrumentdekaler och bälten, men det kan man ju lösa på annat håll.
Detta är dock det mest skrämmande av allt!
Vacu-huvar! Huvaligen!
Två stycken får man med, så med lagom mycket tur så borde jag kunna få till en uppsättning. Hoppas hoppas!!!!
Dekalarket ser trevligt ut, bra tryck och har inte gulnat med åldern.
Inte en endaste stencil finns med, så man får väl sno ihop nåt från andra brittiska kärror. Finns ju lite i stashen att ta av så att säga.
Enkel och tydlig byggbeskrivning som är gemensam med Sea Hornet-lådan.
NF.21 är dock kriminellt ful på ett mycket brittiskt vis, och jag är nästan lite missnöjd över att inte ha hittat den!
Old school referenslitteratur finnes i form av International Air Power Review #10
I mina efterforskningar på Britmodeller framkommer dock lite spännande saker.
Flygkroppen är ca 6mm för kort.
Merparter av panellinjerna på vingens ovansida skall inte vara där.
Huvdställets öppning kanske ligger 5mm för långt fram (inte bekräftat)
Samma landställschakt ligger också på vingens undersida, och inte under vilket inte heller är rätt.
Resinhjulen har fel diameter (Barracudacast har gjort nya)
Spinnrarna kan ha fel längd (John Aero är inkopplad i frågeställningen vi får se om det leder nånstans)
Jag tänker försöka mig på att fixa det som jag säkert vet och där folk tvekar så låter jag bli....
Det här skall bli kul!
(nej, jag har inte startat den här ännu. Jag har inte limmat nåt på den alls, så då är den ostartad. Ok?)
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Ser trevligt ut! Ser fram emot detta bygge!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Ja, det verkar vara en kul sak att ge sig på.
Samlar lite referenser här så jag vet var jag har dom
Ganska bra bygge av en F.1
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/16322-148-hornet-f1/
Mattias Ärletuns underbart målade F.3
http://umbs.proboards.com/thread/531/103-hornet
Mer fixar som kan göras på en NF.21
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234923967-the-dehavilland-sea-hornet-nf21-classic-airframes-148th-model-with-a-few-embellishments/
Andra sätt att pimpa en NF.21
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234983720-classic-airframes-dh-sea-hornet-nf21/
Stenhårt bygge av en HPH 1/32 Hornet (fast han kom bara till cockpit och motor).
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234950214-hph-de-havilland-hornet-%E2%80%93-sea-hornet-f-mk22-tt202/
Hur man fixar till Trumpeters Hornet
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234973909-a-dh-hornet-fix-ation/
Referensematerial
http://users.skynet.be/BAMRS/dh103/dh103.htm
David A Collins (som försöker bygga en Hornet Replica i 1:1)
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235040223-dh-hornet-and-sea-hornet-correct-detail-reference/&tab=comments#comment-3074333
Hittar jag mer så går jag in och lägger tillbaka dom här.
Samlar lite referenser här så jag vet var jag har dom
Ganska bra bygge av en F.1
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/16322-148-hornet-f1/
Mattias Ärletuns underbart målade F.3
http://umbs.proboards.com/thread/531/103-hornet
Mer fixar som kan göras på en NF.21
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234923967-the-dehavilland-sea-hornet-nf21-classic-airframes-148th-model-with-a-few-embellishments/
Andra sätt att pimpa en NF.21
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234983720-classic-airframes-dh-sea-hornet-nf21/
Stenhårt bygge av en HPH 1/32 Hornet (fast han kom bara till cockpit och motor).
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234950214-hph-de-havilland-hornet-%E2%80%93-sea-hornet-f-mk22-tt202/
Hur man fixar till Trumpeters Hornet
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234973909-a-dh-hornet-fix-ation/
Referensematerial
http://users.skynet.be/BAMRS/dh103/dh103.htm
David A Collins (som försöker bygga en Hornet Replica i 1:1)
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/235040223-dh-hornet-and-sea-hornet-correct-detail-reference/&tab=comments#comment-3074333
Hittar jag mer så går jag in och lägger tillbaka dom här.
Senast ändrad av cas den ons maj 29 2019, 09:40, ändrad totalt 4 gånger
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Trevligt val Christer.
Någon millimeter fel här och där är inget jag skulle kunna se.
Så jag skulle bara bygga på .
/Bosse
Någon millimeter fel här och där är inget jag skulle kunna se.
Så jag skulle bara bygga på .
/Bosse
Marlin
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Ja, jag gillar kärran skarpt!
Förmodligen är det egentligen inte nödvändigt att göra ändringarna för den är mycket bättre än Trumpeters försök (men det finns ju dom som inte ser fel i den heller) men här är det mer lusten att scratcha och förändra som jag vill åt.
Det är kul att göra såna här vansinnessaker!
Nu vill jag bara upprepa att jag har inte börjat ännu!
Jag bara torrpassar lite, och passar på att ta ett familjefoto
Linjerna som är överstreckade finns inte alls i verkligheten, så de skall fyllas och tas bort
Kärran var ju precis som Mossien byggd i trä, men men ett aluminiumytterskin. En komposit helt enkelt
Sagda hjulbrunnar skall karvas ur här
Två snitt på bakkroppen här, och sen limmar jag dit lite distanser.
Hittills känns allt görbart och enkelt!
Förmodligen är det egentligen inte nödvändigt att göra ändringarna för den är mycket bättre än Trumpeters försök (men det finns ju dom som inte ser fel i den heller) men här är det mer lusten att scratcha och förändra som jag vill åt.
Det är kul att göra såna här vansinnessaker!
Nu vill jag bara upprepa att jag har inte börjat ännu!
Jag bara torrpassar lite, och passar på att ta ett familjefoto
Linjerna som är överstreckade finns inte alls i verkligheten, så de skall fyllas och tas bort
Kärran var ju precis som Mossien byggd i trä, men men ett aluminiumytterskin. En komposit helt enkelt
Sagda hjulbrunnar skall karvas ur här
Två snitt på bakkroppen här, och sen limmar jag dit lite distanser.
Hittills känns allt görbart och enkelt!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
WOW.
Det där blir inte ett litet projekt.
/Bosse
Det där blir inte ett litet projekt.
/Bosse
Senast ändrad av Marlin den mån maj 27 2019, 09:40, ändrad totalt 1 gång
Marlin
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Trevligt och en av Classics bästa modeller (den ligger i min hylla också!)!
Vilken maskin kommer du att bygga?
Stefan
Vilken maskin kommer du att bygga?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Jag skall bygga den bakre på boxarten.
Kammo med PRU* Blue i botten är alltid snyggt.
Finns ett foto på den i boken och där har den rejält blekta färger, alu-dopat roder väldigt chippad stabbe...
Svåraste projektet kommer nog bli att göra bra kylarkanalerna, men med ett helt kollo som stöd så kanske det kan lösas =)
Kammo med PRU* Blue i botten är alltid snyggt.
Finns ett foto på den i boken och där har den rejält blekta färger, alu-dopat roder väldigt chippad stabbe...
Svåraste projektet kommer nog bli att göra bra kylarkanalerna, men med ett helt kollo som stöd så kanske det kan lösas =)
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Smygstart av Kollot?
Ser kul ut men inte så lätt. Karaktärsdanande är rätt ord.
Skall bli kul att se.
Ser kul ut men inte så lätt. Karaktärsdanande är rätt ord.
Skall bli kul att se.
_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Jag är konstigt nog mycket taggad för detta bygget!
Måste vara att det är en utmaning värd namnet, och att man får öva på scratchbygge...
Igår gjordes en panikbeställning till Hannants för det behövdes ju lite klockor i cockpit, fegsnören och nya sulor. Bara hoppas att det paketet hinner komma i tid...
Det KAN finnas viss risk att jag tjuvstartar lite innan kollot...
Måste vara att det är en utmaning värd namnet, och att man får öva på scratchbygge...
Igår gjordes en panikbeställning till Hannants för det behövdes ju lite klockor i cockpit, fegsnören och nya sulor. Bara hoppas att det paketet hinner komma i tid...
Det KAN finnas viss risk att jag tjuvstartar lite innan kollot...
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Woohoo!
Rebellen hade ju den här lilla boken i lager
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234992152-de-havilland-hornet-sea-hornet/
Gött, nu kan man slappna av när det gäller referensmaterial.
Fast jag blir nog tvungen att bygga en Sea Hornet senare...om jag kan hitta någon!
Rebellen hade ju den här lilla boken i lager
https://www.britmodeller.com/forums/index.php?/topic/234992152-de-havilland-hornet-sea-hornet/
Gött, nu kan man slappna av när det gäller referensmaterial.
Fast jag blir nog tvungen att bygga en Sea Hornet senare...om jag kan hitta någon!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
cas skrev:Det KAN finnas viss risk att jag tjuvstartar lite före kollot...
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Synd bara att man skall åka bort större delen av långhelgen, men lite kanske man kan skära upp ikväll...
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Efter allt badande på The Reef i Frederikshamn så fick man några få stunder till viktiga saker på söndagen.
Posten hade varit förbi och levererat lite nyttig litteratur, som Rebellen hade hemma.
Den här är då värd sin vikt i kanske inte guld, men enkronor?
Mycket bra tekniska skisser som visar i princip allt jag behöver, på nästan alla ställen. Trevligt värre!
Jag kör u den här tråden på Britmodeller också (konstigt nog) och där har en Mr David A Collins dykt upp och hejjar på. Varför är det viktigt? Jo, karln är ju faktiskt en helt lagom galen snubbe i ens egen ålder som är så besatt av Hornet att han byggt en trogen replika av en F.1 Cockpit och sitter på ett oerhört digert referensmaterial, bla har han hjälpt till med boken ovan.
Hans eget bygge av Hornet NF.21 som jag kikar mycket på är en a inspirationerna och hans tips var att kapa stjärtkonen strax framför öppningen till sporrhjulet. Motiveringen är att det mesta av förlängningen och eventuell snedställning av flygkroppen kommer döljas av fenan och vingrötterna på stabben. an har en poäng helt klart, men när jag tittar på samma område både i boken och på modellen så ser jag att stabben har liksom en liten liten LERX som man också måste karva fram. Det känns inte som det kommer bli snyggt om jag skall karva fram det, så i slutändan och med lite uppmuntring från Hets-Matt så följde jag den ursprungliga planen. Går det åt helvete så kan jag ju göra om...
Dags att skada plast alltså!
Så långt så bra. Lite finputs på det så skall vi se om det går att få ihop igen.
Ja, jag ritade upp konturen på flygkroppen på paper så jag har nåt att sikta på senare.
Värt att notera: hålen för hylsutkast från kanonerna är inte öppna och måste göras. Lite pilligt att göra fyrkantiga hål med ett borr, men man får väl försöka på nåt vis.
Dessutom: förstärkningsbandet som finns påryggen av både Mosquito och den här skall bara gå på ovansidan, och inte ner under buken som CA har gjort. Lite extra slipande löser det problemet.
Rasande trevligt med en flygkropp i trä dessutom, för det är inte många panellinjer som skall vara kvar...
Ihop med kroppen igen då.
Använde lite grövre doningar än TETC till detta så det får härda nån dag innan jag börjar karva bort överflödet.
Titta inte så noga på den lilla droppe som råkade hamna bakom cockpit. Den går nog att polera bort när det väl härdat...
Nästan område för mycket bestyr är ju motorgondoler och undersida vinge!
Har börjat ta upp hålet för hjulbrunnen, och det skall gå hela vägen till vingens ovansida. Här skall också byggas vingbalk (representerad av den vita plastremsan) och stöttor . De fyrkantiga klossarna är var CA vill stället skall sitta fast, men enligt Airfram boken så sitter ju stället i hjulbrunnen som är placerad bakom vingbalken. Där framme är det fullt av rörmokeri för Merlin-magin, så plats för landställ finns det inte!
Här skall det så småningom fyllas i med oljetankar av olika utförande, ribbor, stöttor, brandväggar och annat roligt. Kul så det räcker hela helgen!
Tittar man på motorgondolen och jämför med ritningarna i boken så ser man också detta:
Bakre motorkåpan har helt fel form och skall alltså följa den nya placeringen av brandväggen i en betydligt mindre vinkel.
Plus att man måste fylla igen 6-7mm av öppningen, och och förlänga hålet bakåt.
Tänk att jag valde Horneten som kollobygge bara för att det skulle vara enklare att fixa med än göra kanoninstallationen på en Whirlwind...
Dags att CAD:a fram lite saker som man kanske kan be Tommy printa åt en?
Posten hade varit förbi och levererat lite nyttig litteratur, som Rebellen hade hemma.
Den här är då värd sin vikt i kanske inte guld, men enkronor?
Mycket bra tekniska skisser som visar i princip allt jag behöver, på nästan alla ställen. Trevligt värre!
Jag kör u den här tråden på Britmodeller också (konstigt nog) och där har en Mr David A Collins dykt upp och hejjar på. Varför är det viktigt? Jo, karln är ju faktiskt en helt lagom galen snubbe i ens egen ålder som är så besatt av Hornet att han byggt en trogen replika av en F.1 Cockpit och sitter på ett oerhört digert referensmaterial, bla har han hjälpt till med boken ovan.
Hans eget bygge av Hornet NF.21 som jag kikar mycket på är en a inspirationerna och hans tips var att kapa stjärtkonen strax framför öppningen till sporrhjulet. Motiveringen är att det mesta av förlängningen och eventuell snedställning av flygkroppen kommer döljas av fenan och vingrötterna på stabben. an har en poäng helt klart, men när jag tittar på samma område både i boken och på modellen så ser jag att stabben har liksom en liten liten LERX som man också måste karva fram. Det känns inte som det kommer bli snyggt om jag skall karva fram det, så i slutändan och med lite uppmuntring från Hets-Matt så följde jag den ursprungliga planen. Går det åt helvete så kan jag ju göra om...
Dags att skada plast alltså!
Så långt så bra. Lite finputs på det så skall vi se om det går att få ihop igen.
Ja, jag ritade upp konturen på flygkroppen på paper så jag har nåt att sikta på senare.
Värt att notera: hålen för hylsutkast från kanonerna är inte öppna och måste göras. Lite pilligt att göra fyrkantiga hål med ett borr, men man får väl försöka på nåt vis.
Dessutom: förstärkningsbandet som finns påryggen av både Mosquito och den här skall bara gå på ovansidan, och inte ner under buken som CA har gjort. Lite extra slipande löser det problemet.
Rasande trevligt med en flygkropp i trä dessutom, för det är inte många panellinjer som skall vara kvar...
Ihop med kroppen igen då.
Använde lite grövre doningar än TETC till detta så det får härda nån dag innan jag börjar karva bort överflödet.
Titta inte så noga på den lilla droppe som råkade hamna bakom cockpit. Den går nog att polera bort när det väl härdat...
Nästan område för mycket bestyr är ju motorgondoler och undersida vinge!
Har börjat ta upp hålet för hjulbrunnen, och det skall gå hela vägen till vingens ovansida. Här skall också byggas vingbalk (representerad av den vita plastremsan) och stöttor . De fyrkantiga klossarna är var CA vill stället skall sitta fast, men enligt Airfram boken så sitter ju stället i hjulbrunnen som är placerad bakom vingbalken. Där framme är det fullt av rörmokeri för Merlin-magin, så plats för landställ finns det inte!
Här skall det så småningom fyllas i med oljetankar av olika utförande, ribbor, stöttor, brandväggar och annat roligt. Kul så det räcker hela helgen!
Tittar man på motorgondolen och jämför med ritningarna i boken så ser man också detta:
Bakre motorkåpan har helt fel form och skall alltså följa den nya placeringen av brandväggen i en betydligt mindre vinkel.
Plus att man måste fylla igen 6-7mm av öppningen, och och förlänga hålet bakåt.
Tänk att jag valde Horneten som kollobygge bara för att det skulle vara enklare att fixa med än göra kanoninstallationen på en Whirlwind...
Dags att CAD:a fram lite saker som man kanske kan be Tommy printa åt en?
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Härligt med ett bygge uppbackat av referenslitteratur, detta blir mumma!
Lite utskrifter går alltid att ordna... dock är det dax att beställa mer resin tror jag, då de 250 ml som följde med printern börjar ta slut
Tommy
Lite utskrifter går alltid att ordna... dock är det dax att beställa mer resin tror jag, då de 250 ml som följde med printern börjar ta slut
Tommy
TommyKillander
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Hoppla Kerstin, då får man allt ta och fincadda upp grejerna snabbt!
Det är ju inte många cm³ det handlar om, och det behöver ju inte vara helt fyllda heller...
Det är ju inte många cm³ det handlar om, och det behöver ju inte vara helt fyllda heller...
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Snyggt jobbat Christer! Ser fint ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Då har man fixat ihop en liten oljetank som sitter på landställsbenet och används för smörjning när propellrarna är flöjlade:
Motorns huvudtank fixades också.
Dessa skall sedan kopplas ihop, och få rör som går in i motorrummet...
Kan bli meckigt
Men det skall bli mycket intressant att se hur Tommy lyckas printa dom, för dom är inte stora alls.
Motorns huvudtank fixades också.
Dessa skall sedan kopplas ihop, och få rör som går in i motorrummet...
Kan bli meckigt
Men det skall bli mycket intressant att se hur Tommy lyckas printa dom, för dom är inte stora alls.
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Ser intressant ut, och ska bli spännande att se dem printade!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Hej och hå här trollas det på Tufft att bara tjötta sådär
Caverö
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Häftigt!
Kanske skulle önska sig en sån där apparat, fast då får jag ju börja cadda igen....
Snyggt fixat med både CAD och printer gossar!
Kanske skulle önska sig en sån där apparat, fast då får jag ju börja cadda igen....
Snyggt fixat med både CAD och printer gossar!
_________________
Jag är inte alls beroende av plastmodeller, jag kan sluta närsomhelst.....
glimturen
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
Nej, verkligen inte!TommyKillander skrev:Häpp!
Det blev inte så pjåkigt tycker jag
Tommy
Över all förväntan faktiskt!
Jag tackar och bockar!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Kollobygget: Classic Airframes deHavilland Hornet F.3 1/48
WOW va bra det blir
Ja, maskinen gör nog sitt som den skall.
Det där caddandet kan nog vara en tröskel för många.
Följer nåt CAD program med maskinen?.
Mej veterligen finns det inga billiga (bra) CAD program...
Blir kul att se detta på kollot
- Roland
Ja, maskinen gör nog sitt som den skall.
Det där caddandet kan nog vara en tröskel för många.
Följer nåt CAD program med maskinen?.
Mej veterligen finns det inga billiga (bra) CAD program...
Blir kul att se detta på kollot
- Roland
rsm.gbg
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sida 1 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet