Kommande - Dubbel bygge F-16A Venezuela & F-16D Chile - Kinetic 1/48 med lite extra delar.
3 posters
Sida 1 av 1
Kommande - Dubbel bygge F-16A Venezuela & F-16D Chile - Kinetic 1/48 med lite extra delar.
Hejsan.
Jag brukar normalt sett inte starta byggtrådar innan ett bygge sätter igång.
Men nu var så många på hugget på Britmodeller på gruppbygget; South of the Rio Grande, så har jag lagt ut på engelska kan jag gott göra det även på svenska.
Den 25 maj börjar alltså gruppbygget South of the Rio Grande.
Och jag kommer bygga två F-16 i det bygget, något annat plan kan jag inte välja i år då F-16 fyller 50 år.
Den först kommer bli en F-16 från Venezuela.
Jag använder Kinetics nyare F-16AM låda som jag kommer bak datera till en tidig A modell.
20231117_173648 by Bosse Persson, on Flickr
Aztecs dekaler har jag skaffat, min blir en vanlig "line bird" då jag normalt inte bygger special målningar.
Till cockpiten har jag Quintas 3D dekaler för en tidig A version.
20240210_122412 by Bosse Persson, on Flickr
Vapenlasten blir 4 x AIM-9 Sidewinders från Eduard, från Hasegawas vapenset kommer jag plocka 6 x Mk82 slicks och det äldre bombracket BRU-3
En buk tank blir det också.
20240123_173821 by Bosse Persson, on Flickr
Mitt andra bygge blir en Chilensk F-16D Bl.50
Här blir det också Kinetics nyare utgåva av F-16D Bl.30/40/50
Denna låda saknar den klassiska större ryggåsen, men jag kommer plocka de delarna från min Polska F-16C/D Bl.52.
Ingen fara med det valet, det som blir kvar i lådan kan fortfarande bli en Polsk F-16C vilket jag har planer på.
20231117_173708 by Bosse Persson, on Flickr
Det blir Aztecs dekaler på denna också.
20231201_150909 by Bosse Persson, on Flickr
Sen blir det även lite mer resin godis till denna.
Utblås från Katran till Block 50, setet är visserligen gjort till den äldre utgåvan men jag tror nog det kommer funka ändå.
20231201_151019 by Bosse Persson, on Flickr
20231201_151011 by Bosse Persson, on Flickr
Python 5 robotar från Reskit.
Chile använder inte 5:an, de har 4:a, men utseende mässigt är det inte så värst stor skillnad på dem så det kommer funka.
Chile har även Israeliska Derby jaktrobotar på sina kärror, men de har jag inte kunnat hitta, så vingspetsarna får ett par AIM-120 Amraam som Chile också använder.
20240123_173834 by Bosse Persson, on Flickr
Under vingarna blir det nog två eller tre bränsle tankar, plus ett par GBU-10 från Hasegawas vapen lådor.
Har inte hittat något annat än GBU-10 och GBU-31 under vingarna på deras kärror, och då väljer jag GBU-10 då jag inte har någon F-16 med den lasten i vitrinen.
Båda planen kommer självklart även får pitor rör från Masters.
Fortsättning kommer efter den 25.e
/Bosse
Jag brukar normalt sett inte starta byggtrådar innan ett bygge sätter igång.
Men nu var så många på hugget på Britmodeller på gruppbygget; South of the Rio Grande, så har jag lagt ut på engelska kan jag gott göra det även på svenska.
Den 25 maj börjar alltså gruppbygget South of the Rio Grande.
Och jag kommer bygga två F-16 i det bygget, något annat plan kan jag inte välja i år då F-16 fyller 50 år.
Den först kommer bli en F-16 från Venezuela.
Jag använder Kinetics nyare F-16AM låda som jag kommer bak datera till en tidig A modell.
20231117_173648 by Bosse Persson, on Flickr
Aztecs dekaler har jag skaffat, min blir en vanlig "line bird" då jag normalt inte bygger special målningar.
Till cockpiten har jag Quintas 3D dekaler för en tidig A version.
20240210_122412 by Bosse Persson, on Flickr
Vapenlasten blir 4 x AIM-9 Sidewinders från Eduard, från Hasegawas vapenset kommer jag plocka 6 x Mk82 slicks och det äldre bombracket BRU-3
En buk tank blir det också.
20240123_173821 by Bosse Persson, on Flickr
Mitt andra bygge blir en Chilensk F-16D Bl.50
Här blir det också Kinetics nyare utgåva av F-16D Bl.30/40/50
Denna låda saknar den klassiska större ryggåsen, men jag kommer plocka de delarna från min Polska F-16C/D Bl.52.
Ingen fara med det valet, det som blir kvar i lådan kan fortfarande bli en Polsk F-16C vilket jag har planer på.
20231117_173708 by Bosse Persson, on Flickr
Det blir Aztecs dekaler på denna också.
20231201_150909 by Bosse Persson, on Flickr
Sen blir det även lite mer resin godis till denna.
Utblås från Katran till Block 50, setet är visserligen gjort till den äldre utgåvan men jag tror nog det kommer funka ändå.
20231201_151019 by Bosse Persson, on Flickr
20231201_151011 by Bosse Persson, on Flickr
Python 5 robotar från Reskit.
Chile använder inte 5:an, de har 4:a, men utseende mässigt är det inte så värst stor skillnad på dem så det kommer funka.
Chile har även Israeliska Derby jaktrobotar på sina kärror, men de har jag inte kunnat hitta, så vingspetsarna får ett par AIM-120 Amraam som Chile också använder.
20240123_173834 by Bosse Persson, on Flickr
Under vingarna blir det nog två eller tre bränsle tankar, plus ett par GBU-10 från Hasegawas vapen lådor.
Har inte hittat något annat än GBU-10 och GBU-31 under vingarna på deras kärror, och då väljer jag GBU-10 då jag inte har någon F-16 med den lasten i vitrinen.
Båda planen kommer självklart även får pitor rör från Masters.
Fortsättning kommer efter den 25.e
/Bosse
Marlin
Azgaron and Gigabyte like this post
Sv: Kommande - Dubbel bygge F-16A Venezuela & F-16D Chile - Kinetic 1/48 med lite extra delar.
Det ser ju trevligt ut! Lycka till med byggena när de startar!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Kommande - Dubbel bygge F-16A Venezuela & F-16D Chile - Kinetic 1/48 med lite extra delar.
Tack Håkan.
Måste hinna med att organisera mitt byggbord under helgen.
Snart kommer jag ha fem stycken pågående F-16 byggen igång och då gäller det att ha koll på vilka delar som ska till vilket bygge.
Jag har börjat med att litrera alla gjutramar med landskoden för respektive bygge så jag kan hålla isär dem.
Även min krokodilpinnar får litrering när det behövs.
/Bosse
Måste hinna med att organisera mitt byggbord under helgen.
Snart kommer jag ha fem stycken pågående F-16 byggen igång och då gäller det att ha koll på vilka delar som ska till vilket bygge.
Jag har börjat med att litrera alla gjutramar med landskoden för respektive bygge så jag kan hålla isär dem.
Även min krokodilpinnar får litrering när det behövs.
/Bosse
Marlin
Azgaron and Gigabyte like this post
En Viper från Venezuela? Vart har jag hört det förut?
Hursomhaver, ha det så roligt med dessa bägge !
Hursomhaver, ha det så roligt med dessa bägge !
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Marlin likes this post
Tack Christer.
Ingen aning om vart du kan ha hört det.
Den syns ju inte ens i din tag, fast den kan ju ingå i mfl
/Bosse
Ingen aning om vart du kan ha hört det.
Den syns ju inte ens i din tag, fast den kan ju ingå i mfl
/Bosse
Marlin
Liknande ämnen
» Behöver lite hjälp med delar till min B-17
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
» Lite julstämning och lite experiment............
» Kommande heta releaser
» Kommande heta releaser
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
» Lite julstämning och lite experiment............
» Kommande heta releaser
» Kommande heta releaser
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|