Behöver lite hjälp med delar till min B-17
2 posters
Sida 1 av 1
Behöver lite hjälp med delar till min B-17
Hej alla forums vänner !
i går såg jag bilder på en israelisk B-17 och då blev jag sugen direkt på att bygga min B-17G i 1/48 som israelisk.
Dock så har jag två problem, inga jätte stora men ni kanske kan hjälpa mig lite...
Den här delen, som ni ser är ganska skev
Hur ska jag göra för att få den till sin rätta form? Doppa den i hett vatten och böja till den eller något annat tips?
Och den här bulan är lite frostad, fungerar Jannes huv räddar metod på det?
/ Jocke
i går såg jag bilder på en israelisk B-17 och då blev jag sugen direkt på att bygga min B-17G i 1/48 som israelisk.
Dock så har jag två problem, inga jätte stora men ni kanske kan hjälpa mig lite...
Den här delen, som ni ser är ganska skev
Hur ska jag göra för att få den till sin rätta form? Doppa den i hett vatten och böja till den eller något annat tips?
Och den här bulan är lite frostad, fungerar Jannes huv räddar metod på det?
/ Jocke
JOooCKE
Sv: Behöver lite hjälp med delar till min B-17
Hett vatten är din vän när du ska räta ut krökta delar! Koka upp vatten i en kastrull och doppa delen.....ta upp den med jämna mellanrum för att se om den är "lagom" böjlig.
På buk klotet, är det en lim fog som frostat eller är det själva plasten?
Annars är det bara att slipa, putsa och doppa i johnson!
På buk klotet, är det en lim fog som frostat eller är det själva plasten?
Annars är det bara att slipa, putsa och doppa i johnson!
Janne.S- Moderator
Tack för det Janne!
Ska se vad jag kan göra åt det, bubblan är det en lim fog som löper runt hela och där är det lite frostat på glaset...
Köpte den här modellen på en loppis för 100 kr och då var den på börjad, inget doppa i johnssons här inte bara vanligt humbrol plastlim som såg ut att vara från en tid före ww2
/ Jocke
Ska se vad jag kan göra åt det, bubblan är det en lim fog som löper runt hela och där är det lite frostat på glaset...
Köpte den här modellen på en loppis för 100 kr och då var den på börjad, inget doppa i johnssons här inte bara vanligt humbrol plastlim som såg ut att vara från en tid före ww2
/ Jocke
JOooCKE
Japp!
Ska göra det med, har börjat lite smått nu på den
Håller på med väggarna på delen åvan som jag behövde fixa till lite
En byggtråd kommer senare i veckan. Jag har ganska mycket läxor nu som måste göras och det går före plasten tyvärr
Jocke
Ska göra det med, har börjat lite smått nu på den
Håller på med väggarna på delen åvan som jag behövde fixa till lite
En byggtråd kommer senare i veckan. Jag har ganska mycket läxor nu som måste göras och det går före plasten tyvärr
Jocke
JOooCKE
Liknande ämnen
» Behöver hjälp med slangkoppling
» Pansarbyggare behöver hjälp med målningstips av Svenska krigs/stridsflygplan :)
» Behöver hjälp med att hitta dekaler
» Resin delar.
» Behöver Hjälp med taket av händiga hemma byggare....
» Pansarbyggare behöver hjälp med målningstips av Svenska krigs/stridsflygplan :)
» Behöver hjälp med att hitta dekaler
» Resin delar.
» Behöver Hjälp med taket av händiga hemma byggare....
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|