A32A Lansen (32254/6-40)
+6
Mal
Tobias
Stefan E
Azgaron
cas
Zander_Lindstrom
10 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Sv: A32A Lansen (32254/6-40)
Kan väl för all del bjuda på den här lilla filmen med, nerifrån Stefan E:s hemtrakter.
https://youtu.be/YuGX_u9nWuY?si=d39yPRggCn1CgYui
https://youtu.be/YuGX_u9nWuY?si=d39yPRggCn1CgYui
Zander_Lindstrom
Åh, Lansen
Har ju en sån Heller-låda här som jag tänk sälja av nån gång men aldrig kommit mig för...
Hög tid att dra igång med min gamla Lansen-sport också, så är det ju. Men snart är det semester!
Har ju en sån Heller-låda här som jag tänk sälja av nån gång men aldrig kommit mig för...
Hög tid att dra igång med min gamla Lansen-sport också, så är det ju. Men snart är det semester!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Åh, Lansen
Bara att säga till om du vill skiljas från den.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom skrev:
Bara att säga till om du vill skiljas från den.
Så fort jag hittar den igen så skall jag hojta!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Har suttit och jobbat på hjulen idag och igår.
Märkte att man kan använda dremeln som en svarv, dessvärre har jag inget sätt att sätta fast hjulet... Så...
Försökte med en borr, men det behövdes inte alls mycket för att det skulle gå rakt igenom.
Försökte rita ett hjul i 3D, men slutade med att jag bara blev irriterad. Snubben i yoytubeklippet körde i 180 blås, hann knappt se vad han gjorde, sedan kom jag så långt till att jag skulle göra "ekrarna", men där kom jag inte på något bra sätt att göra, så jag gav upp.
Aja, jag får väl laga det trasiga hjulet då, så får den ha skitfula hjul...
Märkte att man kan använda dremeln som en svarv, dessvärre har jag inget sätt att sätta fast hjulet... Så...
Försökte med en borr, men det behövdes inte alls mycket för att det skulle gå rakt igenom.
Försökte rita ett hjul i 3D, men slutade med att jag bara blev irriterad. Snubben i yoytubeklippet körde i 180 blås, hann knappt se vad han gjorde, sedan kom jag så långt till att jag skulle göra "ekrarna", men där kom jag inte på något bra sätt att göra, så jag gav upp.
Aja, jag får väl laga det trasiga hjulet då, så får den ha skitfula hjul...
Zander_Lindstrom
Men så trevligt, stolen lossnade medan silikonet till gjutformen härdade också. Ska göra ett försök att se om det går använda den, annars lägger jag ner byggandet i några dagar.
Zander_Lindstrom
Rita nya hjul till en Lansen sa du?
Det har man ju gjort till 1/48...
Synd att jag inte har några extra, eller ens har skalat om det till 1/72
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron and Marlin like this post
cas skrev:Rita nya hjul till en Lansen sa du?
Nä, men se där!
Zander_Lindstrom
Det var alltid en fröjdig och färggrann grön cockpit det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack hörrni.
Cas: Ja, jag hade ingen färg som stämde överens med mina referenser riktigt, men sedan noterade jag att det verkar som att nyanserna varierar från flygplan till flygplan.
Jag valde färgen i fråga, eftersom jag vill se hur det blir sen med en wash över och det blir mörkare.
Jag tänkte försöka ge mig på att blanda en korrekt nyans själv och ha på flaska.
Fan, fick en idé, man kanske skulle göra en tråd där man postar recept på färgblandningar? Jag behöver SAAB-cockpit och grön färg till övningsammunition.
Cas: Ja, jag hade ingen färg som stämde överens med mina referenser riktigt, men sedan noterade jag att det verkar som att nyanserna varierar från flygplan till flygplan.
Jag valde färgen i fråga, eftersom jag vill se hur det blir sen med en wash över och det blir mörkare.
Jag tänkte försöka ge mig på att blanda en korrekt nyans själv och ha på flaska.
Fan, fick en idé, man kanske skulle göra en tråd där man postar recept på färgblandningar? Jag behöver SAAB-cockpit och grön färg till övningsammunition.
Zander_Lindstrom
Blev lite gjort idag med.
Cockpit, med och utan wash, jag borde haft mörkare grönt i sittbrunnen.
Så satte jag ihop motorn.
Större delen av kvällen gick åt till att måla ett par figurer.
Det här är en beredskapssoldat i 1/35, bestämde mig för att det här var sista gången jag byggde upp grunden till hudfärg med Vallejo, slutade med att jag strippade allt.
Tycker verkligen Vallejo är hemska, annat än till att måla vissa små detaljer.
Cockpit, med och utan wash, jag borde haft mörkare grönt i sittbrunnen.
Så satte jag ihop motorn.
Större delen av kvällen gick åt till att måla ett par figurer.
Det här är en beredskapssoldat i 1/35, bestämde mig för att det här var sista gången jag byggde upp grunden till hudfärg med Vallejo, slutade med att jag strippade allt.
Tycker verkligen Vallejo är hemska, annat än till att måla vissa små detaljer.
Zander_Lindstrom
Azgaron likes this post
Det går ju framåt fint! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Zander_Lindstrom likes this post
haha, ja, kan hålla med.. Stackarn..
Men snyggt jobbat! En sån fin kärra alltså, lansen.. I alla dess former och smaker.
Men snyggt jobbat! En sån fin kärra alltså, lansen.. I alla dess former och smaker.
Tobias
Zander_Lindstrom likes this post
Huwa, vilket sjå jag haft att hitta bokstäver till stjärtfena, satt uppe halva natten igår, haha.
Aja, nu är hon grundmålad och spacklad iallafall.
På ett sätt blir det tråkigt, jag vägrar ju rispa om linjerna och chansen är så stor att man förstör något när man slipar här, så jag är försiktig. Den är inte helt perfekt, och kommer inte ställa ut den tack vare panellinjerna, men jag krigar på och tänker att jag kommer kunna göra den rättvisa iallafall.
Den här individen ska tillhöra gula divisionen på F7 Såtenäs någon gång på 60-talet, så den kommer ändå inte vara särskilt smutsig.
Aja, nu är hon grundmålad och spacklad iallafall.
På ett sätt blir det tråkigt, jag vägrar ju rispa om linjerna och chansen är så stor att man förstör något när man slipar här, så jag är försiktig. Den är inte helt perfekt, och kommer inte ställa ut den tack vare panellinjerna, men jag krigar på och tänker att jag kommer kunna göra den rättvisa iallafall.
Den här individen ska tillhöra gula divisionen på F7 Såtenäs någon gång på 60-talet, så den kommer ändå inte vara särskilt smutsig.
Zander_Lindstrom
Azgaron likes this post
Vill man ha en 1:a generations Lansen så är det ju bara Heller som finns att välja på.
Den går ju att piffa till ganska mycket, om man vill lägga tiden på det, men det finns ju så mycket annat som är roligare att bygga.
Vem vet, Pilot Replicas kanske för för sig att göra en i 1/72?
Kanske mindre sannolikt ändå...
Kämpa på! Det tar sig väldigt lovande!
Den går ju att piffa till ganska mycket, om man vill lägga tiden på det, men det finns ju så mycket annat som är roligare att bygga.
Vem vet, Pilot Replicas kanske för för sig att göra en i 1/72?
Kanske mindre sannolikt ändå...
Kämpa på! Det tar sig väldigt lovande!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack hörrni.
Ja, jag hoppas innerligt att det släpps någon framöver, jag har världens glipa vid framdelen som man limmar dit under huven och luftintagen, jag vågade verkligen inte göra något där, så det får se illa ut.
Idag stötte jag på patrull i form av kondens i slangen till sprutan, så jag har suttit ömsom med en kopp och bara blåst och ömsom målat på flygplanet, tills dess att den spottat vatten.
Resultatet är lite flammigt, men jag lade fokus på att få det så bra och blankt som möjligt där aluminiumet ska synas.
Ja, jag hoppas innerligt att det släpps någon framöver, jag har världens glipa vid framdelen som man limmar dit under huven och luftintagen, jag vågade verkligen inte göra något där, så det får se illa ut.
Idag stötte jag på patrull i form av kondens i slangen till sprutan, så jag har suttit ömsom med en kopp och bara blåst och ömsom målat på flygplanet, tills dess att den spottat vatten.
Resultatet är lite flammigt, men jag lade fokus på att få det så bra och blankt som möjligt där aluminiumet ska synas.
Zander_Lindstrom
Azgaron likes this post
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» A32A Lansen - Tarangus 1/48
» SAAB A32A Lansen, Tarangus 1/48
» Heller Lansen 1/72
» RNoAF F-16A & SweAF A32A Lansen - Kinetic & Tarangus 1/48
» J-32B/E Lansen, Hobbyboss, 1:48
» SAAB A32A Lansen, Tarangus 1/48
» Heller Lansen 1/72
» RNoAF F-16A & SweAF A32A Lansen - Kinetic & Tarangus 1/48