IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

+2
Stefan E
Azgaron
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin mån 16 sep - 6:20

Hejsan. Very Happy

Då har det varit helg igen, och vi stack i väg som planerat till stugan.
Och denna fredag funkade trafiken som den ska och vi kom fram i tid för att hinna med ett glas vin i kvällssolen på altanen.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 53998924575_a19ed013a2_b087 by Bosse Persson, on Flickr
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 53998496966_f352604a9e_b088 by Bosse Persson, on Flickr

Men det märks att vi går mot höst, träden har börjat skifta färg och jag fick elda i kaminen både fredag och lördagskväll.
Det blev inget grillat denna helg, då vi hade lite fisk i frysen som skulle tas rätt på.
Så lite torsk rygg, lax och räkor i en saffranssås med egen odlad kokt potatis till blev inte dumt.
Jag kryddade min med lite rökta musslor.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 53998733733_12f0c25b66_b089 by Bosse Persson, on Flickr

Lördagen blev en soligt och fin dag, så jag kunde äntligen spraya klart mina sista moduler till mitt färgställ.
Och nu kan jag säga att det är i stort sett klart.
Ganska många hål i ställen för Mr Paint, men de kommer säkert fyllas på i rask takt.
Jag har inte ställt dem i nummer ordning denna gång, utan de står i lands sektioner istället för att jag lätt ska kunna se om jag har en färg för nästa bygge eller inte.
Det som återstår på byggsidan är lite bättre ordning på bordet, och sen ska bokhyllan vid sidan om bordet snyggas till.
Och till våren ska en spraybox installeras på målnings sidan.
Kanske blir ett lite färgställ i sprutboxen också där man kan förvara färger tillfälligt för det man håller på med.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 53998497776_641e0938d2_b090 by Bosse Persson, on Flickr

Det har inte hänt särskilt mycket på mina Adir byggen.
Men jag har köpt nya dekaler till Beast.
Jag gillar inte de valen som Meng skickar med.
Så min Beast kommer bli frå 117 "First Jet" Squadron.
Och vem vet, jag kommer nog troligen också bygga en från IDF Test & Evaluation Squadron "Manat" i framtiden också.
Kan ju vara kul med lite mer färger än bara grått på en F-35:a.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 53998734003_d37ea1f39f_b091 by Bosse Persson, on Flickr
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 53998497551_27c395110f_b092 by Bosse Persson, on Flickr
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 53998821569_68377f5a92_b093 by Bosse Persson, on Flickr

Sen var jag tvungen att klippa loss Reskit stolen och se vad jag hade köpt.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 53998821704_089c529197_b094 by Bosse Persson, on Flickr

Jag bestämmde mig rätt omgående att beställa en till stol för jag kan inte använda Mengs så kallade stol.
Skillnaden är ju astronomisk i detalj rikedom.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 53998925355_edd1c47c33_b095 by Bosse Persson, on Flickr
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 53998925440_55d7f091d4_b096 by Bosse Persson, on Flickr

Tror jag kommer få några spännande dagar att måla denna skönhet i all dess detaljrikedom.
Fortsättning följer.....
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Gigabyte like this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Matt_Public mån 16 sep - 6:43

Det är skillnad på olika, sa Bull. cyclops
Fin-fina dekaler blev det minsann också, jojomän. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin mån 16 sep - 7:20

Tack Matt. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Azgaron mån 16 sep - 9:05

Snyggt med alla färgställen! Attans snygg resinstol! Smile
Absolut ingen skillnad! Very Happy

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin mån 16 sep - 9:52

Tack Håkan. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Tobias mån 16 sep - 10:37

Ser trevligt ut i stugan! Schysst mat!
Och vilken schysst modelleringshörna!
Tobias
Tobias


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin mån 16 sep - 10:44

Tack Tobbe. Very Happy
Jo min lilla hörna börjar bli det jag har önskat mig i många år.
Men helt färdig är den ännu inte, undrar om den någonsin blir klar.
Jag kommer säkert göra om saker lite då och då.
Måste få in lite mer eluttag under bordet nu när det börjar bli mörkare på kvällarna.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Stefan E mån 16 sep - 13:12

Målningshörnan blir kanonbra!  cheers

Jag kan definitivt skriva under på nyttan med ställ för flaskorna under målning!  Very Happy

MRP och Alclad flaskorna är hopplösa och välter för ingenting!  Mad


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin tis 17 sep - 4:46

Full förståelse för det Stefan.
Har varit rätt nära att välta en MRP flaska.

Jag tror att dessa två kommer bli helt rätt inne i sprayboxen.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Modular-paint-rack-straight-corner
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Modular-paint-rack-front

Måttet på dem tillsammans blir 20 x 50cm vilket är samma som djupet på den spraybox jag suktar efter.
Och sprayboxen är ganska så exakt 1 meter bred vilket gör att jag fortfarande kommer ha 80 x 50 cm arbetsyta inne i boxen.
Och det kommer räcka gott.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Stefan E tis 17 sep - 6:39

Hmmm, jag skulle inte ha dem inne i sprutboxen.

Det blir otroligt skitigt efter ett tag och fullt med sprutdamm som sätter sig på allt!

Nu vet jag inte hur det blir med akryler, men du använder ju MRP och Alclad ibland.

Annars verkar ställen väldigt användbara! 

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin tis 17 sep - 6:55

Jo lite overspray får jag räkna med.
Men det är nog inte så farligt.
Och skulle de se sunkiga ut efter ett tag är det ju bara att spraya om dem.
Rå MDF är ju ingen kul att titta på iallafall.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Stefan E tis 17 sep - 7:28

Ja, jag klär insidan på boxen med dagstidningar.

När jag inte kan läsa rubrikerna längre så byter jag bara "fodringen".   Laughing

Men ta en titt på hur burkar och flaskor ser ut efter några månader i boxen.


Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 52751769028_1c6a5970ec_k

För ett tag sedan uppgraderade jag till en ny fläkt och då bytte jag tidningarna också.

Inte så snofsigt kanske, men det funkar för mig.   Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin tis 17 sep - 7:43

Okek, jag planerar att köpa denna.
Och tanken är att ha färgstället till vänster i boxen.
Ungefär så jobbar jag redan i dag och blåser då åt den högra sidan i min flyttlåda.

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 61EI+BxWm1L._AC_SL1500_

Länk

Utblåsen ska jag försöka modifiera så att jag bara har ett munstycke/utblås att stoppa in i fönsterglipan.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Stefan E tis 17 sep - 9:59

Ser ut att vara rejäla grejer!  cheers

Jag blir nästan lite avis på bredden på boxen, min är djup och hög nog, men jag skulle velat haft några decimeter till på bredden.

Långa modeller som fartyg med över 60cm längd blir lite bökiga!

Roligt att se hur du tagit åt dig färgsprutan!  Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin tis 17 sep - 10:11

Tack Stefan. Very Happy

Jo visst har jag tagit till mig sprutan, funderar på att skaffa en till som jag kan använda för finliret.
Där är min Grex inte så bra.
Den funkar för större ytor, men jag har inte fått den att funka att göra fina linjer med.
Kanske är för att den har en 0,3 nål?
Jag kan bygga om den till 0,2. Kanske skulle testa det någon gång, det är ju bara att byta nål och munstycke.

Skrattar lite åt mig själv när jag numera sitter och gör rent den utan att titta på sprängskissen längre.
Det var rädslan för rengörning som höll mig bort i alla år.
Men eftersom ingen i familjen klagar på att jag sprayar i vardagsrummet så har jag nu gått all in.
Och med en riktig spraybox med utsug kommer det bara bli bättre.

Jag väljer att köpa stort på direkten, jag har också några fartyg i stashen som jag gärna vill bygga.
Och då kan det till och med bli lite trångt med 80 cm bredd.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin tor 19 sep - 5:49

Hejsan, Very Happy

Jag satt och kollade på resinstolen till min Adir igår kväll.
Och jag upptäckte att den sitter för högt i cockpit.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54003959640_2d7f230735_b097 by Bosse Persson, on Flickr

Mengs stol sitter mycket djupare ner i cockpit, och i rätt läge enligt de bilder jag har kollat på.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54003771578_a8c56f549a_b098 by Bosse Persson, on Flickr

Det visade sig att "lådan" som Meng har i botten av cockpit inte passar med resinstolen.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54003862789_a03b236409_b099 by Bosse Persson, on Flickr

Så bort med den, slippennan var perfekt till att få bort de sista spåren av den.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54005865063_e159e5ba49_b100 by Bosse Persson, on Flickr

Och sen passar stolen som hand i handske, och i rätt läge tack vare den lilla klots som sitter på undersidan av stolen. cheers
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54005965179_0f99970764_b101 by Bosse Persson, on Flickr

Får se om jag hinner få lite färg på detta under helgen.
Jag har en del andra sysslor att pyssla med under helgen, och sen drar Hockey säsongen igång på lördag. Very Happy

Fortsättning följer.....
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Matt_Public tor 19 sep - 6:36

Inget så bra som att ha, rent verktygsmässigt. Very Happy

Fint fixat med fullfartsfåtöljen.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Stefan E tor 19 sep - 6:45

Händig slippenna!  cheers

Otroligt snygg stol!  Shocked

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin tor 19 sep - 6:50

Tackar mina Herrar. Very Happy
Jo stolen är ett konstverk.
Ska bli riktigt kul att måla denna.

Slippennan är värd varenda krona jag gav för den.
Funkar mycket bra att få bort utstöts märken med den.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Azgaron sön 22 sep - 19:38

Snyggt jobbat Bosse! Stolen kom ju fint på plats! Smile

Praktiskt verktyg!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin mån 23 sep - 6:22

Hejsan, Very Happy

Arbetet med mina Adir fortskrider, och nu är alla luckor på Stealth versionen vitmålade och de har även fått en semi matt lack.
Jag kommer klarlacka utsidan av dem under veckan, och sen börjar maraton jobbet med att få på alla RAM dekaler.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54015465235_7069466c17_b102 by Bosse Persson, on Flickr

Vapenlasten till båda är också klarlackad, och nu ska de alla dekaleras.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54015465240_01aee2b042_b103 by Bosse Persson, on Flickr

Så denna vecka kommer nog gå i dekaler och stencilernas tecken.
Fortsättning följer.....
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin tis 24 sep - 6:02

Hejsan, Very Happy

I går kunde jag hämta upp det lilla paketet från Super-hobby med stolen till min andra Adir.
Jag passade på att köpa denna för mina hittills intjänade poäng, så denna gång blev det rätt billigt att handla.
Kan bli ballt att sätta en spakapa i cockpit på Beast.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 55555_rn
Lånad bild för jag glömde fota asken.

Och denna är om annat ännu finare gjord än den tomma stolen.
Det tog en bra stund att knipsa den fri från alla gjut/stödpinnar.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54016759422_89234050c2_b104 by Bosse Persson, on Flickr
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54017992229_17552b0577_b105 by Bosse Persson, on Flickr
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54016759512_5c59b891d6_b106 by Bosse Persson, on Flickr
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54018097395_da390d5042_b107 by Bosse Persson, on Flickr

Det tog så lång tid faktiskt att jag hann inte med att knipsa ut huvud och armar etc från sitt printblock.
Det är något jag får fixa så snart jag hinner.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54016759567_9579f5df8b_b108 by Bosse Persson, on Flickr

Fortsättning följer.....
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Stefan E tis 24 sep - 6:44

Ja, det går inte att börja knipåsa stödpinnar hur som helst....

Ett riktigt tidsödande jobb ibland och man måste vara jäkligt försiktig, det är så oerhört sprött!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin tis 24 sep - 7:05

Tack Stefan. Very Happy

Nä, bråttom kan man inte ha.
Det var lite som att spela plockepinne när man försöker ta sig igenom spagettiskogen av stödpinnar.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Marlin ons 25 sep - 6:08

Hejsan, Very Happy

EUREKA cheers Very Happy

Jag har hittat rätt grå färg som matchar Isradecals RAM paneler dekaler. Very Happy
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54019107207_30d70cc412_b109 by Bosse Persson, on Flickr

Jag var på väg att lägga en beställning till Alfa på ca 10 nya grå färger, men en av dem var jag rätt säker på att jag redan hade köpt.
Och jag blev överlycklig när jag testade MRP-047 Dark Gray Radio antenna SU-27 (Russian aircraft radio antenna covers from 1960 to the present) cheers
Jag tycker den ser helt rätt ut även om jag inte har lackat färgen.
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54020339539_a4a60053ae_b110 by Bosse Persson, on Flickr
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54020240358_d5b21f4e26_b111 by Bosse Persson, on Flickr
Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 54020449910_448d0b53ec_b112 by Bosse Persson, on Flickr

Jag kommer gå på denna och det innebär att jag redan i kväll kan spraya luftintagens framkanter med denna färg, och sen är det dags att börja limma in alla inälvor i flygkroppen.
Det kommer nog bli kroppsihoplimmning till helgen. Very Happy

Fortsättning följer.....
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Ett par F-35I Adir från IDF/AF, en i Stealth mode och en i Beast mode - Meng 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet