Om det bara fick vara
+9
Azgaron
Claes
Warsawpact
T-34
JOooCKE
Gigabyte
Stefan E
dm4
Caverö
13 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Om det bara fick vara
Hello gubbar!!
Nu kommer en funderare, alla har ju olika smak och syn på vad som är snyggt eller fult tufft fräckt osv.
Om du bara fick bygga en typ av flygplan, strv bil osv vilken skulle bli erat choosen object?
För egen del är det ingen tvekan om flyg och pansar, då jag inte bygger bilar har jag svårt att
utse en favomodell.
Låt höra nu vad som är objektens objekt på dessa områden.
(hoppas ingen säger Gannet som flygplansmodell)
Nu kommer en funderare, alla har ju olika smak och syn på vad som är snyggt eller fult tufft fräckt osv.
Om du bara fick bygga en typ av flygplan, strv bil osv vilken skulle bli erat choosen object?
För egen del är det ingen tvekan om flyg och pansar, då jag inte bygger bilar har jag svårt att
utse en favomodell.
Caverö
Sv: Om det bara fick vara
Caverö skrev:Hello gubbar!!
utse en favomodell.
Svårt att bara välja en men det måste nog bli F-4 Phantom II för mig.
Många olika versioner som finns i mängder av roliga och intressanta målningar!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
det där blir en svår fråga för mig som är all ätare/byggare!
Men jag måste nog säga som Stefan...
Det underbart snygga och mäktiga flygplanet, McDD F-4 Phantom II !
Den kärran slår allt, har satt som ett mål i livet att jag ska se en F-4 IRL.
Jocke
Men jag måste nog säga som Stefan...
Det underbart snygga och mäktiga flygplanet, McDD F-4 Phantom II !
Den kärran slår allt, har satt som ett mål i livet att jag ska se en F-4 IRL.
Jocke
JOooCKE
Nissan Silvia S15. Extremt snygg design och look, den enda bilen i jap-tuner träsket som står över alla andra.
Warsawpact- Starwarsviritous
Jag tar nog ju-88, finns ju tillräckligt med verisioner för att hålla en modellbyggare sysselsatt en stund... :-)
Claes
Svår fråga Mattias! Inte lätt att välja bara en av alla favoriter!
Helst ska man väl välja nått som det går att göra mängder av varianter på!
Hmmm, Gannet känns frestande!
Efter en del funderande faller nog valet på "Tegelstenen" (fri översättning från engelskan! )!
Håkan
Efter en del funderande faller nog valet på "Tegelstenen" (fri översättning från engelskan! )!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
'Azgaron skrev:Svår fråga Mattias! Inte lätt att välja bara en av alla favoriter!
Håkan
Ja, den faller helt klart inom Phantom-ramen!
Stor, brutal med massor av POWER, skulle helt klart vara mitt andrahandsval här!!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Oj då, nu blev det svårt......
Men en livs uppgift att bygga alla F-14 skulle nog kunna rcäka ganska långt.... ända sedan jag med tindrande ögon såg Top Gun på bio som grabb så finns det helt enkelt inget annat alternativ!
Men en livs uppgift att bygga alla F-14 skulle nog kunna rcäka ganska långt.... ända sedan jag med tindrande ögon såg Top Gun på bio som grabb så finns det helt enkelt inget annat alternativ!
Janne.S- Moderator
Håller med Giga! Panzer IV i alla dess former kan räcka en livsålder och är något man alltid kommer tillbaka till.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Kul att ni har funderat lite, vad jag själv skulle välja är ingen svår nöt att knäcka. Tror jag?
Det finnes för mig bara ett objekt värdig titeln the best of the best when it goes for bauty.
Ja det är en flygmaskin och den är brittisk och den är designad med finess. Den har fått en specialkoponerad låt tilldelad sig
och den finns i varje Engelsmans hjärta.
Dessutom kan man bygga många varianter och i en helskottas många nationaliteter, mycket olika målning och märkning.
Vas kan det vara, en gissning kanske?
Det finnes för mig bara ett objekt värdig titeln the best of the best when it goes for bauty.
Ja det är en flygmaskin och den är brittisk och den är designad med finess. Den har fått en specialkoponerad låt tilldelad sig
Dessutom kan man bygga många varianter och i en helskottas många nationaliteter, mycket olika målning och märkning.
Caverö
Caverö skrev:Kul att ni har funderat lite, vad jag själv skulle välja är ingen svår nöt att knäcka. Tror jag?
Fairey Barracuda?
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Caverö skrev:Kul att ni har funderat lite, vad jag själv skulle välja är ingen svår nöt att knäcka. Tror jag?
Fairey Barracuda?
Spitfire ?
Min gissning blir nog också Spitfire!
Skulle nog bli mitt förstahandsval om jag skulle välja bara propar!
Håkan
Skulle nog bli mitt förstahandsval om jag skulle välja bara propar!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
But of course, there can be only one!!!
Kan bara bli Spitfire, Janne din skojare Barracuda?
Warsawpact blev vinnaren oxh äran är hans pris.
Caverö
Caverö skrev:(hoppas ingen säger Gannet som flygplansmodell)
Edit: Men jag besvarade ju inte frågan! Förmodligen P-51. Jag har inte, ens på långa vägar, byggt något annat plan i samma utsträckning. Delad tvåa blir Bf-109 och Spitfire. Tredje plats tas av Stuka. Vilken som helst av ovanstående skulle duga som solo-objekt livet ut.
Matt_Public- Master of DNF
Caverö skrev:But of course, there can be only one!!!
Hehehe, tack Caverö. Ibland överträffar jag mig själv
O sa de va en stressvogn så får det bli M4/Sherman, mycket mycket charming piece of metall.
Caverö
Jo och en annan kul plåt -låda är ju den franska - Bis1 - har ej köpt in Tamiyas Bis1 men den skall läggas till i bygghögen , härlig vagn,, mullig o bullig
Gigabyte
plåtburk för mig skulle det nog bli Leo 2an som jag har alldeles för lite av
Och bil blir det nog El Camino
Och bil blir det nog El Camino
JOooCKE
Om jag som nog räknar mig som pansarbyggare skulle välja en bevingad modell så blir det JU-88:an - också ett plan som finns i mängder av skepnader och användningsområden, skulle nog å räcka en livsålder.
Bilar - civila alltså - kan jag i princip inget om (förutom de jag kör i skala 1:1) men om jag får välja så skulle det nog bli min favvo över alla Mini Cooper el. "Hundkojan" kallad, den gamla från 60-talet. Ägde en sån en gång, hade gått ett par hundra mil när jag köpte den och sen var jag dum nog å sålde den grymt mycket jag ångrar det säljet. Illgrön med orangea fartränder... mmm
/M
Bilar - civila alltså - kan jag i princip inget om (förutom de jag kör i skala 1:1) men om jag får välja så skulle det nog bli min favvo över alla Mini Cooper el. "Hundkojan" kallad, den gamla från 60-talet. Ägde en sån en gång, hade gått ett par hundra mil när jag köpte den och sen var jag dum nog å sålde den grymt mycket jag ångrar det säljet. Illgrön med orangea fartränder... mmm
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Panther är min första och enda riktiga kärlek. Det finns många vagnar jag gillar, men panthern är den enda jag älskar. En välbyggd och välmålad Panther är faktiskt bättre än en plankstek med den finaste bearnaisesåsen, finaste potatismosen och den finaste entercoten
Linus
Liknande ämnen
» Fick ARC hicka....
» Om du fick välja en superkraft.......
» Nu fick jag konstiga cravings igen
» Bara SK*T!!!!
» Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak.
» Om du fick välja en superkraft.......
» Nu fick jag konstiga cravings igen
» Bara SK*T!!!!
» Jag var i Riga i onsdags ( 22 / 7 ) och fick se en rolig sak.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|