Revell Junkers JU 88 A4/D1 1/72
+8
MiniStuff
T-34
johan r
JOooCKE
Caverö
Azgaron
Janne.S
dm4
12 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Revell Junkers JU 88 A4/D1 1/72
Jaha, saknar dekaler till Henschel'n så jag tänkte ta några från denna maskin men då måste jag också bygga den. Alltså, byggstart..
Tog inga bilder från arken innan jag byggde ihop vingar, motorer, hjul etc, men här kommer låda och en översikt efter lite byggtid.
Dessvärre är det gjutskägg på allt och ibland hittar man inte ens delarna bland allt 'skägget'. Dock har passformen hittils varit ok.
Återkommer så fort jag plockat ihop något mer..
Mvh
Tog inga bilder från arken innan jag byggde ihop vingar, motorer, hjul etc, men här kommer låda och en översikt efter lite byggtid.
Dessvärre är det gjutskägg på allt och ibland hittar man inte ens delarna bland allt 'skägget'. Dock har passformen hittils varit ok.
Återkommer så fort jag plockat ihop något mer..
Mvh
dm4
Sv: Revell Junkers JU 88 A4/D1 1/72
Trevligt med en Ju 88! Ska bli kul att följa!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Fräckt med ju88, det var en riktig slithäst i luftwaffe.
Skall bli ku att se med din fräscha målning på.
Skall bli ku att se med din fräscha målning på.
Caverö
Liten uppdatering..
Plockat ihop flygkroppen plus vingar samt målat i stort sett alla delar som skall på. Har lite målande kvar.
Nu återstår slipning vilket inte är så roligt. Den här gröna plasten är lite jobbigare att slipa, den är 'seg'/mjuk vilket sätter igen slippapper och filar.
Mvh
Plockat ihop flygkroppen plus vingar samt målat i stort sett alla delar som skall på. Har lite målande kvar.
Nu återstår slipning vilket inte är så roligt. Den här gröna plasten är lite jobbigare att slipa, den är 'seg'/mjuk vilket sätter igen slippapper och filar.
Mvh
dm4
Lättslipat å andra sidan
fantastiskt tempo hörru!
fantastiskt tempo hörru!
Janne.S- Moderator
Inte hänt så mycket, har maskat huvarna för målning vilket tog några timmar. Just nu känns det inte som det blir några fler Junkers i 1:72 format ..
Mvh
Mvh
dm4
Jasså? pilligt?
kanske ska försöka med en i 1/32 istället
kanske ska försöka med en i 1/32 istället
Janne.S- Moderator
Det där är sjukt smått, jag skulle inte klara av att göra allt på en o samma gång skulle behöva dela upp maskeringen på minst två dagar
JOooCKE
Ja det var pilligt och inte blev jag nöjd heller. Vi får se om jag kan uppbringa ork att ev förbättra/göra om. Får även ta tillbaka det att passformen är bra på denna modell, det är den inte. Många glipor har det blivit. Det största problemet nu är att piloten inte får plats i kabinen med huven på?!
I arket fanns det tre figurer, alla med samma nummer, dvs likadana, så jag monterade. Men icke, piloten slår huvudet i taket! Sagt och gjort, jag tog bort allihop och mätte. Mycket riktigt, en av figurerna var kortare så jag placerade denna på pilotplats och trodde i min enfald att problemet var löst. Döm om min förvåning när även denna är för 'lång'. Nu blir det akut operation, dvs 'skinkorna' bort nu inför jul..
Återkommer..
Mvh
I arket fanns det tre figurer, alla med samma nummer, dvs likadana, så jag monterade. Men icke, piloten slår huvudet i taket! Sagt och gjort, jag tog bort allihop och mätte. Mycket riktigt, en av figurerna var kortare så jag placerade denna på pilotplats och trodde i min enfald att problemet var löst. Döm om min förvåning när även denna är för 'lång'. Nu blir det akut operation, dvs 'skinkorna' bort nu inför jul..
Återkommer..
Mvh
dm4
Jag har tappat räkningen på hur många piloter jag har opererat under min karriär... amputerat ben, amputerat armarna och byggt om dem mm
JOooCKE
Jepp, han fick banta rumpan samt kapa fötterna
Fick dit gondolen under med besättning och allt, dessutom på med första huven.
Fortsättning följer ..
Mvh
Fick dit gondolen under med besättning och allt, dessutom på med första huven.
Fortsättning följer ..
Mvh
dm4
Gummiband...............
Skall du skjuta iväg den som de gamla katapultflygplanen som man kunde köpa när man var vackrare?
Härliga framsteg!
// Johan
Skall du skjuta iväg den som de gamla katapultflygplanen som man kunde köpa när man var vackrare?
Härliga framsteg!
// Johan
johan r
Johan R skrev:Gummiband...............
Ja de gamla planen, har förbrukat några sådana i yngre dar ..
Mvh
dm4
Uppdatering..
Denna modell har tvärt emot vad jag tidigare sagt i denna tråd ingen större passform, klart sämsta jag byggt till dags datum. Har dock hunnit med en del, målat cammo i RLM 70/71, fått på gula markeringar etc. Efter ha målat lyckades jag tappa modellen i bordet så att hela flygkroppen sprack upp, därav ful skarv på ovansida som jag inte orkar fixa. Dessutom vek sig bakre landningsstället, antar att det är sådant varje modellbyggare råkar ut för
Som vanligt lite bilder, dock inget upphetsande, just nu känns det som att bara få klart modellen så jag kan börja på något roligare som inte trilskas lika mycket ..
Mvh
Denna modell har tvärt emot vad jag tidigare sagt i denna tråd ingen större passform, klart sämsta jag byggt till dags datum. Har dock hunnit med en del, målat cammo i RLM 70/71, fått på gula markeringar etc. Efter ha målat lyckades jag tappa modellen i bordet så att hela flygkroppen sprack upp, därav ful skarv på ovansida som jag inte orkar fixa. Dessutom vek sig bakre landningsstället, antar att det är sådant varje modellbyggare råkar ut för
Som vanligt lite bilder, dock inget upphetsande, just nu känns det som att bara få klart modellen så jag kan börja på något roligare som inte trilskas lika mycket ..
Mvh
dm4
Det finns modeller som motarbetar en hela tiden....brukar bli extra kämpigt då. Jag hade en MiG-29 som jag, efter jag satt på sista dekalen, ser glida ur händerna ner på ett bord och splittras likt en explosion!
Man plockar ihop bitarna och lagar och sedan får det vara bra så....sedan tar man tag i nästa projekt!
Tycker din Ju-88ser brta ut ändå trots olyckan!
Man plockar ihop bitarna och lagar och sedan får det vara bra så....sedan tar man tag i nästa projekt!
Tycker din Ju-88ser brta ut ändå trots olyckan!
Janne.S- Moderator
För att redan ha störtat en gång ser det ju väldigt bra ut.
Snyggt kammouflage.
Magnus
Snyggt kammouflage.
Magnus
T-34
Håller också med, ser bra ut trots missöden!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Kan inte annat än instämma med kören... ser mycket bra ut! Och en ju88:a är alltid en ju88:a - vacker i alla lägen
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Dekaler på!
Dock inte riktigt klar ännu, lite målning + mattlack återstår och sist avtäckning av huvarna ..
Måste säga att dekaler är det minst roliga på modellen, risken för jag sabbar den är stor i detta ögonblick. Funderar allvarligt på att börja måla dit emblem istället.
Mvh
Dock inte riktigt klar ännu, lite målning + mattlack återstår och sist avtäckning av huvarna ..
Måste säga att dekaler är det minst roliga på modellen, risken för jag sabbar den är stor i detta ögonblick. Funderar allvarligt på att börja måla dit emblem istället.
Mvh
dm4
Den ser utsökt ut DM4
Hoppas att få se den "in real life"
Keep em coming
// Johan
Hoppas att få se den "in real life"
Keep em coming
// Johan
johan r
Tackar!
Men den är långt ifrån så fin som det ser ut på en nedförminskad internetpublicerad suddig bild
Mycket skavanker och 'fel' på denna, men jag lär mig efter hand. Största problemet är spacklingen, mitt spackel fräter bort plasten och gräver sig ned vilket lämnar spår efter sig hur väl jag än försöker slipa. Näst är limningen, har fyra olika limtyper och jag börjar lära mig ungefär när jag skall använda vad.
Mvh
Men den är långt ifrån så fin som det ser ut på en nedförminskad internetpublicerad suddig bild
Mycket skavanker och 'fel' på denna, men jag lär mig efter hand. Största problemet är spacklingen, mitt spackel fräter bort plasten och gräver sig ned vilket lämnar spår efter sig hur väl jag än försöker slipa. Näst är limningen, har fyra olika limtyper och jag börjar lära mig ungefär när jag skall använda vad.
Mvh
dm4
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Airfix 1:48 Junkers Stuka 87R-2, III./St. G.2
» Junkers Ju87B Stuka
» Junkers Ju87D Stuka, Hasegawa 1/32
» JUnkers Ju87D Stuka, Hasegawa 1/32
» Revell Me 109-G6, 1/32
» Junkers Ju87B Stuka
» Junkers Ju87D Stuka, Hasegawa 1/32
» JUnkers Ju87D Stuka, Hasegawa 1/32