IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Årets modeller - mitt blygsamma bidrag

+2
Janne.S
merlin1953packard
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Årets modeller - mitt blygsamma bidrag Empty Årets modeller - mitt blygsamma bidrag

Inlägg av merlin1953packard sön jan 03 2010, 10:12

Hmmm, så blev det då nytt år! Hinner ju inte bygga så mycket nuförtiden, då skrivandet tar all tid. Dock brukar jag smyga in då och då på forumet för att titta på alla fantastiska projekt som ni håller på med. Imponerande minst sagt!

Ser också att många av er gör någon slags "årskrönika" över de modeller ni byggt under året. De facto har det ju blivit en och annan modell byggd under året, så man kan väl passa på då att göra en liten summering av dem som lämnade mitt byggbord under 2009.

Här kommer således en liten provisorisk kavalkad!

Årets modeller - mitt blygsamma bidrag Firecrackerwebb2
William Brothers 1/32 Schoenfeldt Firecracker blev en färgglad karamell!

Årets modeller - mitt blygsamma bidrag He7003webb
Revell 1/72 Heinkel He-70 blev glänzzzande med Aclad!

Årets modeller - mitt blygsamma bidrag Def04webb
Airfix/Italeri 1/72 whatif Heinkel-Defiant blev en fantasi om Luftwaffes egen variant av amerikanarnas Skunk Works!

Årets modeller - mitt blygsamma bidrag Vixenreadywebb12
Modelcraft (FROG) 1/72 Sea Vixen F.A.W.2 var en usel modell som verkligen utmanade modellbyggarkunskaperna!

Årets modeller - mitt blygsamma bidrag Flywebb3
Airfix 1/72 Fairey Firefly Mk.V blev en nostalgisk återupplevelse från barndomens byggstunder!

Årets modeller - mitt blygsamma bidrag Conniewebb16
Minicraft 1/144 R7V-1 MATS Lockheed Constellation blev en härlig modellbyggarorgie med Aclad metallfärger, men föregicks av ett nära nog oändligt förarbete!

Årets modeller - mitt blygsamma bidrag T6webb1
Academy 1/72 T-6G Texan i sydkoreansk tjänst

Två modeller väntar på att bli färdiga
Årets modeller - mitt blygsamma bidrag Tornadowebb1
Årets modeller - mitt blygsamma bidrag Tornadowebb4
Hasegawa 1/72 Tornado GR.4

Årets modeller - mitt blygsamma bidrag O2webb3
Airfix 1/72 Cessna O-2A/B

Nåväl, bästa modellbyggarvänner! Detta var mitt lilla blygsamma bidrag!
merlin1953packard
merlin1953packard

Till överst på sidan Gå ner

Årets modeller - mitt blygsamma bidrag Empty Sv: Årets modeller - mitt blygsamma bidrag

Inlägg av Janne.S sön jan 03 2010, 10:58

7 färdiga modeller är inte fy skam! Och eftersom jag tillhör de få priviligierade som sett dina skapelser live så kan jag bara säga att dom är små delikatesser, varenda en!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Årets modeller - mitt blygsamma bidrag Empty Sv: Årets modeller - mitt blygsamma bidrag

Inlägg av Azgaron sön jan 03 2010, 11:16

Instämmer med ovanstående talare/skrivare! Smile
Har nog inte sett alla live, men ett gäng! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av T-34 sön jan 03 2010, 12:08

En mycket imponerande samling merlin och mycket snygga. Gillar speciellt Fairy Fireflymodellen. cheers
Magnus
T-34
T-34

Inlägg av JOooCKE sön jan 03 2010, 13:56

Du har fått fram fina modeller under året Merlin! Very Happy
Tycker det är något speciellt med din Sea Vixen...Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Gigabyte sön jan 03 2010, 15:36

En god o välgjord modellskörd om man skall ta ut en favorit så blir det William Brothers 1/32 !!!!!!
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av merlin1953packard sön jan 03 2010, 20:52

Tack, killar, för alla fina omdömen ni fäller om mina anspråkslösa alster i styren! På sätt och vis är ni ju "medskyldiga" till det förhållandevis hyggliga resultatet, eftersom alla goda råd, uppmuntrande kommentarer och konstruktiv kritik, sannolikt beredde vägen till färdiga modeller som såg långt bättre ut än vad jag själv hade vågat hoppas på.
Tack för det gångna årets lärorika och framförallt trevliga umgänge här på forumet! Jag kommer tillbaka senare under 2010 när jag återupptar bygget med Tornadon och O-2:an!
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet