J-35 Draken 1/48 Hasegawa
+2
Janne.S
Linus
6 posters
Sida 1 av 1
J-35 Draken 1/48 Hasegawa
Hejsan alla glada! Har efter ett långt uppehåll tagit mig upp i sadeln igen! Har inte haft särskilt mycket tid till modellbygge då annat har lockat mig. Nu har jag däremot mer tid till förfogande och tänker därför använda den till att rensa på hyllorna medelst modellbygge!
Håller just nu på med en J-35 Draken som samlat damm i minst ett halvår. Några bilder på det hela:
Håller just nu på med en J-35 Draken som samlat damm i minst ett halvår. Några bilder på det hela:
Linus
Sv: J-35 Draken 1/48 Hasegawa
Enormt kul att du hitta tillbaka hit Linus! Och otroligt nog så är du först ut på det här forumet med en Draken i 1/48!
Ser at du fått bra kläm på cockpiten....du noterade att det fanns olika gröna nyanser. Det här blir en häftig resa!
Ser at du fått bra kläm på cockpiten....du noterade att det fanns olika gröna nyanser. Det här blir en häftig resa!
Janne.S- Moderator
Kul att du är tillbaka Linus! Ser bra ut så långt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Kul att se dig här igen Linus! Kan det vara det täckta könet som har hållit dig borta måntro?
Kul med en Draken i en lite större skala. Byggde en drake i mina ungdoms dagar fast i den mindre skalan 1/72. Säkert en Airfix.
/M
Kul med en Draken i en lite större skala. Byggde en drake i mina ungdoms dagar fast i den mindre skalan 1/72. Säkert en Airfix.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Janne.S skrev:Enormt kul att du hitta tillbaka hit Linus! Och otroligt nog så är du först ut på det här forumet med en Draken i 1/48!
Jo den lilla fläcken skulle inte egentligen varit där men faktiskt inget jag kan göra ngt åt eftersom den mörka färgen inte längre fanns på lager. Den lilla fläcken är resultatet av min egen virrpanna För mycket thinner-ånga kanske?
Fast det stör mig inte så mycket faktiskt då jag torrpassat stolen och den lilla "skam"()fläcken syns knappt
Kommer troligtvis jobba lite mer på den idag, möjligtvis även damma av Claes Olsson-sprutan Får avlägga en bön till högre makter om att den inte dammat igen....
Ministuff: Faktiskt, men just nu ligger det på is. Vi hade olika intressen Nåväl, "Plenty of fish in the sea" som sjömännen säger... Har även börjat träna ganska mycket. Både fotboll och styrketräning (Fast med kroppen som belastning, gym är för klenisar )
Vill passa på att säga att vi har sagt upp vårt internet för att byta till Tele2 eftersom vi har det till telefonen och får då bredbandet för 100 kr mindre. Grejen är att vår gamla leveratör skulle sluta leverera den 1 Januari, vilket de uppenbarligen inte gjort. Än värre är att vår nya uppkoppling blev försenad och jag vet inte när den börjar gälla. Så om jag är inaktiv en längre tid beror det på detta
Linus
Härligt att se dig tillbaka Linus!
Ser fram emot framtida uppdateringar, kanske kan få en uppdatering på ditt dio också?
/ Jocke
Ser fram emot framtida uppdateringar, kanske kan få en uppdatering på ditt dio också?
/ Jocke
JOooCKE
En liten uppdatering! Har fixat samtliga landningsställ samt "Afterbürnern" och stolen! Skulle dock uppskatta lite tips på hur man kan vädra cockpiten i klassisk IPMS-Gbg manér
Målade utblåset med luftsprutan. Är ännu rostigare nu än vad jag var innan så det blev ett tveksamt resultat. Den betedde sig lite som den ville också! Jag planerar iallaf att färdigställa cockpiten imorgon och maskera huven så jag kan måla planet!
Målade utblåset med luftsprutan. Är ännu rostigare nu än vad jag var innan så det blev ett tveksamt resultat. Den betedde sig lite som den ville också! Jag planerar iallaf att färdigställa cockpiten imorgon och maskera huven så jag kan måla planet!
Linus
Tja vad kan man hitta på i kontoret..... lite olje washer och lite torrborstande så brukar man få upp en fina patina
Janne.S- Moderator
Som jag förstått det så blandar man ngn mörk färg med balsamterpentin, eller?
Linus
Japp...
Här är en länk till min gamla Mitsu där jag beskriver washandet med bilder
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/militart-flyg-f26/hasegawas-mitsubishi-f-2a-i-1-48-t280-40.htm
Här är en länk till min gamla Mitsu där jag beskriver washandet med bilder
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/militart-flyg-f26/hasegawas-mitsubishi-f-2a-i-1-48-t280-40.htm
Janne.S- Moderator
Liknande ämnen
» J-35 Draken "Hasegawa"
» Draken, Hasegawa 1/48
» J-35 Draken Hasegawa 1/72
» Hasegawa 1:72 J35J Draken
» J-35F/J Draken, Hasegawa, 1/48
» Draken, Hasegawa 1/48
» J-35 Draken Hasegawa 1/72
» Hasegawa 1:72 J35J Draken
» J-35F/J Draken, Hasegawa, 1/48
Sida 1 av 1