DML 88 flack 37
+9
Claes
MiniStuff
Caverö
Azgaron
MagnusE
Janne.S
JOooCKE
Warsawpact
Gigabyte
13 posters
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
DML 88 flack 37
i väntan på nya band till min IV så byggen jag en 88 ,,min första
så här lång kommen nu modellen har ju några år på nacken ,,men det blir en utmaning för mig i alla fall
hej hopp giga
lite spackel bli det :
härligt lång pipad ;D
så här lång kommen nu modellen har ju några år på nacken ,,men det blir en utmaning för mig i alla fall
hej hopp giga
lite spackel bli det :
härligt lång pipad ;D
Gigabyte
Sv: DML 88 flack 37
Älskar FLAK 88orna, riktiga biffar !
Skall du göra den på boogeys eller fast pentagram plattform?
Rent av DAK camo på den?
Skall du göra den på boogeys eller fast pentagram plattform?
Rent av DAK camo på den?
Warsawpact- Starwarsviritous
Den skall stå på hjulen som bóx arten visar cammot blir nog streck på skyddsskärnen skulle jag tro ,,men det blir nog bestämt när jag håller i sprutan
mm panzer fyran får hänga med på denna bild
mm panzer fyran får hänga med på denna bild
Gigabyte
Ohh, ser utomordentligt trevligt ut de två modellerna
Föresten, var det inte 37an som var en dedikerad Anti-tank version av den annars så multifunktionella Luftvärnskanonen FLAK 88 ?
Föresten, var det inte 37an som var en dedikerad Anti-tank version av den annars så multifunktionella Luftvärnskanonen FLAK 88 ?
Warsawpact- Starwarsviritous
Intressant Giga!
HAr byggt en Tamiya en gång, ska bli kul att se en dragon
/ Jocke
HAr byggt en Tamiya en gång, ska bli kul att se en dragon
/ Jocke
JOooCKE
jo det är mycket möjligt ,,jag kan inte något om dessa saker o det finnes en mängd olika alternativ i byggbeskrivningen ,, men dåligt med hänvisning vilken som hör till vad om ni fattar min dåligaförklaring,,,Warsawpact skrev:Ohh, ser utomordentligt trevligt ut de två modellerna
jo i början så står det klar o tydligt vilken pipa som är till respektive ver,, o vilka skyddsskärmar som skall vara till dom olika ver ,, men sen är det hur många alt som helst i dom övrig bygg kapitlen o ingen hänvisning till vilken ver det är,,, så med min vana trogen så sätter jag dit detaljerna som jag tror passar med min ver ,,, dock ej pipa o skyddsskärmen fram ,,någon motta får det vara även för en fri själ som jag
Gigabyte
har bytt ut mothållen av plast mot metall ,, mätartavlor sätter jag på sist lika så stålskalan på den halvmåneformade grunkan,,
Gigabyte
Cheesus!
Nästan synd att måla den.....du kanske har två?
Otroligt fräsch liten modell!
Nästan synd att måla den.....du kanske har två?
Otroligt fräsch liten modell!
Janne.S- Moderator
Nej men denna skulle jag kunna köpa en till redan nu,,, förbaskat fin passfrom äver för att vara en dragon ,och sålunda går det lite för fort ,,,underbart är kort som den gode povel diktade
Gigabyte
Underbar pjäs den där. Hade förmånen att på 90-talet se en sådan i bosnisk ägo grupperad i ett skogsbryn med eldriktning mot bosnienserbiska kullar. Utplockad från något museum kanske, vem vet?
Magnus
Magnus
MagnusE
Det hade varit kanonkul ( ja jag vet dålig ordvits ) att få se den IRL någon gång i livet i alla fall
så lavetten klar o allt grundat ,, nu skall hjulen göras ,,,
så lavetten klar o allt grundat ,, nu skall hjulen göras ,,,
Gigabyte
He he jo den var väl väntad
Men denna har ni inte väntat er ,,mer info här http://www.tankpassion.com/
halleballoa det bästa av två värdar ,,, giga drooooools ......
Men denna har ni inte väntat er ,,mer info här http://www.tankpassion.com/
halleballoa det bästa av två värdar ,,, giga drooooools ......
Gigabyte
HAHAHA...snacka om det bästa från två världar!
När dyker det projektet upp då?
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:HAHAHA...snacka om det bästa från två världar!
så snart plånboken tilllåter ,,,, men snaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart
Gigabyte
Ser mycket bra ut Giga! Kul med en 88a!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Achtacht:en är en respektabel pjäs flak 37 är samma som flak 36, men med omarbetat system för överföring av eldledningsdata.
(uppgifter hämtad ur artelleriboken av Chris Chant)
(uppgifter hämtad ur artelleriboken av Chris Chant)
Caverö
Främre vagnen klar för grunding var en heldel prylar som skulle på men okomplicerat pga sen goda passformen ,, nu är det bara den andra kvar ,,,,
Gigabyte
Detaljer är ju bara förnamnet! Knepigt att man blir så till sig över lite plast.
Magnus
Magnus
MagnusE
tackar jo det skall bli kul att få lite färg på en , har en spray grundfärg men den ger så för mycket o spottar lite då och då skall försöka tanka över lite till Airbrushen ,vad fasen köper jag inte grundfärg till sprutan glömmer det varje gång o inga pengar på kontot så här eft jul ,,,,
Gigabyte
Dags att ta fram reserverna å gå och panta burkarna å flaskorna efter julen
Janne.S- Moderator
reserver,, jag är sjukskriven för ledsjukdom ,, då finnes det inga reserver det är den verkligheten som råder nu
Gigabyte
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 1 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet