DML 88 flack 37
+9
Claes
MiniStuff
Caverö
Azgaron
MagnusE
Janne.S
JOooCKE
Warsawpact
Gigabyte
13 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: DML 88 flack 37
Nu antydde jag inte reserver gömda i madrassen utan vad jag tänkte på var valutareserven man har i returburkarna, det brukar bli min räddning i slutet av månaden Och det var på skoj. ledsen om du tolkade det på annat sätt.
Janne.S- Moderator
Nej jag tog ej illa upp på något vis,, är väl en smula torr o sträv i mitt skrivsätt ,det var bra ett konstaterande hur det är för mig nu ..
Gigabyte
LOL ok
Svårt att få fram nyanser på skrivna forum så det finns alltid utrymme för misstolkningar.
Svårt att få fram nyanser på skrivna forum så det finns alltid utrymme för misstolkningar.
Janne.S- Moderator
Om en sprayburk spottar och dummar sig kan man skölja burken med varmt kranvatten för att höja trycket i burken lite. Funkar även då gasen håller på att ta slut men inte färgen...
Claes
tack för tipset clas
Har börjat på en platta det är en heldel kvar att slipa o filatill så som en rakare gångbarna o få bort skarvarna o gatstenen ,jo har anv mig av gjutformar till gatsten o stenpelare,, lätt m,,en man får ju lite andra bekymmer som skavar som skall bort ,,ett staket skall sättas dit mellan ( som jag visar på bild ) stenpelare staketet är från MiniArt
Har börjat på en platta det är en heldel kvar att slipa o filatill så som en rakare gångbarna o få bort skarvarna o gatstenen ,jo har anv mig av gjutformar till gatsten o stenpelare,, lätt m,,en man får ju lite andra bekymmer som skavar som skall bort ,,ett staket skall sättas dit mellan ( som jag visar på bild ) stenpelare staketet är från MiniArt
Gigabyte
Snyggt som bara den! Jag antar att du försöker efterlikna box-arten?!
Kommer bli läckert detta.
/M
Kommer bli läckert detta.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Tack jocke o markus jo den blir lite som boxarten är ,förebilden är från ossenberg 45 där en 88 slog ut en sherman men där stod en gömd o inte så passiv som boxarten visar o har ej heller hittad den bild som Dragon hänvisar till ,, men här en länk till striderna där
http://www.35thinfdivassoc.com/CentralEurope/Ossenberg.shtml
http://www.35thinfdivassoc.com/CentralEurope/Ossenberg.shtml
Gigabyte
börjat att måla plattan skall spackla staket stolparna med sandspackel o måla dom vita o låta stenen titta fram där putsen vittrat eller något åt det hållet
Gigabyte
Riktigt snyggt Kent. Du har fått till färgerna på stenen mycket bra.
King of gips.
Magnus
King of gips.
Magnus
T-34
Tack alla kul att ni gillar mitt lite ruffa dio
nu väntar sandspackel på pelarna så hoppas jag att det blir bra
88 är grundad o klar för färg.
hej hopp giga
nu väntar sandspackel på pelarna så hoppas jag att det blir bra
88 är grundad o klar för färg.
hej hopp giga
Gigabyte
Så i går fick dom en dos sandspackel o lite murgröna i höstfärger,, skall snygga till staketet lite,, och sen lägga lite rost på dom o lite wash här o där
Tack för titten Giga
Tack för titten Giga
Gigabyte
Läckert läckert läckert läckert läckert läckert läckert Läckert läckert läckert läckert läckert läckert läckert Läckert läckert läckert läckert läckert läckert läckert läckert läckert!!! som Vyvyan Basterd skulle ha uttryckt det.
Nu vill bara se den underbara "lilla" kanon i målad form också.
/Markus
Nu vill bara se den underbara "lilla" kanon i målad form också.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Läckert läckert läckert läckert läckert läckert läckert Läckert läckert läckert läckert läckert läckert läckert Läckert läckert läckert läckert läckert läckert läckert läckert läckert!!! som Vyvyan Basterd skulle ha uttryckt det.
Fasen vad snyggt & kuligt. Måste testa att knåpa ihop en panzer endera dan. Undrans om nån obskyr resinkuf gör en Hetzer i 1/48? (Det är den enda skala jag trivs med och den enda sardinburk som jag vet nåt om...)
Här ska forskas...
Matt_Public- Master of DNF
Janne.S skrev:Tamyia har en Hetzer i 1/48 ......
Serru vad smutt! Precis en sån som jag vill ha. Ska man till slut och sist börja bygga måltavlor?
Tänk vilka vändningar livet tar sig...
Matt_Public- Master of DNF
Hu det är nu nästan som man inte vågar logga in ,Tack för all positiva kritik , jo det bli mitt bästa dio på länge ,,,om inte det bästa ,,,ibland så flyter det ,men oftast inte
så nu är plattan nästan helt klar lite mera av mina löv i renstenen men först skall 88 målas o placeras på gatan
så nu är plattan nästan helt klar lite mera av mina löv i renstenen men först skall 88 målas o placeras på gatan
Gigabyte
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 2 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet