Bronco A34 Comet
+9
MagnusE
JOooCKE
Obed
MiniStuff
Caverö
Azgaron
Janne.S
Gigabyte
T-34
13 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Bronco A34 Comet
Slutet börjar skönjas på SU 152 bygget så det är dags att sätta tänderna i nåt nytt, denna gång nåt som inte har någon som helst koppling till Sovjetunionen!!!!!!
En brittisk A34 Comet från Bronco. Har inte byggt nåt från Bronco förut mrn det verkar vara en mycket bra passform på modellen.
Har bara börjat lite.
Magnus
En brittisk A34 Comet från Bronco. Har inte byggt nåt från Bronco förut mrn det verkar vara en mycket bra passform på modellen.
Har bara börjat lite.
Magnus
T-34
Sv: Bronco A34 Comet
Härligt ett nytt fint bygge på gång Magnus !!!
Det är något visst när man öppnar boxen för ett nytt bygge påsarna öppnas,,, alla prylar ligger o väntar ,,lukterna av ny öppnad påse mm,, visst känner ni igen er
Det är något visst när man öppnar boxen för ett nytt bygge påsarna öppnas,,, alla prylar ligger o väntar ,,lukterna av ny öppnad påse mm,, visst känner ni igen er
Gigabyte
Amen nu har du väl gjort fel...det där är en A34 ...inte en T-34!
Hehehe...tröttnade du på tesalongerna?
Britternas första RIKTIGA tank, bra val!
Hehehe...tröttnade du på tesalongerna?
Britternas första RIKTIGA tank, bra val!
Janne.S- Moderator
Ser intressant ut! Bra start Magnus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Trevligt med en asgrym brittisk tank, skall du inte göra den rysk? eller har jag fattat fel?
Caverö
Hade nog tänkt att göra en ryss av den här med men fick nåt hjärnsläpp i modellbutiken för ryssen fick aldrig några Cometer, däremot fick dom 5ex av Cromwellvagnen och där blev det lite fel i "roten" så nu får jag bita i det sura och bygga en brittisk vagn.
Magnus
Magnus
T-34
Det finns inget surt med brittiska vagnar, det är dom roligaste att bygga.
Färgglada märkningar vet du
Fick ryssen verkligen M18 vagnar oxå?
Caverö
Caverö skrev:Det finns inget surt med brittiska vagnar, det är dom roligaste att bygga.
Nej jag menar inte "sura" brittiska vagnar. Bara att det blev lite fel när jag inhandlade modellen.
Har läst att ryssen fick 5 ex av M18. Tror inte de användes i strid.
Magnus
T-34
Medan snöstormen ryter run stugan är det gott att sitta inne och bygga lite. Får väl ge mej ut och köra slunga lite senare.
En massa hjul klara för målning.
Lite ets var det med också
Fick göra om handtagen som var ett "plaststycke" allt ihop så det blev att tillverka egna
En svarvad pipa hade jag också
En liten "lampsladd" blev också tillverkad
Till sist överdelen. Mycket trevlig modell att bygga faktiskt.
Magnus
En massa hjul klara för målning.
Lite ets var det med också
Fick göra om handtagen som var ett "plaststycke" allt ihop så det blev att tillverka egna
En svarvad pipa hade jag också
En liten "lampsladd" blev också tillverkad
Till sist överdelen. Mycket trevlig modell att bygga faktiskt.
Magnus
T-34
En perfekt dag att sitta hemma att göra comet-karriär på brittisk pansar kan man tycka.
Ska också bygga idag.
Ska också bygga idag.
Obed
Det rullar på fint för dig Magnus,, o egna trådhandtag är ju både kul att göra o ger ett krispigare utseende ,, relativt lite jobb o ger mycket tillbaka ,,ett koncept som sällan infinner sig i hobbyn
Gigabyte
Tack, tack.
Cometkarriär.
Nu har jag vart ut och kört snö i 2 1/2 timme. Fanken va snö det är, vi har nog bortåt metern här nu.
Magnus
Cometkarriär.
Nu har jag vart ut och kört snö i 2 1/2 timme. Fanken va snö det är, vi har nog bortåt metern här nu.
Magnus
T-34
Ser mycket bra ut så långt Magnus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Liten uppdatering.
Lite "göjs" på underredet.
"Göjset" är en blandning av MIG-pigment, vitlim, vatten och lite fin sand som sedan har fått lite bruna färger.
Överdelen går inte att sätta på förrän jag har fått till banden, men det kommer.
Magnus
Lite "göjs" på underredet.
"Göjset" är en blandning av MIG-pigment, vitlim, vatten och lite fin sand som sedan har fått lite bruna färger.
Överdelen går inte att sätta på förrän jag har fått till banden, men det kommer.
Magnus
T-34
Snyggt gôjs Märker att man har en del att fiffla med när det kommer till pansar!
Tur att vi har sådan duktiga pansar byggare här på forumet som jafg bara behöver slå lite i pansartrådarna så får jag suveräna tips!
Tur att vi har sådan duktiga pansar byggare här på forumet som jafg bara behöver slå lite i pansartrådarna så får jag suveräna tips!
Janne.S- Moderator
Tack ska ni ha.
Du ska veta Janne att jag ibland "dammsuger" pansartrådarna för att leta tips jag med.
Magnus
Du ska veta Janne att jag ibland "dammsuger" pansartrådarna för att leta tips jag med.
Magnus
T-34
Det där ser förbaskat trevligt ut, du kör subassemblys eller vad det kallas.
Modellen ser ut att vara en fröjd, då är det som roligast tycker jag.
Modellen ser ut att vara en fröjd, då är det som roligast tycker jag.
Caverö
Så en liten uppdatering.
¨
Underredet snart klart. Lite metalltorrborstning på banden sen får det vara "basta".
Fnular lite med ett försök till pressenning. Får se vad det kan bli av det.
Magnus
¨
Underredet snart klart. Lite metalltorrborstning på banden sen får det vara "basta".
Fnular lite med ett försök till pressenning. Får se vad det kan bli av det.
Magnus
T-34
Ser ju fint ut. Jag byggde den för något år sedan, men stupade på mållinjen. Sen åkte den ner i sin lilla låda igen, för att aldrig ses igen.
denstore
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet