Bronco A34 Comet
+9
MagnusE
JOooCKE
Obed
MiniStuff
Caverö
Azgaron
Janne.S
Gigabyte
T-34
13 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Bronco A34 Comet
denstore skrev:Ser ju fint ut. Jag byggde den för något år sedan, men stupade på mållinjen. Sen åkte den ner i sin lilla låda igen, för att aldrig ses igen.
Så kan det bli ibland men får du en stund över är det en modell klart värd att ta fram igen.
Magnus
T-34
Hur hade du tänkt göra pressenningen? Ser ut som ett nyttigt tips inför framtiden
Janne.S- Moderator
Ja vi får väl se hur det går men jag lägger en plastfolie över området där pressenningen ska ligga och i detta fall klippte jag ut en bit av en "snyteservett" alltså lite bättre papper än vanligt toapapper och med lite textur.
Slabba ner den i en blandning av vitlim och vatten, drapera den där den ska ligga och låt den torka över natt. Nästa steg är att spruta den med klarlack och sen med önskad kulör och sen kör jag wash och torrborstning som vanligt ungefär.
Magnus
Slabba ner den i en blandning av vitlim och vatten, drapera den där den ska ligga och låt den torka över natt. Nästa steg är att spruta den med klarlack och sen med önskad kulör och sen kör jag wash och torrborstning som vanligt ungefär.
Magnus
T-34
aaaah plastfolien är där tillfälligt! dum jag som inte fattade det andra kände jag till, men en mycket bra idé med folien då man kan måla "presseningen" för sig utan att sabba något vitalt/redan färdigt.
/Mrks
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Nu blir det sista uppdateringen innan den blir färdig.
Så här blev pressenningen som ska dölja lådorna på akterdäcket.
Lite småprylar som ska ligga på skärmarna.
Fick ihop över och underdelen i går kväll.
Magnus
Så här blev pressenningen som ska dölja lådorna på akterdäcket.
Lite småprylar som ska ligga på skärmarna.
Fick ihop över och underdelen i går kväll.
Magnus
T-34
OK, den pressenningen blev jag inpregnerad av!
Kommer bli en grymt läcker vagn när den blir klar!
Kommer bli en grymt läcker vagn när den blir klar!
Janne.S- Moderator
Sjyst bygge... Preseningen blev ju jättefin. Smart tips det där att lägga plast under preseningen.
Joppo
Mycket snygg presenning! Ser mycket trovärdig ut, tycker jag!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet