london dio
+2
johan r
Gigabyte
6 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: london dio
Nä, det kan nog vara bra att ha lite bakgrundskoll ifall man ska göra ett dio!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
lite uppdatering en "plåt" av wellpapp är ditsatt ,lite mossa eller alger på muren ,samt en hänvisning till skyddsrummet och ä ....en bild
Gigabyte
Ser bra ut Giga!
Jag skulle nog gärna se lite större bilder tex 640x480 om det går!
Håkan
Jag skulle nog gärna se lite större bilder tex 640x480 om det går!
Håkan
Jo det går Håkan Här kommer den
ps nästa gång så gör jag tre olika Dion ,ett för varje forum ,så blir det inte så tjötigt vintertema finska vinterkriget karelen , sommartema frankrike 44 o ett svenskt bredskapstema Skåne 42-45 vår eller vår vinter .
ps nästa gång så gör jag tre olika Dion ,ett för varje forum ,så blir det inte så tjötigt vintertema finska vinterkriget karelen , sommartema frankrike 44 o ett svenskt bredskapstema Skåne 42-45 vår eller vår vinter .
Gigabyte
Tack Giga! Nu var det betydligt lättare att se hur det ser ut med detaljer å allt! Mycket snyggt!
Jo, det kan ju vara lite tjatigt att lägga ut samma bilder på flera forum, så att dela upp det lite kan kanske vara en bra idé!
Låter som spännande teman!
Håkan
Jo, det kan ju vara lite tjatigt att lägga ut samma bilder på flera forum, så att dela upp det lite kan kanske vara en bra idé!
Låter som spännande teman!
Håkan
har byggt lite till ,en bomb o en talja är på plats , bomben skall få lite styrfenor, om än trasiga efter slaget i backen ,figurer är en tysk kortspelare som skall omskolas till engelsman
Gigabyte
Se där, börjar se spännande ut!!!
Ska du göra marmortrappor? Om så, har du någe bra knep för att göra marmor?
Ska du göra marmortrappor? Om så, har du någe bra knep för att göra marmor?
Janne.S- Moderator
jag önskar att jag kunde säga så och så gör du för att få marmor liknade plattor ,jag tog iallafall
tyskgul som grund sen mörkbrun tunt sen lite kopparpasta o lite grafitpulver på toppen för att få lite hård glans
tyskgul som grund sen mörkbrun tunt sen lite kopparpasta o lite grafitpulver på toppen för att få lite hård glans
Gigabyte
Tjusigt Giga! Kul att se dina framsteg med bygget!
Man kanske skulle ta sig en titt på riktiga marmoreringstekniker!
Håkan
Man kanske skulle ta sig en titt på riktiga marmoreringstekniker!
Håkan
Hu!
Det jobbet skulle inta jag vilja ha, ruggigt!
Mycket snyggt bygge så här långt!
Blir spännande att se fortsättningen!
Limma Lungt!
Stefan E
Det jobbet skulle inta jag vilja ha, ruggigt!
Mycket snyggt bygge så här långt!
Blir spännande att se fortsättningen!
Limma Lungt!
Stefan E
Stefan E- Linkebodamannen
Är ju inte så bra på figurmålning än hoppas att det kommer med tiden sista bilden då
Gigabyte
Tackar janne s ,jag har ett vinter tema som jag vill göra , en finsk liten gård med brunn på gården , tid finska vinter kriget ,,,,
Gigabyte
Jo jag har ett bakhålls tema där en av dom finska soldaten har klätt ut sig till en bondkvinna med huckle står på gården fram för stugan medans en eller flera ryssar närmar sig o dom andra gör sig redo att strid i stugan ,något sådant , och nu jag lovar den sista bilden på mitt london dio ,en sten ram i gips
Gigabyte
Tjena Giga. Det där ser bra ut, nästan lite farligt hopplöst ut för gubben. Lite lagom stort och inte en massa onödigt runt omkring, det blir fokus på bomben och röjningsarbetaren.
Hej och hå bygg på.
Caverö
Hej och hå bygg på.
Caverö
Caverö
Som jag sagt tidigare så är det ett väldigt snyggt dio och ramen förhöjer allt ytterligare!
Håkan
Håkan
Tack än en gång Håkan, Jo he.. he .det blir lite som kaka på kaka när man har samma bygge på olika sidor ,skall köra olika byggen på dom olika forumen ,blir inte så lång randigt både för mig o er !
Gigabyte
Hejsan!
Det där blev ju kanonbra!
Ett diorama som berättar en hel historia på mycket liten yta!
Ser verkligen fram mot ditt nästa projekt!
Jag har definitivt inga invändningar om du postar även här eftersom jag sällan besöker "pansar-skråets" sidor (även om det faktiskt händer ibland!).
Tycker det bara är roligt med blandningen, en påse plock-godis helt enkelt!
Limma Lungt!
Stefan E
Det där blev ju kanonbra!
Ett diorama som berättar en hel historia på mycket liten yta!
Ser verkligen fram mot ditt nästa projekt!
Jag har definitivt inga invändningar om du postar även här eftersom jag sällan besöker "pansar-skråets" sidor (även om det faktiskt händer ibland!).
Tycker det bara är roligt med blandningen, en påse plock-godis helt enkelt!
Limma Lungt!
Stefan E
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar Caverö o Phantom2 jo det blev ganska bra ,l för mycket sand o skit över bomben ,men annars så , men ..man skall inte ta sina alster så allvarligt ,man skall ju ha kul med !
Gigabyte
Sida 2 av 2 • 1, 2
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet