F-15E Strike Eagle 1/48
+8
merlin1953packard
JOooCKE
Caverö
Janne.S
Gigabyte
Stefan E
johan r
Kent
12 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: F-15E Strike Eagle 1/48
Hejsan!
Härligt med lite spackel jobb
Repor... det är sånt som händer, jag brukar bara måla om det ifall det händer.
Jag själv har bara använt tamiyas klarlack och då har jag spätt den lika som färgen och det är lika enkelt att rengöra sprutan efter det som det är med färgen
/ Jocke
Härligt med lite spackel jobb
Repor... det är sånt som händer, jag brukar bara måla om det ifall det händer.
Jag själv har bara använt tamiyas klarlack och då har jag spätt den lika som färgen och det är lika enkelt att rengöra sprutan efter det som det är med färgen
/ Jocke
JOooCKE
jag använder Tamiya XF-69 Nato Black som skugging funkar fint då den är lite brunsvart inte så skarp ,,,,
Gigabyte
Innan färg har härdat så blir det lätt repor och skråmor om man inte är försiktig, när den härdat efter någon dag så är den mer beständig.
Att en färg härdar är inte samma sak som att den torkar, något att hålla i huvudet då det finns färger som krymper när de härdar (inte kul om man blanklackat och det krackelerar
Att en färg härdar är inte samma sak som att den torkar, något att hålla i huvudet då det finns färger som krymper när de härdar (inte kul om man blanklackat och det krackelerar
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:blanklackat och det krackelerar
Det måste vara det värsta som finns... När en lack krackelerar
JOooCKE
Här händer det inte mycket nu i veckan..jobbar natt denna vecka,ska se om man kommer upp i tid imorgon,däremot damp det ner lite färg,lack och spackel från Tamiya idag.
Använde hagmans till vingarna å den var jag inte alls sams med.
/W
/W
Kent
Oj, nu känner jag mig tämligen "efter" men härtligt välkommen till Sveriges förmodligen bästa plastbygge forum.
En F-15 är aldrig fel! Ser fram emot att följa vägen till en färdig modell.
Warsawpact- Starwarsviritous
Warthog skrev:Här händer det inte mycket nu i veckan..jobbar natt denna vecka,ska se om man kommer upp i tid imorgon,däremot damp det ner lite färg,lack och spackel från Tamiya idag.
/W
Ja det är ett gissel med nattarbete...... men vad gör man väl inte för att underhålla missbruket
Janne.S- Moderator
Warsawpact skrev:Oj, nu känner jag mig tämligen "efter" men härtligt välkommen till Sveriges förmodligen bästa plastbygge forum.
Tackar Tackar
/W
Kent
En pytteliten uppdatering.var på Ikea i helgen å köpte möbler till hobbyrummet,så all helgens tid gick åt till att få till hobbyrummet.
Tänkte även bygga någon form av sprutbox,får se hur det blir.
/W
Tänkte även bygga någon form av sprutbox,får se hur det blir.
/W
Kent
Mmmm...fippla med hobbyrum går inte av för hackor det! Nästan lika spännande som att bygga ju!
Janne.S- Moderator
Jo tack eget hobbyrum är inte dumt, om man kan hålla rent vill säga.
Jag förstår inte hur man gör, för jag kunde lika gärna sitta i soptunnan och bygga.
Det blir så dj___a skräpigt hos mig. Jag kanske har för mycket plats?
Jag förstår inte hur man gör, för jag kunde lika gärna sitta i soptunnan och bygga.
Det blir så dj___a skräpigt hos mig. Jag kanske har för mycket plats?
Caverö
Caverö skrev:Det blir så dj___a skräpigt hos mig. Jag kanske har för mycket plats?
Njae, det är knappast orsaken. Jag har en hopplöst liten yta till mitt förfogande, och den ser allt mer ut som västfronten.
Matt_Public- Master of DNF
Sådär ja nu har man haft tid att bygga igen,mycket att stå i så här på vårkanten.
Gjorde om tanken då det första försöket inte blev så ok,målade med en mörkare färg då den första rundan blev på tok för ljus.
Blev mer nöjd denna gång.
preshadade med sprutan mycket längre ifrån,blev inte så skarpt denna gång.
Tyvärr spökar lampan till bilden,den är mycket mörkare annars.
Å så började jag pilla med nosstället,lade till lite tråd helt utan referänser mest för att testa lite,blir nog bra om man får på lite vitt.
Allt för idag,dax att börja smyga sej mot jobbet nu.
Gjorde om tanken då det första försöket inte blev så ok,målade med en mörkare färg då den första rundan blev på tok för ljus.
Blev mer nöjd denna gång.
preshadade med sprutan mycket längre ifrån,blev inte så skarpt denna gång.
Tyvärr spökar lampan till bilden,den är mycket mörkare annars.
Å så började jag pilla med nosstället,lade till lite tråd helt utan referänser mest för att testa lite,blir nog bra om man får på lite vitt.
Allt för idag,dax att börja smyga sej mot jobbet nu.
Kent
Det är väl vad man kan kalla en perfekt preshejd
Skoj att du provar på att extra detaljera lite också...det gör en hel del för en modell om det hänbger lite kablar här och där!
Skoj att du provar på att extra detaljera lite också...det gör en hel del för en modell om det hänbger lite kablar här och där!
Janne.S- Moderator
Matt_Public skrev:Snyggers!
Aldrig fel att lägga kabel.
å där kom den så behövde inte jag
Snyggt sprayat! Kommer att bli fin fin denna.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Instämmer med Janne! Ser ut att bli en bra preshading där! Bra också att läga lite kablar/bromsrör/slang på ställen!
merlin1953packard
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» F-15E Strike Eagle (1:72)
» F-15E Strike Eagle "Academy 1/48"
» F-15 Strike Eagle ( Eduard 1/48)
» F-15K Slam Eagle ROK Airforce
» Swedish TSR-2, A38 Örnen (Eagle), Airfix 1:48
» F-15E Strike Eagle "Academy 1/48"
» F-15 Strike Eagle ( Eduard 1/48)
» F-15K Slam Eagle ROK Airforce
» Swedish TSR-2, A38 Örnen (Eagle), Airfix 1:48