Wingnuts Albatros DV skala 1/32
+3
Joppo
Stefan E
MiniStuff
7 posters
Sida 1 av 1
Wingnuts Albatros DV skala 1/32
Det är nästan svårt med ord beskriva känslan när jag öppnade lådan med de två st Albatros jag hade beställt från Wingnuts, ni vet den käre Peters eget lilla "hobbyföretag", borta i Nya Zeeland. Maken till kvalité får man leta efter tycker jag.... från boxarten genom de extremt välgjutna delarna till bygginstruktionerna som är lika mycket som en bok om själva planet i sig. Och allt detta till i min mening inte alls mycket pengar, med moms och lite tull så kostade dessa två Albatros i skala 1/32 ca 500:- styck! Det är INTE mycket pengar för den kvalitén/storleken och dessutom skickade GRATIS från andra sidan jorden. Det kan inte ens HLJ slå.
Jag säger inte så mycket mer utan låter bilderna (så bra som de blev) tala för sig själv. Kommer jag ihåg det så ska jag banne mig ta med en av dem ner till Modell Gbg så att ni kan få kolla på det in the real flesh.
/Markus
p.s. kolla "full size"-bilderna d.s.
Jag säger inte så mycket mer utan låter bilderna (så bra som de blev) tala för sig själv. Kommer jag ihåg det så ska jag banne mig ta med en av dem ner till Modell Gbg så att ni kan få kolla på det in the real flesh.
/Markus
p.s. kolla "full size"-bilderna d.s.
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: Wingnuts Albatros DV skala 1/32
Håller med fullständigt!
Modellerna kostar lite mera, men är inte dyra om man ser till vad man får!
Kan tillägga att dekalerna är tryckta av Cartograf, världsklass rätt igenom!
Jag har alla som getts ut hittils, utom SE5an, men banne mig om jag inte skall köpa den också!
ALLA är lika fina!
Jag kommer att börja på min lilla Sopwith Pup snart.
Jag har släppt ut valpen (Pup=valp) ur påsen, och luftat den lite!
Ser fram mot ditt bygge!
Limma Lungt!
Stefan
Modellerna kostar lite mera, men är inte dyra om man ser till vad man får!
Kan tillägga att dekalerna är tryckta av Cartograf, världsklass rätt igenom!
Jag har alla som getts ut hittils, utom SE5an, men banne mig om jag inte skall köpa den också!
ALLA är lika fina!
Jag kommer att börja på min lilla Sopwith Pup snart.
Jag har släppt ut valpen (Pup=valp) ur påsen, och luftat den lite!
Ser fram mot ditt bygge!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Det ser ju fantastiskt ut! Fast det anade jag redan innan jag tittade på bilderna Även fast själva byggsatsen ser helt magisk ut, är det nog själva byggbeskrivningen det som jag går igång på mest. Jag menar hur klockrent är det inte att få byggbeskrivning och referensbilder i ett? Att dessutom rendera ut tydliga 3d-bilder utifrån CAD-modellerna är ju också riktigt sweet.
Här önskar jag verkligen att andra modellföretag tog efter. Ok, det kanske skulle höja priset med några kronor men det skulle jag gladeligen betala.
Dragon speciellt... De verkar nästan använda sig av praktikanten nere i källaren när de gör sina byggbeskrivningar, med mediokra resultat som följd...
Kommer du sälja nåt på Grevens Glue Galore Markus? Isf kanske man skulle kunna få sig en liten Wingnutfix redan då ?
/Jeppe
Här önskar jag verkligen att andra modellföretag tog efter. Ok, det kanske skulle höja priset med några kronor men det skulle jag gladeligen betala.
Dragon speciellt... De verkar nästan använda sig av praktikanten nere i källaren när de gör sina byggbeskrivningar, med mediokra resultat som följd...
Kommer du sälja nåt på Grevens Glue Galore Markus? Isf kanske man skulle kunna få sig en liten Wingnutfix redan då ?
/Jeppe
Joppo
Det ser ut att vara väldigt gediget, tycker jag! Byggbeskrivningen påminner lite i upplägget om den där polska maskinens byggbeskrivning som jag tidigare visat. Tydligt och överskådligt! Skall verkligen bli spännande då du sätter igång en byggtråd om den! Tack för lådtitt!
merlin1953packard
Håller med övriga bifall rörande byggbeskrivningen! Den såg ju helt fantastisk ut! Vilen otroligt klips idé att ha refernsbilder som går ihop med byggmomenten! Genitalt!
Wingnut? När fick de för sig att de skulle prångla ut plastmodeller?
Janne.S- Moderator
Mmmmmmmmmmmmmmmm, den skulle smaka den!
Tack för lådtitten.
/ Johan
Tack för lådtitten.
/ Johan
johan r
Janne.S skrev:Håller med övriga bifall rörande byggbeskrivningen! Den såg ju helt fantastisk ut! Vilen otroligt klips idé att ha refernsbilder som går ihop med byggmomenten! Genitalt!
I början av 2009!
Stefan
Joppo skrev:...
/Jeppe
Bra fråga du... om jag skall vara ärlig så känner jag igen namnet här från forumet men jag vet inte riktigt vad det är för tillställning eller var/när den beger sig?
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Enligt modellkalendern på Modellbygge.ifokus.se är årets GGG den 3 Juli. Stället där tävlingen hålls heter Brunnsby Musteri och ligger mellan Motala och Linköping.
Jag var där i Maj förra året och det var ganska välbesökt. Arrangemanget höll kanske inte riktigt IPMS Open-klass, men jag tyckte ändå att det var en kul och soft tillställning.
Främst ställdes det ut glansiga bilar(75 % kanske), så jag vet inte riktigt om det är din målgrupp, men det är nog du bättre på att bedöma än jag .
Vill du ha mer info så nås "Grefven" på nummer 070-988 59 32.
/Jeppe
Jag var där i Maj förra året och det var ganska välbesökt. Arrangemanget höll kanske inte riktigt IPMS Open-klass, men jag tyckte ändå att det var en kul och soft tillställning.
Främst ställdes det ut glansiga bilar(75 % kanske), så jag vet inte riktigt om det är din målgrupp, men det är nog du bättre på att bedöma än jag .
Vill du ha mer info så nås "Grefven" på nummer 070-988 59 32.
/Jeppe
Joppo
Hubba!
En sån där vore bra rolig på hyllan. Tack för titten.
En sån där vore bra rolig på hyllan. Tack för titten.
Matt_Public- Master of DNF
Hejsan!
"Grevens" är en mycket tervlig och avspänd tillställning!
Den hålls på Brunneby Musteri, som ligger på vägen mellan Linköping och Motala (Rv36), ca 2 km innan Borensberg.
Visst, det brukar vara mycket bilar, det började som en ren biltävling en gång.
Men det blir alltmera flyg och pansar, och det kommer en hel del handlare.
Detta är den största modell-tillställningen vi har här i sköna Östergötland!
Jag hoppas ni alla kommer o hälsar på oss i sommar!
Själv kommer jag nog att stå o sälja av lite "överblivet" från min egen samling, och kanske ställa ut något.
Väl Mött!
Stefan
"Grevens" är en mycket tervlig och avspänd tillställning!
Den hålls på Brunneby Musteri, som ligger på vägen mellan Linköping och Motala (Rv36), ca 2 km innan Borensberg.
Visst, det brukar vara mycket bilar, det började som en ren biltävling en gång.
Men det blir alltmera flyg och pansar, och det kommer en hel del handlare.
Detta är den största modell-tillställningen vi har här i sköna Östergötland!
Jag hoppas ni alla kommer o hälsar på oss i sommar!
Själv kommer jag nog att stå o sälja av lite "överblivet" från min egen samling, och kanske ställa ut något.
Väl Mött!
Stefan
Liknande ämnen
» Albatros D.V., Eduard 1/48
» Eduard 1/48 Fokker D. VII (Albatros)
» JAS 39 E Skala 1:1
» Mig 15 skala 1:32
» KV-2 aka pz.kpfw 754(r) skala 1/35
» Eduard 1/48 Fokker D. VII (Albatros)
» JAS 39 E Skala 1:1
» Mig 15 skala 1:32