Kopro, Su-7 BKL Fitter 1/48
+10
merlin1953packard
MagnusE
MiniStuff
Warsawpact
Kent
Stefan E
dm4
JOooCKE
Jörgen.E
Janne.S
14 posters
Sida 1 av 1
Kopro, Su-7 BKL Fitter 1/48
Det var en liten utamning det där och den tullade hårt på spackelkontot. Jag gillar hur jag fick till finishen och vädringen, den ser verkligen ut som ett kalla kriget skrälle som får stå ute i regnet medan de andra maskinerna fick kura ihop under betong skydd!
Den har sina skönhetsfläckar, landningsställen är vindare än Marty Feldtmans ögon och så lyckades jag sätta ett fin fint fingeravtryck innanför huven
Men i slutändan hade jag kul och det var väl vad som räknades, eller hur? Sedan att jag har ännu en färdig modell att ställa i vitrinen är inte fyskam det heller!
Nu kommer det en helt enorm mängd bilder så jag delade faktiskt upp dom på två poster, ni ska vara glada för att jag fick slänga hälften av bilderna
Den har sina skönhetsfläckar, landningsställen är vindare än Marty Feldtmans ögon och så lyckades jag sätta ett fin fint fingeravtryck innanför huven
Men i slutändan hade jag kul och det var väl vad som räknades, eller hur? Sedan att jag har ännu en färdig modell att ställa i vitrinen är inte fyskam det heller!
Nu kommer det en helt enorm mängd bilder så jag delade faktiskt upp dom på två poster, ni ska vara glada för att jag fick slänga hälften av bilderna
Janne.S- Moderator
Sv: Kopro, Su-7 BKL Fitter 1/48
Del 2
Så ja nu har ni blivit tillräckligt torterade med bilder! Hörs i nästa projekt!
Limma lugnt!
Så ja nu har ni blivit tillräckligt torterade med bilder! Hörs i nästa projekt!
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Det där blev riktigt snyggt och den ser verkligen ut som att den stått ute och frusit!
/ Jocke
/ Jocke
JOooCKE
Gillar normalt inte jetplan men måste göra undantag för denna. Mycket snyggt!
Mvh
Mvh
dm4
Hejsan!
Helt superbt!
Dina byggen blir allt bättre, och nu har du ju en "riktig" kamera att fota med också!
Nu bara måste jag också bygga en Fitter (men banne mig om jag vågar visa den här!), ren Inspiration!
Tack för att du lät oss vara med på resan!
Intressant och lärorikt plus massor av inspiration inför mitt eget bygge!
Super-snygge-bygge!
Stefan
Helt superbt!
Dina byggen blir allt bättre, och nu har du ju en "riktig" kamera att fota med också!
Nu bara måste jag också bygga en Fitter (men banne mig om jag vågar visa den här!), ren Inspiration!
Super-snygge-bygge!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Jörgen.E skrev:Den där blev riktigt snygg... Två tummar upp
Tack Jörgen Fast snygg vete gudarna om man kan kalla en Su-7 Brutal är nog mer korrekt
Tack Jocke, tycker någonstans att ryska maskiner ska vara slitna och vädrade...tror aldrig jag sett en ren rysk maskin någon gång. Har för mig att de alltid står ute på plattan, eller att de gjorde så under kalla krigets glansdagar.JOooCKE skrev:Det där blev riktigt snyggt och den ser verkligen ut som att den stått ute och frusit!
/ Jocke
dm4 skrev:Gillar normalt inte jetplan men måste göra undantag för denna. Mycket snyggt!
Mvh
Här är väl så nära en flygande stridsvagn man kan komma Tack dm4!
Tack Stefan!Phantom2 skrev:Hejsan!
Helt superbt!
Super-snygge-bygge!
Stefan
Klart du vågar visa upp den här Du får garanterat till ställen nu när jag varnat för dom
Janne.S- Moderator
.......orden räcker inte till !!!
Otroligt vacker!
Otroligt vacker!
Warsawpact- Starwarsviritous
Den blev helläcker! subtil vädring mycket snyggt...
/M
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Tack Mackan
Subtil? tyckte jag vädrade den rätt gravt!
Subtil? tyckte jag vädrade den rätt gravt!
Janne.S- Moderator
Gillar verkligen vad jag ser! Välvädrad rysk jet, som bara en rysk maskin kan se ut på en regnig uppställningramp vid något hemligt fält bakom Uralbergen någonstans... Instämmer med övriga hyllningskören!!!
merlin1953packard
Tack Magnus Sunkifierad? e det motsatsen till hottad?
Janne.S- Moderator
Hehehe tack B-L
Du kommer alltid med så härligt målande beskrivningar
Du kommer alltid med så härligt målande beskrivningar
Janne.S- Moderator
Ja vad säger man?
Väl utfört arbete. Den ser sannerligen tung ut, rentav lite dyster.
Fantasieggande är den också:
För min inre syn ser jag hur spridda höstlöv blåses fram över betongen av en obönhörlig nordvästlig vind som samtidigt illfult motarbetar en bakfull flygmek som släntrar sig mot muggen.
Väl utfört arbete. Den ser sannerligen tung ut, rentav lite dyster.
Fantasieggande är den också:
För min inre syn ser jag hur spridda höstlöv blåses fram över betongen av en obönhörlig nordvästlig vind som samtidigt illfult motarbetar en bakfull flygmek som släntrar sig mot muggen.
Matt_Public- Master of DNF
Vacker i sin fulhet. En krigsmaskin som inte är ämnad att bli putsad. Mycket trevlig att se på.
Obed
Ful-snygg med andra ord Kanske något som 10 öl och stängningsdags kan ändra på
Tack Obed!
Tack Obed!
Janne.S- Moderator
mkt fint bygge!! Sliten o skitig, preciss som en old Sukhoi ska se ut
Well done Janne!
Well done Janne!
legion
Tack Legionar!
Sedan så när jag tar bilderna så kan jag ta dom ur vinklar som döljer de stora tabbarna
Men jag är nöjd med den! Jag hade kul när jag byggde den och det var väl det viktiga.
Sedan så när jag tar bilderna så kan jag ta dom ur vinklar som döljer de stora tabbarna
Men jag är nöjd med den! Jag hade kul när jag byggde den och det var väl det viktiga.
Janne.S- Moderator
Liknande ämnen
» Kopro, Su-7 BKL Fitter
» DDR LSK Volksmarine MFG-28 Su-22m4 - Eduard/Kopro 1/48
» Eduard 1/48 Sukhoi SU-7 BMK "Fitter"
» Sukhoi Su-17M4 Fitter K, Kitty Hawk 1/48
» Sukhoi Su-17M3/M4 Fitter K, Kitty Hawk, 1/48
» DDR LSK Volksmarine MFG-28 Su-22m4 - Eduard/Kopro 1/48
» Eduard 1/48 Sukhoi SU-7 BMK "Fitter"
» Sukhoi Su-17M4 Fitter K, Kitty Hawk 1/48
» Sukhoi Su-17M3/M4 Fitter K, Kitty Hawk, 1/48
Sida 1 av 1