IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

+5
Jokkocze
lenke
Nizztos
denstore
JonteS
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av JonteS tor aug 05 2010, 19:28

Såg att Hornbach saluför ett paket med airbrush + kompressor från tyska G-mate. Är det någon som har erfarenhet av dem eller vet mer? Är det något att ha eller är det skräp?

JonteS


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av denstore lör aug 07 2010, 11:35

Har du någon länk?
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av JonteS lör aug 07 2010, 19:53

Deras hemsida återfinns på http://www.g-mate.com/

Paketet på Hornbach vet jag inte om det visas någon annanstans än i deras produktblad, kunde inte hitta någon produktförteckning online.

JonteS


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av denstore lör aug 07 2010, 21:43

Vad ligger priserna på?

denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Nizztos sön aug 08 2010, 09:56

Hade ärende förbi Hornbach i göteborg idag. Såg inte detta kit. Dock har de ofta specialerbjudanden på "udda" platser så kan bero på det. Hittade inte någon airbrush alls.

Nizztos


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av JonteS sön aug 08 2010, 12:27

Airbrushen låg vid ramavdelningen, mittemot servicedisken på en pall. Hornbach tar 1490:- för paketet om jag inte missminner mig. G-mate själva tar 189 Euro om man beställer från dem, så priset tycks ju vara bra så sett.

JonteS


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av denstore sön aug 08 2010, 14:20

Vilken model kostar vad? Vad ingår i paket? Alltså vilken airbrush?

Jag skulle vilja gissa på att det är exakt samma airbrushar som de jag själv säljer, bara att de är ommärkta.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Airbrush

Inlägg av lenke sön aug 08 2010, 18:20

http://g-mate.info/testshop/product_info.php?cPath=30&products_id=329&osCsid=07ecc527c42e193e831a8adecf9a5d3b

http://www.hornbach.se/home/se/html/fs_root.phtml?url=http://www.hornbach.se/brochure/se/html/index_brochure.phtml

Köpte den själv i fredags, men har ej hunnit testmåla ännu. Mycket tyst kompressor med ställbart tryck, och kvaliteten känns bra.
Ställbart stopp på färgmängd är nog bra innan man har blivit van. Slangen är vävarmerad. Skall prova den en dag i veckan.
Kolla Hornbach augusti.nr sid 28-29 och klicka på sprutan så förstoras den.

Hejs.

lenke


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av JonteS fre aug 13 2010, 22:39

Köpte en jag med, men mitt utlåtande säger egentligen inte så mycket eftersom det är min första airbrush och inte har något att jämföra med.

Kompressorn gör inte besvärande mycket väsen av sig och fungerar bra. Dock blir den såklart ganska varm eftersom den går hela tiden, återstår att se om den håller i långa loppet. Sprutan fungerar kanonfint så här långt, har just förskuggat panellinjer och nitar på min ~1:13 Wildcat.

JonteS


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Jokkocze fre aug 20 2010, 15:35

Kan det här kanske vara ett bättre nybörjarpaket än en airbrush och kompressor från jula?
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av JonteS fre aug 20 2010, 19:26

För mig har den fungerat klockrent. Har nu gått över min Vildkatta med basfärgerna efter preshadingen, så nu har den varit ganska väl använd. Inga tendenser till att gå sönder, funkar finfint att hålla rent, målar jämnt och bra.

Eftersom det här är min första spruta har jag svårt att jämföra den med andra sprutor. Men jag är mycket nöjd med köpet.

JonteS


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Jokkocze fre aug 20 2010, 19:31

Låter ju väldigt bra! Får åka förbi Hornbach och kika på den imorgon. En bra grej är ju att man verkar få ett ställ för airbrushen också Smile
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av johan r fre aug 20 2010, 21:26

Härligt att höra att du är nöjd med sprutan JonteS.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Jokkocze lör aug 21 2010, 16:45

Blev ett sånt här litet set och än så länge verkar det gå bra, kört igenom en del av Jannes övningar och rengjort sprutan en gång.

Färgerna verkar fungera bra för att öva med, men jag är lite fundersam över namnet på en av dem:
Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? IMG_2305
Dålig översättning eller är det någon speciell gul färg som de märker sina offer med nere i tyskland? Eller heter den helt enkelt rapsgul på engelska och kadiumgul på tyska? Vi kommer nog aldrig få veta...
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av MiniStuff lör aug 21 2010, 17:42

lol!

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Janne.S lör aug 21 2010, 17:56

Hahahahahaha!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Jokkocze mån aug 23 2010, 02:43

Efter lite användning har jag kommit fram till två saker.

Airbrushen och kompressorn fungerar riktigt bra (tycker iaf jag) och man får ett väldigt bra resultat med Tamiya-färg (Blandad tre delar färg och en del thinner). Kompressorn ger ett jämt och fint tryck.

Och de medföljande färgerna är värdelösa. Täcker inte öht och är väldigt lättflytande, men väldigt jobbig att få bort ur sprutan. Måste komma fram till hur jag kan få bort färgen från min stackars testmodell..
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Janne.S mån aug 23 2010, 13:04

T-dojja och hushållspapper sedan en gamma l tandborste! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Jokkocze mån aug 23 2010, 13:11

T-dojja..? Och ni klagar på skånskan.

Edit: Lite snabbt googlande resulterade i rödsprit. Varför inte bara skriva det på en gång? Razz
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Janne.S mån aug 23 2010, 13:15

heter ju T-dojja! drunken
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Jokkocze lör okt 02 2010, 03:42

Fått lite problem (kanske) och tänkte att jag kan använda den här gamla tråden igen. (Är ju trots allt en sån airbrush)

Hur som helst, till saken. Jag rengjorde min spruta efter att ha dragit på ett lager färg på en grej och när jag skruvade bort den främre delen (Vad den nu heter) så ramlade den här lilla filuren loss (Har alltid suttit som sten innan)
Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? IMG_2545

Ska inte den sitta fast på något sätt? Den verkar vilja sitta fast i den del man lossar för att rengöra den, och så ska det väl inte vara? Ska det vara såhär eller? :/
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Joppo lör okt 02 2010, 11:54

Du behöver inte oroa dig, den ska gå att ta loss sådär. Min Iwata är konstruerad på exakt samma sätt. Den kommer att hållas på plats när du skruvar fast "munstyckeskåpan" igen. Iwata kallar denna feature för: "Drop-in, self-centering nozzle for perfect alignment and ease of assembly"

Se bara till att rengöra den ordentligt bara innan du sätter tillbaka den, så är du "good to go" Smile

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av denstore lör okt 02 2010, 12:05

Kan du inte ta en bild av hela airbrushen? Det där ser inte ut som samma som var i paketet. Den där lösningen är som Joppo säger mer lik den som finns i Eclipse eller Paasche brukar ha.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Jokkocze lör okt 02 2010, 12:15

Jo visst, ser ut såhär
Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? IMG_2548
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av denstore lör okt 02 2010, 12:22

Intressant. Det ser ut som en HP-modell, fast har munstycke som något helt annat. Om man tittar på bilderna i katalogen som länkades till, så ser det nästan likadant ut, fast mer som en standard HP.
Men som Joppo säger, så är det bara att sätta in den konade bakre delen av munstycket i motsvarande del på kroppen, och sedan skruva ihop. Det centrerar själv, och ska vara så. Precis samma system finns på Paasches airbrushar, och även Iwata Eclipse.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush? Empty Sv: Någon som har erfarenhet av G-mate airbrush?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet