IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217 Empty Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217

Inlägg av MetalGudde 2013-12-07, 19:52

Är det någon som har erfarenhet av denna kompressor och om den är ok. Jag är nybörjare och har aldrig kört airbrush tidigare.
Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217 $T2eC16FHJHQE9nzEyHl-BRMn!gvyKg~~60_12
Features

  • Portable & lightweight
  • Thermally protected, auto outage protector
  • Oil free piston type
  • Airtank inside, making airflow smooth
  • Auto start, auto stop function
  • Airtank protector, suto air release air function
 
Specifications HS217 compressor

  • Power: 1/5 HP
  • Voltage: 240V / 50HZ / 60HZ
  • Motor Speed - 2900r/min (50 HZ) 
  • Motor Speed - 3400r/min (60 HZ)             
  • Airflow 20-23 l/min
  • Auto stop 3 bar / 43psi
  • Auto start 2 bar / 29psi
  • Air tank 0.2 litre
  • Pressure range 5-43 psi
  • Net weight 3.1 kg
  • Air outlet connection 1/8" bsp 
 
Specifications HS30 airbrush

  • Dual action Airbrush
  • Feed Type: Gravity
  • Nozzle: Dia. 0.2mm or 0.3mm (normal 0.3mm)
  • Cup Capacity: 7CC)            
  • Airflow 20-23 l/min
  • Working Pressure: 15~30PSI
 
Also a 3mt Braided Airbrush hose 1/8" both Ends and mini filter
 
This Fantastic KIT is excellent for these applications

  • Commercial Arts,
  • Illustration,
  • Photo Retouching,
  • Hobby, and Crafts.
  • Cosmetics, Models,
  • Fingernail Painting,
  • and General Airbrushing.

MetalGudde


Till överst på sidan Gå ner

Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217 Empty Sv: Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217

Inlägg av Janne.S 2013-12-07, 22:55

Jag börjar med att hälsa dig välkommen till forumet : D
Har ingen erfarenhet av just  den kompressorn men typen är jag väl bekant med. 
Det är nog en bra nybörjar kompressor, det är väldigt sällan man behöver mer än 3 bar när man blåser så kapaciteten räcker gott och väl. Enda nackdelen egentligen med den typen av kompressor är att de kan låta rätt mycket,  från 50 decibel och uppåt. Nattsuddare i hyresrätt eller med små barn ska nog titta efter en oljekompressor istället.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217 Empty Sv: Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217

Inlägg av MetalGudde 2013-12-08, 09:32

Janne.S skrev:Jag börjar med att hälsa dig välkommen till forumet : D
Har ingen erfarenhet av just  den kompressorn men typen är jag väl bekant med. 
Det är nog en bra nybörjar kompressor, det är väldigt sällan man behöver mer än 3 bar när man blåser så kapaciteten räcker gott och väl. Enda nackdelen egentligen med den typen av kompressor är att de kan låta rätt mycket,  från 50 decibel och uppåt. Nattsuddare i hyresrätt eller med små barn ska nog titta efter en oljekompressor istället.
OK jag har ett hobbyrum i källaren så ljuden är inga problem. Ska kolla lite mer på andra modeller men då vet jag att denna skulle funka. Den var rätt billig trots frakt från England. De flesta jag har tittat på är oljefria, bla biltema, jula. Men det står att de är tystgående. Så kan du ge nått ex på en model med olja och i vilken prisklass de ligger på.

MetalGudde


Till överst på sidan Gå ner

Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217 Empty Sv: Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217

Inlägg av denstore 2013-12-08, 10:36

Hej och välkommen!

Jag har inte provat just den där, men liknande apparater, och som Janne säger, så låter de en hel del. Och de blir oftast fort varma.
Med oljefria kompressorer brukar man säga att man max ska jobba runt 15 minuter, för att sedan låta motorn vila 5.
Men när det är priset som bestämmer, då brukar de fungera hjälpligt. Alternativet är nog att köpa en garagekompressor, och låta den fylla upp tanken med du inte är i rummet. Har man en rejäl tank, så räcker den för det mesta till en sprutsession.
Såg att någon firma just nu har rea på en kompressor med 24L tank. Jula kanske?
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217 Empty Sv: Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217

Inlägg av Janne.S 2013-12-08, 10:49

Oljekompresdorer ör otroligt tysta.....men tyvär kostar de en hacka. De brukar nog ligga på 3000 spänn och uppåt,
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217 Empty Sv: Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217

Inlägg av denstore 2013-12-08, 12:34

Det här är nog bland det mest prisvärda inom oljekylda:

http://www.duabhuset.se/showProduct.php?id=448
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217 Empty Sv: Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217

Inlägg av MetalGudde 2013-12-09, 15:07

Tack för era synpunkter i ämnet. Jag ska begrunda detta ifrån mina förutsättningar.

MetalGudde


Till överst på sidan Gå ner

Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217 Empty Sv: Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217

Inlägg av denstore 2013-12-09, 15:19

Ett bra mellanläge är nog t.ex. Eurotecs 16A eller någon av Iwatas modeller.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217 Empty Sv: Erfarenhet av denna airbrush kompressor HS217

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet