IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan?

5 posters

Gå ner

Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan? Empty Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan?

Inlägg av Jokkocze tor jan 13 2011, 12:17

Ja, som topic lyder. Varför så låg kvalitet på bannern längst upp? Helt prickig, som om någon försökt ha så lite färger som möjligt för att få ner storleken, men sen är det en gifbild som fortfarande är rätt stor. Är det inte dags att byta ut den kanske?

Och säg inte att det beror på storlek, pillade ihop en liten snabbis och fick det här resultatet:
Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan? Bannertest

Lite tom och så, men mest för att bevisa min punkt. Här har vi en skarp och fin bild i png-format á 20kb, istället för den suddiga bild som finns idag. Är det inte dags att göra något åt det?
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan? Empty Sv: Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan?

Inlägg av johan r tor jan 13 2011, 12:39

Tja vad skall man svara på detta.

Bannern är en återanvänd från IPMS Göteborgs tidigare hemsida och jag har väl inte lagt så mycket jobb på den (inget...)

Men du har väl helt rätt i att det skulle kanske vara roligare med en annan banner.

Kanske en liten tävling............

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan? Empty Sv: Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan?

Inlägg av Jokkocze tor jan 13 2011, 12:43

Har du något trevligt att ha i mitten på den som jag knåpade ihop så kan ni få använda den. Kan ändra lite fonter och sånt, om de inte är bra.

Eller en tävling. Tävlingar är alltid kul.
...
...
Med priser! Annars är det inte riktigt lika kul.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan? Empty Sv: Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan?

Inlägg av Matt_Public tor jan 13 2011, 13:08

Tycker att det är charmigt med den gamla sunkiga bilden.

Förmedlar en go' känsla av att inte ta så allvarligt på saker och ting. Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan? Icon_mrgreen
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan? Empty Sv: Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan?

Inlägg av Linus tor jan 13 2011, 17:00

Jokkocze skrev:Har du något trevligt att ha i mitten på den som jag knåpade ihop så kan ni få använda den. Kan ändra lite fonter och sånt, om de inte är bra.

Eller en tävling. Tävlingar är alltid kul.
...
...
Med priser! Annars är det inte riktigt lika kul.

Räcker inte äran att ha sitt personliga avtryck på forumet? Razz
Linus
Linus


Till överst på sidan Gå ner

Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan? Empty Sv: Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan?

Inlägg av Warsawpact tor jan 13 2011, 18:53

Linus skrev:
Jokkocze skrev:Har du något trevligt att ha i mitten på den som jag knåpade ihop så kan ni få använda den. Kan ändra lite fonter och sånt, om de inte är bra.

Eller en tävling. Tävlingar är alltid kul.
...
...
Med priser! Annars är det inte riktigt lika kul.

Räcker inte äran att ha sitt personliga avtryck på forumet? Razz

Instämmer.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan? Empty Sv: Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet