IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Eduard 1/48 Mirage III CJ

+6
JOooCKE
Azgaron
Gigabyte
Warsawpact
bjork_larsson
Janne.S
10 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Eduard 1/48 Mirage III CJ - Sida 3 Empty Sv: Eduard 1/48 Mirage III CJ

Inlägg av Stoffeliten tis dec 09 2008, 15:40

Janne.S skrev:Tja, det är väl att de gjuter i väldigt mjuk plast. Den kommer garranterat att vara lite krökt, så när du sätter ihop kroppen kan det vara bra om du stöttar upp den lite så att du slipper en jätte glipa där vingarna möter kroppen! Nu vet jag att Mirage 2000 är en gammal Heller, så håll koll på passformen och torrpassa ofta!
cheers

Tack! Smile....Jag lär väl återkomma till dig Janne när väl bygget börjar eftersom du verkar vara en riktigt Mirageguru! cheers Very Happy
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

Eduard 1/48 Mirage III CJ - Sida 3 Empty Sv: Eduard 1/48 Mirage III CJ

Inlägg av Janne.S tis dec 09 2008, 15:59

Hahahahaha...Mirage guru vet jag inte....har faktiskt inte byggt så mycket franskt och jag har inget direkt referensmaterial. jag brukar bygga det jag får lust för helt enkelt, jag har en välfylld garderob Razz

Men byggtips kan vi alla komma med, det är bara att lägga ut en fråga antingen i din egen byggtråd eller "Tips och tricks" eller i "Allmänt" om det rör referenser å annat Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Eduard 1/48 Mirage III CJ - Sida 3 Empty Sv: Eduard 1/48 Mirage III CJ

Inlägg av Stoffeliten tis dec 09 2008, 20:06

Janne.S skrev:Hahahahaha...Mirage guru vet jag inte....har faktiskt inte byggt så mycket franskt och jag har inget direkt referensmaterial. jag brukar bygga det jag får lust för helt enkelt, jag har en välfylld garderob Razz

Men byggtips kan vi alla komma med, det är bara att lägga ut en fråga antingen i din egen byggtråd eller "Tips och tricks" eller i "Allmänt" om det rör referenser å annat Very Happy

Hmm okej....kanske inte Mirageguru men iaf byggguru! Wink Very Happy
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

Eduard 1/48 Mirage III CJ - Sida 3 Empty Sv: Eduard 1/48 Mirage III CJ

Inlägg av JOooCKE sön mar 01 2009, 18:00

Hej !

Janne , jag har en fråga till dig ang den här Miragen...
Vilken färg använde du på undersidan ?? Suspect
För jag kan inte hitta vad det är för färg , det står ju i byggbeskrivningen men jag vet inte vad det är för fabrikat så det blev ganska svårt... Rolling Eyes

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Eduard 1/48 Mirage III CJ - Sida 3 Empty Sv: Eduard 1/48 Mirage III CJ

Inlägg av Janne.S sön mar 01 2009, 18:45

Det ska vara en ljus blå/grå färg, jag tror jag använde Hum 23 på min....den är ungefär som den ljusblå grundfärgen på tyska maskiner från andra världskriget.

Den korrekt färgen heter FS 35622

jämför med tabellen här.... http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_fs.htm
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Eduard 1/48 Mirage III CJ - Sida 3 Empty Sv: Eduard 1/48 Mirage III CJ

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet