IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

+10
T-34
Matt_Public
Caverö
MiniStuff
Azgaron
MagnusE
Joppo
cas
Janne.S
Hayabusa
14 posters

Sida 5 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Hayabusa mån maj 16 2011, 11:35

Matt: När tornet kommer på, så syns inte mycket av interiören. Dock går det ju alltid att lyfta bort tornet för den som vill kika in. Tänker låta dörrarna stå öppna så där kan man titta in, men med tornet monterat så blir det nog rätt svårt att se något.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Hayabusa ons maj 25 2011, 22:50

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 P5255908
Dags att uppdatera lite. Dekalerna är på och vädringsprocessen har börjat...
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Hayabusa ons maj 25 2011, 22:51

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 P5255907
Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 P5255905
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Hayabusa ons maj 25 2011, 22:52

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 P5255904
Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 P5255903
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Joppo ons maj 25 2011, 23:02

Jag tycker det ser bra ut Stefan. Jag ser fram emot fortsättningen.

/J
Joppo
Joppo


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Azgaron ons maj 25 2011, 23:09

Tjusigt Stefan! Blir allt bättre och bättre!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Hayabusa ons maj 25 2011, 23:15

Mmm...ja, jo...det är en början åtminstone. En del kvar innan jag känner mig någorlunda nöjd. Får ta det stegvis, så får jag se hur det blir. Det är roligt, men det gäller att hitta absolut rätt balans. Vem har sagt att det är enkelt? Hur Mig J. vädrade denna modell på 60 minuter är ett mysterium Question
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Warsawpact ons maj 25 2011, 23:17

Mycket lyckad modell. Fabulös!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av MagnusE ons maj 25 2011, 23:20

Börjar se helt sjukt snyggt ut. Den växer för varje uppdatering.
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Matt_Public tor maj 26 2011, 09:33

Jag vill ha en egen 222:a!

Med stay hard dekaler och flames...

Näääh! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Hayabusa tor maj 26 2011, 09:53

Tack för glada tillrop, det uppskattas Wink
Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 P5265919
Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 P5265921
Lite finlir på målningsarbetet. Om någon undrar, så...ja, däcken ska få en lite smutsigare look. Väntar dock med det tills allra sist.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Matt_Public tor maj 26 2011, 09:59

Hayabusa skrev:Tack för glada tillrop, det uppskattas. Wink

Tack själv för studiematerialet. Man lär sig en hel del nästan passivt. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Janne.S tor maj 26 2011, 12:27

Grym litten beach buggy det där Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av MiniStuff tor maj 26 2011, 13:11

Usch va fin den blir! Razz riktigt riktigt läcker. Hoppas på att få den på model gbg i höst Wink

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Hayabusa tor maj 26 2011, 13:32

Jag bugar ödmjukast... Embarassed

Markus: Du tycker att jag ska ta med den till Modell Gbg? Hmm...vet inte det. Skulle kunna tänka mig att ta med någon modell eller två, men då utanför tävlan. Har absolut inget emot de som tävlar i modellbyggeri, men det är inte min grej. Däremot skulle det vara nyttigt att få höra synpunkter om förbättringar.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Azgaron tor maj 26 2011, 15:33

Tjusigt Stefan!

För min del var det just att delta som gav mig chansen att få feedback på mina byggen av domarna, fast det kan man kanske få ändå även om man deltar utanför tävlan.
Det roliga var ju att två av modellerna hade jag tagit med bara för att det var kul, och det var just de jag fick pris för, till min stora förvåning.

Oavsett hur man än väljer att göra så är det ju himla kul att vara med och kolla på alla byggen och traska runt bland alla handlare och träffa forumiter och andra trevliga människor att byta erfarenheter med.
Jag hoppas ju kunna vara med i år då jag missade förra årets utställning.

Ser fram emot nästa uppdatering på detta bygge!

Håkan

Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av MiniStuff tor maj 26 2011, 15:50

Azgaron skrev:...

För min del var det just att delta som gav mig chansen att få feedback på mina byggen av domarna, fast det kan man kanske få ändå även om man deltar utanför tävlan.
Det roliga var ju att två av modellerna hade jag tagit med bara för att det var kul, och det var just de jag fick pris för, till min stora förvåning.

....


touché!!! precis vad jag tänkte på... ställ inte upp för att vinna s a s utan för att få feedback.

Vad du än väljer så skulle det vara jättekul om du tog med dem till vårat forumbord som brukar uppstå med allehanda modeller Very Happy

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Janne.S tor maj 26 2011, 16:34

+1 på vad Håkan å Mackan sa.... Jag har själv aldrig vunnit och jag är inte bitter för det Razz
Det är kul att delta just för att man får respons på det man gjort och man har kul i dagarna två samt har äran att bli skinnad levande av handlarna Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Hayabusa tor maj 26 2011, 17:01

Nä, men jag håller med. Jag tycker att det är skitkul med utställningar/tävlingar typ 08 Open , Modell Gbg och C4. Absolut. Det är väldigt kul & inspirerande att gå runt och kolla på alla fina bygge etc. Men - det är själva utställningsbiten som lockar mig. Tävlingsmomentet i sig är inget som intresserar mig, det blir mest som kuriosa. Jag har, som sagt, inget emot de som tävlar men personligen bryr jag mig inte. Att bygga för att tävla känns inte som min melodi, om man säger så.

Nåväl...att ta med någon/några modeller till forumbordet låter däremot helt klart lockande. När går Modell Gbg av stapeln i år?
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Janne.S tor maj 26 2011, 17:08

3-4 September Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Hayabusa tor maj 26 2011, 17:14

Janne: Tack för det. Kolliderar, så klart, med andra uppdrag... Vet du om det går att lämna ev modeller redan på måndagen i den veckan? Det skulle underlätta en hel del (eftersom jag inte vill flänga runt med "dyrgriparna" i bilen).
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Janne.S tor maj 26 2011, 19:50

Det går inte att lämna modellerna på Kvarnkullen innan incheckningen på lördagen...de har andra aktiviteter där.
Men skulle väl vara om du lämnade modeller hos någon forummedlem i Götet som kunde se efter dom tills lördag.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Hayabusa tor maj 26 2011, 21:53

Ok, jag förstår. Får se hur jag löser det i så fall.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Caverö mån maj 30 2011, 23:16

Detta ser mycket fint ut, inte bara att fordonet är en favo vad gäller form och coolhet utan bygget är fint hela vägen. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Hayabusa tis maj 31 2011, 11:57

Caverö: Kul att du gillar bygget. Det går stadigt, men långsamt framåt. Väntar nog med några nya bilder tills jag närmar mig färdigbyggt. Känns lite som repetition annars.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen - Sida 5 Empty Sv: Sd.Kfz. 222 Leichter Panzerspähwagen

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet