IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden Empty Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden

Inlägg av Gäst tor aug 04 2011, 17:54


Som modellbyggare så har man ju alltid en fantasilista där man alltid hoppas på att ens önskemodeller kommer ut på marknaden
men aldrig kommer hända i ens liv..

Min lista äro följande och då i skala 1/35

Terrängbil 11,13,20
Bv 206,309,2062 och då med TOW-systemet
Stridsvagnarna 37,38,40,41,76 (utan att behöva bygga om torntaket),42
Pansarbilarna 39,41, Brittiska Ferret mkII
KP bilen
Ikv 91
Stormartillerivagnen 43
Pansarvärnskanonvagn 43
Bandkanon 1A
Archer
Pansarterrängbil 180,202,203


Detta min högst flygande önskelista som aldrig kommer bli verklighet, men men sånt är en modellbyggares verklighet Sad Smile


Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden Empty Sv: Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden

Inlägg av T-34 tor aug 04 2011, 18:31

Dom svenska vagnarna skulle jag också gärna vilja lägga vantarna på men som du säjer kommer det nog aldrig att ske. Sad
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden Empty Sv: Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden

Inlägg av Gäst tor aug 04 2011, 18:41

Visst finns Pebban 302 men jag köper hellre många modeller
för den tusingen istället för den modellen.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden Empty Sv: Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden

Inlägg av Galdrin tor aug 04 2011, 22:03

Jag känner inte till svenska millitärfordon så väl och googlade runt lite på fordonen du räknade upp varpå jag såg att det finns en Stormartillerivagn 43 som resinkit i skala 1/35 med lite photoetch och metalband så det är bara att be om påökt i veckopengen Smile


Senast ändrad av Galdrin den fre aug 05 2011, 22:51, ändrad totalt 1 gång

Galdrin


Till överst på sidan Gå ner

Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden Empty Sv: Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden

Inlägg av Obed fre aug 05 2011, 22:38

LV-akan 40/48, Radar PS70 eller PS90 och Centralinstrumentering CIG70 för att göra ett riktigt luftvärn från 1989.
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden Empty Sv: Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden

Inlägg av Gäst tor aug 11 2011, 11:57

Haubits 77

Riktig variant av 40mm bofors lvakan med riktiga gubbar till

Bättre variant av UMs skräpmodell av mtlb aka pbv 401

Dragons Le.FH 18 i 1/35 så man kan bygga den i Svensk version

Återsläpp av hkp 4 kanske !! Smile


Senast ändrad av Ola den tor aug 11 2011, 19:40, ändrad totalt 1 gång

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden Empty Sv: Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden

Inlägg av Janne.S tor aug 11 2011, 12:52

IKV:n finns som resin modell i 1/35...

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden Empty Sv: Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden

Inlägg av Gäst tor aug 11 2011, 13:00

Janne.S skrev:IKV:n finns som resin modell i 1/35...


Man måste väl tyvärr vara mångmiljonär för att köpa sådan Sad (hört att priset ligger runt tusingen)

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden Empty Sv: Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden

Inlägg av Gäst tor aug 11 2011, 13:01

Galdrin skrev:Jag känner inte till svenska millitärfordon så väl och googlade runt lite på fordonen du räknade upp varpå jag såg att det finns en Stormartillerivagn 43 som resinkit i skala 1/35 med lite photoetch och metalband så det är bara att be om påökt i veckopengen Smile

Ja det är ju det som är tvunget om man "måste" ha den förstås....bangar hellre och köper fler modeller av samma pris Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden Empty Sv: Min högst fantasifulla modellista som aldrig kommer bli utav att det händer att dessa kommer ut på marknaden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet