IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad har hänt med alla bilder på sidan?

+2
Janne.S
linusorn
6 posters

Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av linusorn tis dec 20 2011, 23:18

Verkar inte som om bilderna passar riktigt längre. De blir beskurna. Ligger felet på forumet eller hos Imageshack?

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Sv: Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av Janne.S tis dec 20 2011, 23:21

Bilderna blir automatiskt förminskade om de är för stora i formatet.... alla mina bilder brukar bli förminskade så får man klicka på dom om man vill se full storlek.

Kolla bild inställningarna i imageshack, du kan nog ändra formatet på bilderna där.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Sv: Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av johan r tis dec 20 2011, 23:27

Kan du ge ett exempel som jag kan kika på? tråd eller så?

Bilderna skall normalt sett inte bli beskurna men de blir automatiskt förminskade om du lägger upp stora bilder (som jag tycker du skall göra så att man kan se detaljerna). Bilden blir då klickbar och öppnas separat.

// Johan

johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Sv: Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av johan r tis dec 20 2011, 23:46

Något lurt är det med bildvisningen.

Den automatiska bildförminskningen verkar inte fungera för tillfället, därför blir bilderna beskurna.

Skall se om jag kan röna ut varför.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Sv: Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av johan r tis dec 20 2011, 23:55

Ok, då vet vi orsaken till problemet.

Tydligen har de goda IT-teknikerna gjort lite uppdateringar på servrarna och JQueary filen. Som vanligt så har teknikerna glömt att servrarna inte bara är till för deras experiment utan det ligger också en del skarpa användare med.

Problemet skall vara löst under natten!??

fram till dess så är det bara att posta bilder som vanligt och så kommer det att fixa sig.

Tack för att ni gjorde mig uppmärksam på problemet.

mvh
Johan


Senast ändrad av johan r den tis dec 20 2011, 23:59, ändrad totalt 1 gång
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Sv: Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av linusorn tis dec 20 2011, 23:58

Ok, då vet vi. Satt och editerade mitt inlägg ett antal ggr, då jag trodde att jag hade gjort ngt knasigt. Då vet jag att jag inte är helt väck iaf. Tack för infon!

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Sv: Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av cas ons dec 21 2011, 07:51

Verkar fortfarande vara lite konstigt?
Bilderna varken beskärs eller skalas om nu. Blir lite besvärligt att titta på de allra största bilderna i linusorns tråd Rolling Eyes

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Sv: Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av johan r ons dec 21 2011, 12:39

Problemet med bildernas visning är nu åtgärdat och vi hoppas att det kommer att fungera stabilt igen.

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Sv: Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av linusorn ons dec 21 2011, 13:12

Ser bra ut.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Sv: Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av Matt_Public ons dec 21 2011, 13:27

Gött!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Sv: Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av T-34 sön jan 08 2012, 20:21

Nu är det nåt skumt med bilstorlekarna igen. Eller är det bara jag som ser det?
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Sv: Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av johan r sön jan 08 2012, 23:51

Jag har sett det och tydligen har samma misstag skett som tidigare i december.

Vi hoppas att dom får ordning på det snart

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Vad har hänt med alla bilder på sidan? Empty Sv: Vad har hänt med alla bilder på sidan?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet