IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+33
Phantasm
Gigabyte
Perth701
Viggen
Warsawpact
Hayabusa
Timo P
Jörgen.E
Martin Bo
Pyret
Fisken35
flarpen
Janne.S
Jokkocze
ernie87
Marlin
Warlord
SAU
Björn Eriksson
panzerkampf
Brage
Mal
Galdrin
linusorn
Henrik Bergman
denstore
MiniStuff
Caverö
Stefan E
Matt_Public
Kent
cas
Tobias
37 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst fre jun 20 2014, 21:16

Matt_Public skrev:262! Jämna nummer i rätt ordning. Fin liten modell också. Very Happy


Ja , jag fastnade för den , hade en sådan i Hellers utgåva för jisses massa år sedan , de hade den numera i annan förpackning , men jag fastnade för 
Revells låda som innehöll enligt butikskillen Eduards utgåva (säger mig inte så mycket , förutom att den var fin i detaljerna Smile  )

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör jun 21 2014, 10:45

Hejsan!
 
Under kollot i Vårgårda besökte vi naturligtvis Kempes, eller som det numera heter; Alfa Hobby.
Butiken var som vanligt sprängfylld med ”godis”, och den här modellen var bara helt oemotståndlig, Trumpeters nya Albatross!
Jag älskar det här planet och har ivrigt väntat på en ny modell i 1/48, väntan är äntligen över!
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_7457_zpsaa4383fc
 
Från en relativt ny firma CARACAL DECALS, basead i Texas, USA, kommer några dekalark jag köpte för att ”testa” firman.
 
Först ut är dekaler till ett pågående bygge som ni säkert känner igen, Convair B-58 Hustler.
Tre ark i A5 format, plus ett litet, med dekaler till 19(!) olika maskiner, allt från de första provflygplanen, test-, ”Chase-”, och operationella flygplan, till och med den ”mytiska” camouflerade maskinen finns med.
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_7409_zps1044ad0f
 
En närmare genomgång av innehållet i påsen får ni i ”Tema Kalla Kriget”.
 
Nästa ark är till en gammal klassiker, jag köpte det här arket till min Revell/Matchbox SH-2F Sea Sprite.
Dekalerna är egentligen avsedda till Kitty Hawks nya modell (vilket uttryckligen står i instruktionerna), men KH modell har så många fel att jag kommer att nöja mig med Matchbox version.
Jag tar en rövare och hoppas dekalerna passar.
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_7410_zps28c22f10
 
Nästa ark kommer väl till pass för ett av mina nästa byggen, SA-16A/HU-16C Albatross från Trumpeter.
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_7411_zps4a1abc74
 
Caracal är en en-mans firma så både instruktioner och dekaler är designade och ritade av en o samma person.
Dekalerna är tryckta av Italienska Cartograf, så kvaliteten är  mycket hög, och instruktionerna visar det mesta man behöver veta, men bra referenser är alltid viktigt att ha till hands.
 
I veckan var jag på sagoland och hittade de här;
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_7456_zps8fd054a9
 
Humbrols nya RLM-färger; RLM02, 72/73, 70/71, 74/75, 65, 78, 79
 
Har inte hunnit testa dem ännu, men de ser bra ut…
 
Den här lilla maskinen såg så spännande ut att den fick följa med hem;
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_7289_zps8c8aba38
 
Den ser otroligt fin ut i lådan, och vad jag läst skall den vara mycket fin att bygga.
Vi får väl se…
 
 
 

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör jun 21 2014, 10:58

RLM från Humbrol? Mycket välkommet!

Undrar om de lokala hökarna har fått in dem? En liten studie vore perfekt sysselsättning i snålblåsten.


Också: Albatross!





A2Zee har en nosförbättring, om du inte redan köpt den. Very Happy


Avslutningsvis: Sea Sprite är världens snyggaste helikopter! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör jun 21 2014, 13:48

Matt_Public skrev:RLM från Humbrol? Mycket välkommet!

Undrar om de lokala hökarna har fått in dem? En liten studie vore perfekt sysselsättning i snålblåsten.


Också: Albatross!





A2Zee har en nosförbättring, om du inte redan köpt den. Very Happy


Avslutningsvis: Sea Sprite är världens snyggaste helikopter! drunken



Det kan väl dröja innan de når norra Sverige, men de kommer!

Monty Phyton är en av våra husgudar, helt underbara (om man gillar DEN sortens humor!).

Sea Spriten är en störtskön liten maskin och helt klart underrepresenterad!  sunny 

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör jun 21 2014, 17:53

De där RLM-burkarna verkar ju spännande =)
Räknas Albatrosen in som en självklar kandidat för kalla kriget tro?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S mån jun 23 2014, 21:18

Mer F-111 godis från Spruebrother den här gången...Inte helt omöjligt att jag ger mig på den här efter sillmjölkarna är klara.

Dekaler från Afterburner....med stenciler för två Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_1070_zpsc7673ddf



Och huv masker...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 IMG_1071_zpsdb58b962
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån jun 23 2014, 22:47

Tigerkake-målning på en myrslok? Härliga tider! cheers 
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis jun 24 2014, 07:05

Precis vad Matt säger!
Tigermålning, snälla!!!!!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Attachment

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis jun 24 2014, 10:19

Ja, den där Tigermålade skulle sitta fint (på MIN hylla också  Razz )!

Härligt set, men min F-111a är en -A, arket är väl för -E/-F?

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre jun 27 2014, 14:32

Kollegan var i Japan för inte så länge sen, och vid flygplatsen hittade han lite intressanta saker...
Han tyckte det verkade lite svårt, och var inte sen med att släppa till en till mig när jag tiggde.
Vad pratar jag om?
En sån här!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 20140627_142340_zps4uk1tvw8
Inte ets, bara plåt som skall vikas rätt...
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre jun 27 2014, 14:37

Christer har gjort sig förtjänt av månadens propellermössa! Very Happy
Askooolt!

Edit:

Jag ber tusen gånger om ursäkt...det ska inte upprepas!


Senast ändrad av Janne.S den fre jun 27 2014, 15:10, ändrad totalt 1 gång
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre jun 27 2014, 14:47

Va? tänker du på Warsawpact-christian när du ser den där?

//Christ-ER och inte Christ-IAN

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre jun 27 2014, 20:31

cas skrev:Va? Tänker du på Warsawpact-Christian när du ser den där?
"Ty vad hjärtat är fullt av, det talar munnen." (Luk 6:45) Cool  


Också: förståeligt misstag, egentligen. Bygg nu!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S lör jun 28 2014, 00:49

Matt_Public skrev:
cas skrev:Va? Tänker du på Warsawpact-Christian när du ser den där?
"Ty vad hjärtat är fullt av, det talar munnen." (Luk 6:45) Cool  


Också: förståeligt misstag, egentligen. Bygg nu!
Freudian slip?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör jun 28 2014, 01:38

Janne.S skrev:Freudian slip?
Njae. Ibland är en Gee Bee Racer bara en Gee Bee Racer. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore tis jul 01 2014, 23:52

Köpte ett par väggställ till mina Vallejo-färger. Nu får jag plats med alla, och kanske jag till och med kan hålla ordning på dem.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Abqp2p

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 2605u6g

Köpte dem från Sphereproducts i England, och är supernöjd!


-------

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/viewtopic.forum?t=3901
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet