IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Race Driver GRID ( racing spel generellt)

3 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Race Driver GRID ( racing spel generellt) Empty Race Driver GRID ( racing spel generellt)

Inlägg av Warsawpact lör mar 28 2009, 23:18

Gjorde en räd på Media Markt och med mig hem följde spelet Race Driver GRID ( PS3)

Första intrycket vid inköp:.....en vanlig medium racer.
Intrycket efter 2 timmers spelande:......... Wooooow!

Vad jag änn så länge lyckats fatta är att man grundar sitt egna race stall ( med eget namn, färger, sponsorer...rubbet) och tävlar i flertalet olika discipliner så som American Muscle, Euro racing, F1, Super GT/ Le Man och självfallet...................Japanese D1GP drifting!
Nog för att man själv är frälst i alla sorters bilsporter ( förutom F1 ) så kan jag varmt rekommendera detta spel. Det enda som ligger i samma klass är Gran Turismo spelen och de är ohyggligt djupa och detaljerade.
En riktigt häftig grej som finns i spelet är att det finns med en instant replay mode så att man kan pausa när som helst i races, köra det i slow-mo fram till just den sekvensen av racet man tyckte var häftigast och sedan ta kort på den.
Och grafiken, spelad på en 1080p Full HD Tv, är compleatly breathtaking

Bilarna kan bli redigt slitna men ack så vackra de är att se dem när de är repade och smått bucklande. Ljussättningen i spelet ändras för att öka spänningen när man är på sista loppet på en viktig tävling i slutet på säsongen....däckröken ökar, solen går i moln och det blir dunklare, omvärlden blir aningen dimmig/solkig och motorvrålet blir aningen högre. The mood factor är sannerligen through-the-roof.
Här är några screenshots från Grid som jag lyckats hitta på några spelsites har tagit ur GRID.
Jag rammlade nästan av stolen när spelet gick igång på Tv'n.


Race Driver GRID ( racing spel generellt) Race-driver-grid-screens-2008032411
Race Driver GRID ( racing spel generellt) 939160_20080303_screen007
Race Driver GRID ( racing spel generellt) Drift02



Vad lirar ni för racers?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Race Driver GRID ( racing spel generellt) Empty Sv: Race Driver GRID ( racing spel generellt)

Inlägg av JOooCKE sön mar 29 2009, 10:17

Dem där bilderna var riktigt bra , specielt den andra ! bounce cyclops
Nu blev jag värkligen sugen på att köpa det här Smile

Jag sitter och kör Need For Speed Undercover och Prostreet , jag tycker nog att Prostreet var det roligaste , slippa polisen och köra '' laglig streetracing '' Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Race Driver GRID ( racing spel generellt) Empty Sv: Race Driver GRID ( racing spel generellt)

Inlägg av Azgaron tis mar 31 2009, 07:08

Mycket snygg grafik! Tror att ungarna nog skulle gilla ett sånt spel!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Race Driver GRID ( racing spel generellt) Empty Sv: Race Driver GRID ( racing spel generellt)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet