IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Aliens vs predator ( SPEL!!!)

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Aliens vs predator ( SPEL!!!) Empty Aliens vs predator ( SPEL!!!)

Inlägg av Warsawpact tis mar 09 2010, 12:14

Hej allihopa !

För er som kanske har missat det eller inte uppmärksammat det så har ett nytt Aliens vs predator spel släppts. Personligen gillar jag Alien "serien" skarpt och allt kring själva mytologin. Däremot något som jag inte är allt förtjust i är Aliens vs predator filmerna som nu, tyvärr, har lyckats bli hela 2st.

Men däremot så är spelet AvP ett smärre mästerverk vågar jag säga Aliens vs predator ( SPEL!!!) Icon_lol

För er som har spelat de äldre avP spelen så har inte mycket ändras i själva grunden. Spelet har ett gigantiskt multiplayer läge där allt ifrån deathmatch, species deathmatch finns med. I multiplayer kan man spela som Aliens, USCMC Marines och Predators vilket ger en stor blandning av motstånd. Skitroligt allt i allo!

Men det absolut bästa med spelet är single player ( tro det eller ej) Man får följa storyn kring vad som hände ( händer) på planeten BG-386 där Weyland-Yutani har en forskningskoloni.
Storyn kan man spela som alla tre raserna där man får följa varje ras perspektiv på vad som hänt på BG-386, aliens, predators och marines. Efter varje kapitel har avklarats kan man t.ex. välja att hoppa till någon av de andra raserna som man ännu inte spelat och ta vida direkt när nästa kapitel startar fast då som annan ras. Väldigt smart, väldigt intressant men framförallt väldigt bra för att hålla uppe tempot.

Själv valde jag att börja spelet som Marines och efter viss skeptisism över spelet då det trotts allt bär namnet AvP blev jag totalt frälst så fort den första cut-scenen spelas upp. För att inte förstöra allt för mycket av hur storyn börjar kan jag säga att om ni gillade Drop-ship snutten i Aliens 2 kommer ni älska Marine introt. Efter att ha kommit en bit in i spelet och börjat vandra omkring i de oändliga korridorer i W-Y's station kan jag säga att ljudet i spelet är superbt troget till filmerna. Allt i från Pulserifle ljudet till tudd-plinget på motion trackern till vinden i korridorerna är fantastiskt bra.
Själva alien känslan finns väl förankrat i spelet.

För er som vill läsa på mer kring storyn finns det att hitta bl.a. här !
Jag köpte mitt till PS3 och grafiken var dunderbra och jag tänker avslutar med några screenshots samt ett litet filmklipp ifrån Marine kampanjen så att ni får en liten känning på grafiken i AvP. Aliens vs predator ( SPEL!!!) Icon_smile


Aliens vs predator ( SPEL!!!) Aliensvs.Predator

Aliens vs predator ( SPEL!!!) Aliens_predator_screen




Aliens vs predator ( SPEL!!!) File:Aliensvs.Predator
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Aliens vs predator ( SPEL!!!) Empty Sv: Aliens vs predator ( SPEL!!!)

Inlägg av Janne.S tis mar 09 2010, 12:32

Usch...kommer inte jag våga spela Razz

Jag spelade den första AVP som kom ut till Jaguar konsollen i slutet av 90-talet. Levde mig in i det för mycket så jag har fortfarande Alien drömmar Razz (mycket action i dom i alla fall)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Aliens vs predator ( SPEL!!!) Empty Sv: Aliens vs predator ( SPEL!!!)

Inlägg av Caverö tis mar 09 2010, 14:39

Skulle inte må bra av sådant spelande, jag håller mig till darkest hour.

Sådant man kan garand lee enfield kar98, bren bar stgw44.
Sherman cromwell och stugar, that shit rules.

Sådant som man inte får mardrömmar av, bara lite pts när man skall sova. Very Happy
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Aliens vs predator ( SPEL!!!) Empty Sv: Aliens vs predator ( SPEL!!!)

Inlägg av Azgaron tis mar 09 2010, 16:09

Ser grymt snyggt ut! Är nästan bombis på att ungarna kommer att vilja ha det! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Aliens vs predator ( SPEL!!!) Empty Sv: Aliens vs predator ( SPEL!!!)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet