IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Problem med Airbruch.

+2
Timo P
Fisken35
6 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Problem med Airbruch.

Inlägg av Fisken35 sön 16 mar 2014, 18:06

Hur jag än gör så kommer luften upp i koppen på dom, har varit så ett tag nu och det blir värre ju längre dom ligger oanvända, vad beror det på och hur löser man det?

Fredrik
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Sv: Problem med Airbruch.

Inlägg av Timo P sön 16 mar 2014, 19:58

Hej Fredrik!

Har du gjort rent nålen och munstycket ordentligt?

Brukar bubbla i koppen när det är täppt i munstycket.

Hälsningar
Timo
Timo P
Timo P


Till överst på sidan Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Sv: Problem med Airbruch.

Inlägg av Fisken35 sön 16 mar 2014, 22:07

Ja det gör jag ju varje gång jag andvänder dom, det verkar inte hjälpa, så jag kan inte komma fram till vad det kan vara för tjal med dom.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Sv: Problem med Airbruch.

Inlägg av Mal sön 16 mar 2014, 22:15

Hey....


Munstycket är mkt känsligt...

Sätter en 5Krona på att det är ett mikro färgflarn i munstycket, det räcker serru.

Skaffa en munstycke rengörings kit för din spruta..

Jag kör med HS, så denna är för mig, galet bra o har fixxat mina errors med bakpubbel Wink
Problem med Airbruch. HAR117400_250w
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Sv: Problem med Airbruch.

Inlägg av linusorn sön 16 mar 2014, 23:33

Alternativt är det dags att byta packningar i munstycke och vid nålen. Kan vara där som den tjuvar luft också. Kolla även att du inte har några sprickor i munstycket. Plocka isär helt och kolla med förstoringsglas, ibland är sprickorna så små att de inte syns, men det räcker. Förr eller senare behöver alla sprutor en service...

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Sv: Problem med Airbruch.

Inlägg av Per K mån 17 mar 2014, 10:53

Hej! Detta har varit problem för mig också. Problemet existerar mellan munstycket och airbrushen, på munstycket har du något slags packning (plast kanske om det är evolution) och denna måste sluta tätt mot metallen i airbrushen för att det inte ska läcka in luft i färgkanalen. Här är den i särklass bästa sidan på nätet som går igenom problem med airbrush och lösningar på dessa:

https://sites.google.com/site/donsairbrushtips/troubleshooting

Per K


Till överst på sidan Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Sv: Problem med Airbruch.

Inlägg av Fisken35 mån 17 mar 2014, 20:02

Tack för alla svaren.

Ja jag hade en sådan packning på min Neo, men den gick sönder, jag pratade då med en kille där jag köpte den och han sa att det inte spelade någon roll om man hade en där eller inte vilket jag tyckte lätt lite lustigt, han påstod att det bara var en fabriks grej och att det inte gjorde någon skillnad, han visste inte vad han pratade om alltså.

Rengöringen är jag förövrigt noga med, man vill ju inte att den ska säka ihopp på grund av sånt slarv, men när det är saker man inte kan få ordning på själv så blir man lite fundersam.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Sv: Problem med Airbruch.

Inlägg av Mal mån 17 mar 2014, 20:16

Jag hade det du beskriver bakbubbel i koppen,

Gjort rent sprutan, kört den tom i ultraljudsbad , med andra ord så var den ren om inte annat What a Face

Bubblade fortfarande, pratade med en kille på Wentzels, han bad mig komma förbi, kollade på sprutan sa, jäklar vad ren den är, (han sa även att han trodde jag skulle komma in m en skitig hahaha)
men så förklara han att det med största säkerhet sitter liite fastorkad färgflaga i munstycket, så han plockade fram skrapverktyget som var anpassat för mitt munstycke, vist faen, ett pat micro micro korn på pingertoppen, tog hem sprutan,

Inget bakbubbel efter det, köppte bums ett sånt kit m rensnings nål.
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Sv: Problem med Airbruch.

Inlägg av Fisken35 mån 17 mar 2014, 20:23

Hmm, vet inte om det finns sådana frikostigheter till mina skitsputor jag kör mest med, när dom funkar så är dom skit bra men dom har börjat strula lite mycket nu.
Fisken35
Fisken35


Till överst på sidan Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Sv: Problem med Airbruch.

Inlägg av Janne.S mån 17 mar 2014, 21:28

Jag brukar riva en 1x1cm ruta hushållspapper, rulla den mellan tummen och pekfingret så du får en tunn spets.... doppa spetsen i thinner, stick in den i munstycket bakifrån och rotera. Repetera tills det inte dyker upp mer smuts på pappersspetsen. Drn varianten kör jag Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Sv: Problem med Airbruch.

Inlägg av Mal mån 17 mar 2014, 21:55

Janne.S skrev:Jag brukar riva en 1x1cm ruta hushållspapper,  rulla den mellan tummen och pekfingret så du får en tunn spets.... doppa spetsen i thinner, stick in den i munstycket bakifrån och rotera.  Repetera tills det inte dyker upp mer smuts på pappersspetsen.  Drn varianten kör jag Smile

Japp lär fungera.....

Använd inte tanpetare eller nåt sånt....

Gjorde jag,

sabbade muntsucket lol kostade mig 250 Kr då tand petaren sa "snäpp" sen satt en bit träfiber där lol.

Jupp även tappat min ab av ren olycka, förra året i våras, nål o munstycke var krokiga, landade på 500kr, nål o munstycke What a Face
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Sv: Problem med Airbruch.

Inlägg av Janne.S mån 17 mar 2014, 22:00

Lite svinn får man räkna med Smile
airbrushes.com har bra priser på reservdelar.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Problem med Airbruch. Empty Sv: Problem med Airbruch.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet