IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Problem med postning

4 posters

Gå ner

Problem med postning Empty Problem med postning

Inlägg av Stefan E fre maj 01 2009, 23:39

Hejsan!

Detta riktar sig främst till Moderatorerna!

När jag postar, eller skriver så jag kommer "utanför rutan" så börjar det hoppa tillbaka så fort jag ställer markören där!

Om jag tex skriver ett inlägg i tex word/eller på ett annat forum så kan jag klippa ut o kopiera in det, men om jag vill ändra något så går det inte pga att det hoppar tillbaka "in i rutan" igen!
Samma sak händer om jag skriver direkt på forumet också!
Mycket irriterande!

Har någon annan råkat ut för detta eller är det något vaj på min dator? scratch

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Problem med postning Empty Sv: Problem med postning

Inlägg av Janne.S fre maj 01 2009, 23:54

Jag skriver mina långa poster i Wordpad och har aldrig haft problem att klippa och klistra mellan olika forum och jag har alltid kunnat redigera (inte bara för att jag e moderator Razz )
Så det är inget jag känner igen likaså har jag aldrig råkat ut för några konstigheter när jag skriver vanliga poster direkt i forumet....

Känslan jag har är att det kan vara mackel med ditt explorer...kan vara tilläggsprogram som kommer i konflikt m.m. eller så kanske du kör för många program i windows samtidigt.

Kanske inget riktigt svar men jag känner ärligt talat inte igen något av problemen du beskriver......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Problem med postning Empty Sv: Problem med postning

Inlägg av johan r fre maj 01 2009, 23:58

Tack för att uppmärksammar mig på problemet. Exclamation

Jag vet inte riktigt om jag förstod hur du menar men jag skall testa litegranna och se om jag kan återskapa problemet.

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Problem med postning Empty Sv: Problem med postning

Inlägg av Stefan E lör maj 02 2009, 00:04

Hejsan!

Det har fungerat perfekt, ända tills för några dagar sedan då det här uppstod.
Vi har precis uppgraderat till explorer version 8, om det kan vara det som krånglar?

Lutar åt att det sitter i vår dator.

Får se om det löser sig!

Tack för snabba svar!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Problem med postning Empty Sv: Problem med postning

Inlägg av johan r lör maj 02 2009, 00:10

Du har inte upplevt detta problem på något annat forum (som kör phpbb,som forumtypen kallas)?

Låter ju lite som om problemet kan hänga ihop med explorer 8. Kan då vara lokalt i din dator eller att explorer8/forumet inte tycker om varandra.

Jag kör själv explorer ver 7
Windows XP

mvh
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Problem med postning Empty Sv: Problem med postning

Inlägg av Janne.S lör maj 02 2009, 00:36

Jag kör Vista 32bitars å Explorer 8.......
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Problem med postning Empty Sv: Problem med postning

Inlägg av Stefan E lör maj 02 2009, 00:47

Hej igen!
Vi hade ju explorer 7 innan.
Jag har alltid kunnat kopiera poster mellan olika forum, mest gör jag det mellan aeroscale och gbg som har samma "grund".
Har alltid funkat och jag har kunnat gå in i "edit" efteråt och ändra/översätta utan problem.
Men det dyker ju upp redan när jag skriver här?
Skrev och postade min Buccaneer-tråd på aeroscale tidigare ikväll, det gick hur bra som helst.
Kopierade över tråden hit och kunde översätta så långt som du ser.
Jag KAN fortsätta skriva, men jag ser ju inte vad jag gör utan det studsar och dyker upp först när jag uppdaterar.
Det går även att scrolla ner och läsa, men så fort jag försöker ställa markören för att skriva studsar det upp igen.
kan inte beskriva det bättre än så...
Får se vad som händer framöver, men nu börjar det bli dags att "krama kudden"! Sleep
Nu blev det för långt igen....
Natti-Natti
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Problem med postning Empty Sv: Problem med postning

Inlägg av Stefan E lör maj 02 2009, 00:48

Janne.S skrev:Jag kör Vista 32bitars å Explorer 8.......

Samma här!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Problem med postning Empty Sv: Problem med postning

Inlägg av Azgaron lör maj 02 2009, 00:55

Hehe, jag är nog lite konservativ, då jag fortfarande kör XP och IE 6 Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Problem med postning Empty Jag hittade Stefans Svävare på nätet

Inlägg av johan r lör maj 02 2009, 01:46

Hej Stefan

Jag hade inga problem med att klippa/klistra denna samt editera i texten.

Vet just nu inte vad problemet kan vara

mvh
Johan


Hi all!

My friends over at Aeroscale thought this was the best place to post a story about a Hovercraft.
I don´t know, I cant see a HC as a ship, but I´ll give it a try here.
Please let me know what you think about the subject and feel free to comment on my build!

I have started the build, but first let me tell a nice story, so please bear with me for a moment.
Jag har påbörjat bygget, men låt mig först berätta en liten solskenshistoria
I found this kit at my LHS in the spring of 2006, and as I hadn’t seen It since the first time I built it in 1970 and the price was fair; I couldn’t resist the kit.

Problem med postning IMG_0009

When I opened up the sealed kit at home, I found all parts "packaged" Airfix old-style!

Problem med postning IMG_0010

All the clear parts were tinted a stark yellow colour, and the windows were filled with air-bubbles and sink marks, ouch!

Problem med postning IMG_0015

Well, I wrote a mail to Airfix and explained my dilemma and asked to buy new parts.

We all know what happend then; Airfix went belly-up and was out of the loop for a long time.
I buried the kit in the stash and forgot all about it.

A few months ago, I was re-organizing the stash and this kit surfaced again.

Now when Airfix was up and running again I took a long-shot and sent another mail.

After a few weeks I got a small parcel in my mailbox (the real one!) containing a new clear sprue.
These parts were still slightly tinted, but no air bubbles and the sink marks was much smaller too.
No roof tough, but now I could build the thing.

The day after I got a mail from mark Lodge at Airfix where he regretted he couldn’t find any better parts, but the kit was OOP since several years.

Two days later I got another package from Airfix, and this time it was too large for the mailbox, so I had to get it at the post-office.

In this package was not only another set of clear parts, but also the big roof!
This time the parts were crystal clear, free from any scratches or imperfections whatsoever and looked as they were moulded yesterday!

Problem med postning IMG_0013

Problem med postning IMG_0016

My guess is that they actually were!

I asked how much I owed for the parts, but I only got “It’s with compliments from Airfix”!

This shows that Hornby Is taking care of Airfix and are continuing the tradition with the very BEST costumer service you can imagine!

Many thanks to Mark at Airfix for helping me with this kit!

Now we can get on with the build!

Well, I haven´t done so much yet but I have fitted the car deck to the lower hull plate.

Problem med postning IMG_0044

More to come!
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Problem med postning Empty Sv: Problem med postning

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet