IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

5 posters

Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Warsawpact lör apr 18 2009, 21:46

Förutom att ha hämtat hem mina Ma.K's så fick jag även med mig lite annat gott.


Pooooff....något för er som gillar Top Gun men även sci-fi och groteskt snabba flyg.

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J DSC01529

Tänkte ge mig i kast med änne ett sci-fi bygge, då min Maschinen Krieger kommer att gå tämmligen fort och mina Mars tanks börjar närma sig att bli någolunda färdiga.
För att motverka en ev. ketchupeffekt med att alla mina byggen blir klara samtidig så börjar jag med denna utsökta model från anime serien Macross.

Så nu har jag biffat upp sci-fi delen av forumet med ännu ett bygge Razz
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Janne.S lör apr 18 2009, 21:49

ARGH!!!!!

jag ville ju börja en sån ju Razz

Ska bli kul att se vad du gör av den pojk! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av JOooCKE lör apr 18 2009, 22:06

Kul modell ! Smile

en F-114 Tomcat II Laughing

Lycka till med byggandet

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Warsawpact lör apr 18 2009, 22:11

@ Janne.

Såg att Volat hade inne en hel del macross kits, så det finns nog något för dig.
Du får väll ta och bli först med Yukikaze?! Very Happy

@ Jocke

Ja den där valkyrien är en en utvecklad Tomcat på anabola, i anime serien så går den redigt fort vill jag lova. Mach 5 är "cruising speed" för den nästan Razz
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av JOooCKE lör apr 18 2009, 22:29

Oj , mach 5 som cruising speed vad är då topp hastighet Laughing
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Azgaron lör apr 18 2009, 22:57

Mmmm! Här byggs det i min smak minsann! Smile

Ska bli kul att följa det här bygget!
Jag hade hela Robotech serien på datorn, men tyvärr kraschade den och allt på den med!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Warsawpact sön apr 19 2009, 12:26

JOooCKE skrev:Oj , mach 5 som cruising speed vad är då topp hastighet Laughing

hahaha, ja du. Jag tror att topphastigheten för den är...uhm...j*****t snabbt. Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Janne.S sön apr 19 2009, 22:49

Hehe, tror jag det eftersom den ska kunna ta sig upp i omloppsbana och fightas med fienden och sedan kunna komma ner igen..... Mach 25 måste man nog komma upp i för att komma i omloppsbana och Mach 40 för att lämna Jordens gravitationsfält helt och hållet Razz
Inga små hastigheter det Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Azgaron mån apr 20 2009, 01:05

Fast de behövde väl aldrig komma upp i de hastigheterna? De åkte ju omkring i rymden på SDF-1 om jag inte missminner mig!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Janne.S mån apr 20 2009, 07:16

Det är väl mer i senare serier som de flyger obehindrat upp och ner från planeter...typ Macross Frontier, men även i gamla robotech så flög de från Mars yta om jag inte missminner mig.... inte riktigt samma hastigheter då men ändock.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av JOooCKE mån apr 20 2009, 15:54

Mach 40 !!! Shocked
Haha , då går det undan ! hinner man blinka innan den har flugit runt jorden ?! Laughing
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Warsawpact tis apr 21 2009, 22:54

Dags att dundra liv i detta bygge.

Öppnade boxen och insåg att detta bygge blir ett mycket, mycket, litet sådant.
Jag är van vid stora tanks i 1/35 och bepansrade sci-fi suits i 1/20 så att det här blir spännande att se hur det beger sig.

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J DSC01563


VF'en i sitt "robot mode".
Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Macross1jn
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Azgaron tis apr 21 2009, 23:44

Nä, den blir väl inte jättestor, men inte lika smått som 1/100!

Cool bild! Tror det halvuppresta tillståndet kallas gerwalk! Den kan ju vara helt upprätt med huvudet utfällt också!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Janne.S ons apr 22 2009, 00:31

Oj, massor utav pyttesmå delar Very Happy
Den är ju större än Deltan i alla fall cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av johan r ons apr 22 2009, 01:10

Läcker!

Går det att bygga den i olika konfigurationer? dvs flygmode och utvecklad mode (eler vad det kan kallas....)?

//
Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Azgaron ons apr 22 2009, 06:06

Nej tyvärr inte, men det finns modeller från bla Bandai som kan! Problemet är väl det som de kallar animagic dvs att de olika lägen inte stämmer ihop helt då de gjorts för att se så bra ut som möjligt i respektive läge! Tecknat och i film är det ju lätt att få ihop saker som inte riktigt stämmer 100!
Hasegawa har gett ut modeller i flygläge och i fullt utvecklat sk battroidläge. Vill man ha nått läge mitt emellan får man skaffa två och modda lite! Smile
Får se om jag inte kan ge mig på min transformerbara modell framöver! Känner mig lite sugen nu när Christer dragit igång sitt bygge!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Warsawpact lör apr 25 2009, 22:01

Bakgrunds o Historie tokig som man är så sitter jag och läser på om VF-1 macross planen.

Hittade den här guldklimpen: "...the Mauler RÖV-20 anti-aircraft laser cannon (one in VF-1A, two in VF-1J and VF-1D, four in VF-1S) firing 6000 pulses per minute, mounted on head turret under the nose"
Hittar ni den roliga delen Razz ?!

Dock en annan grej som jag hittade ( allt på wikipedia) så är det otroligt massa kraft motorerna i VF planen. Inga mindra änn 2 Shinnakasu Heavy Industry/P&W/Roice FF-2001 thermonuclear turbine engines.
Nog för att ha jettbrännsle i jetmotorerna som det är i dagens värld, men att ha två stycken "små kärnkraftverk" som driver planet så måste det gå undan utav av bara helv... ,men ajsing om något laserskott penetrerar plåten och når motorerna, booooom Shocked


Källan till rubbet
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Warsawpact tis maj 26 2009, 10:36

.....Nej.....Macrossbygget har INTE dött.

I och med att jag fått plöja ner otroligt mycket tid på min Gundam Tieren så har Macrossen fått ta lita stryk i form av utebliven byggtid. Sedan har ju en smärre liten byggsvacka infunnigt sig i Borås men den är nu över. Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Janne.S tis maj 26 2009, 11:24

Jippi!!!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Azgaron tis maj 26 2009, 18:27

Skönt att höra! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J Empty Sv: Hasegawa 1/72 Macross Valkyrie VF-1J

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet