IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor sep 11, 2014 6:19 pm

Följde Mal´s exempel och skaffade en splitterskyddad hangar för några av byggena. Eller var det dammskyddad..?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 009_zps9a329609

Har en ortoped-placering nu, var med och lagade en trasig armbåge - det var enklare än att bygga ihop denna Detolf..!
Operatören som handledde mig sa också att det brukar vara så.. Wink

(gångjärnen för dörren och magneterna passar inte, får slipa ner dem lite så inte satt in hyllplanen ännu)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 012_zps4cf845e7

Har inte plats för fler direkt så får inte bygga för fort.. Wink Har ju en etta nu så...
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal tor sep 11, 2014 8:19 pm

Tobias skrev:Följde Mal´s exempel och skaffade en splitterskyddad hangar för några av byggena. Eller var det dammskyddad..?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 009_zps9a329609

Har en ortoped-placering nu, var med och lagade en trasig armbåge - det var enklare än att bygga ihop denna Detolf..!
Operatören som handledde mig sa också att det brukar vara så.. Wink

(gångjärnen för dörren och magneterna passar inte, får slipa ner dem lite så inte satt in hyllplanen ännu)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 012_zps4cf845e7

Har inte plats för fler direkt så får inte bygga för fort.. Wink Har ju en etta nu så...


Yess.....

De kommer synas hela tiden o man har glädje av dem varenda dag samtidigt som man har ett snyggt vardagsrum cheers o inte pojkrums looken....då är de bästa byggena framme Very Happy

Snyggt rigtigt snyggt.....

Sen spottar m softbelysning när man slappar i soffan i bakrunden mm Wink perfekt sweet Very Happy
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor sep 11, 2014 8:43 pm

Eller hur? Very Happy Skall ordna spottarna med och sen inflyttning.. Dock endast en Tamiya Spit & Tamiya Dunderbult kvar hemma, allt annat har givits till små barn.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre sep 12, 2014 11:46 pm

Träffade Sani (Bosnafly) igår (numera), och gjorde lite affärer med honom när han hade vägarna förbi.
Detta är en vad han hade med sig.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 M106-113_35th_swap_boxes

Dessutom ingick en låda till med öppnat påbörjade byggen, som jag inte kollat igenom helt och hållet än.

Häromdan var jag hemma hos en gammal bekant och hjälpte henne med WordPress. Hennes son hade lite figurer som han inte längre hade nån glädje av.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Wh40k_mixed_figures

Vet själv inte riktigt vad jag ska ha dem till. Om nån här kan tänkas ha nytta av dem så PMa mig.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gäst lör sep 13, 2014 8:26 am

Lyckat fynd med Jänkarvagnarna Very Happy



Den förste som slog mig som borde vara intresserade av figurerna är ju Matt  Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör sep 13, 2014 7:15 pm

Hade en mycket trevlig dag på Flygvapenmuséum med en expert-guide! Wink Var svårt att gå därifrån tomhänt när man sett the real deal dock så tog steget och skaffade en svensk jetkärra.. Härligt impulsköp med störtsköna dekaler! Känner mig mycket nöjd! Låt stashen växa! Måste ju vara beredd på om jag blir insnöad (fysiskt denna gång!) hela vintern.. Wink

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 047_zps87c0b784
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas sön sep 14, 2014 2:06 pm

I love you I love you
Jag är helt säker på att just den draken-individen fick mig att bli sån jag är!
Att jag inte köpte den när var nere på F10 i somras är då ett under av missriktad återhållsamhet...
Byggtråd å det snaraste Tobbe!

Sani är då en sann toppenkille! En hel hög med skrammelvagnar och GW-(liknande åtminstone) gubbar är inte fel det heller

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias sön sep 14, 2014 2:39 pm

Jag förstår nog (lite) vad du menar cas - den ser helt underbar ut! Cool  Det finns en box på Hannants....
Ja, kan nog putta upp den på listan lite - hade vart kul att kludda ihop en svensk faktiskt!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor sep 18, 2014 6:45 pm

Så ramlade ner ett litet paket från Hong Kong Very Happy


Lite fräckt på hjul från Dyschkland...MRAV

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_1549_zps0752aa71



Så lite artilleri... en Palladin från AFV Club

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_1550_zps6ec74af0




Så lite äckligt billig Tamiya.... En gammel M60

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_1551_zps1a4bb963



En japs..en typ90

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_1552_zps8c31e8e2



En till japs...en typ10

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_1553_zpsf21d7fbb



Så lite israeliskt från academy...MAgach

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_1554_zps665d5929




en centurion från mitt favvo krig, Yom Kippur...om man kan säga så Razz

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_1555_zpsdb7eb03f




Avslutningsvis, Dyschkt feting artilleri från Meng Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 IMG_1556_zpsa16d5973



Sedan var det lite bôs till Erik med i lådan åxå....men det får han redovisa själv!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor sep 18, 2014 6:47 pm

M60 är ju för go', asså! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor sep 18, 2014 6:56 pm

Jag hörde talas om den där laddningen med pansarmodeller på AIM...Häftigt till max är det!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre sep 19, 2014 7:09 am

Matt_Public skrev:M60 är ju för go', asså! Very Happy
söt liten sak.... särskilt med UFO tornet.

cas skrev:Jag hörde talas om den där laddningen med pansarmodeller på AIM...Häftigt till max är det!

Japp, vågar jag nämna att jag slapp tull.... Wink
lite pansar byggande framför tvn framöver
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre sep 19, 2014 7:57 am

Snacka om pansar-laddning!  Shocked

Nu ska det kravlas i gyttjan igen....  Razz

Goa modeller, flera av dom kan jag själv tänka mig att bygga, M-60 är så tuff!

Tur du slapp tullen, då blev det ju ännu billigare!  cheers

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre sep 19, 2014 8:04 am

Det var ingen dålig laddning med skrammelvagnar Janne.
Den där tyska rallybilen och kanonen vill jag gärna se en lådtitt på om du har tid.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S fre sep 19, 2014 8:45 am

Ska se vad jag kan göra Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre sep 19, 2014 9:06 am

Det där var en riktigt härlig sändning! Pz Haubitz 2000 eller vad den heter är ju störtskön!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal fre sep 19, 2014 10:23 am

Japp.....ramlade på dessa i Hobbybokhandeln....kunde inte motstå frestelsen.....hehe

En BF109E-1 Eduard....FW190A8 (jag vet jag vet lol )

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 1qlhdd

Ska bli kul med 109an då jag byggde min första bf109e kärra, 2013 Mars, den var min No:4....den var väl en hel del nytt för mig då..ets...mm o det gick sådär lol..passformen mm ipm man var rätt grön o bygget var då rätt svårt m den begränsade kunskaperna som fanns med mycket....ska bli spännande o känna på en repris nu mer än 12 byggen senare hur det går..........Wink
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Img8104y

sedan var det ett tag sen man körde nåt annat med....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre sep 19, 2014 10:34 am

Se där! En gammal hederlig Messaschnitzel!

Du vet då hur man lever! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal fre sep 19, 2014 10:39 am

Hahaha Tackar Matt Very Happy.....

Japp efter Wurgen e klar så ett miljöombyte helt klart...mest för att inte bränna ut sig på dem Wink next out efter den är faktiskt den Finska Brewstern Wink som jag ser fram emot mkt dessutom eeehh...lite fart iom den ska ju vara klar innan 2014 slut...scratch jaja får gå i mål sist och efter lol isåfall, nån måste ju plocka jumbo platsen lol
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre sep 19, 2014 11:37 am

Tyskt och 1/32 Juha What a Face
Får man önska en rumänsk eller Schweizisk Emil?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre sep 19, 2014 11:52 am

cas skrev:Får man önska en rumänsk eller schweizisk Emil?
Måste instämma med CAS i frågan. En gulnäst rumänsk maskin vore tammefasen underbart. Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Icon_mrgreen_zps27adbec9
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal fre sep 19, 2014 12:16 pm

Det kommer tas upp i antekningen Very Happy...

Kikat lite snabbt....hitta inga rumäska eller chweitz bf109e1 när jag kollade lite snabbt....hmm skillnaderna var inte så stora mellan Bf109e1 och e3 va....

Matt fyll gärna in..då jag e usel på dem Wink
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre sep 19, 2014 2:09 pm

Mal skrev:hmm skillnaderna var inte så stora mellan Bf109e1 och e3 va....


Kanoner i vingarna? Eller är det E-4..?

Spännande, den gamla var den du hade dekaler på va? Det blir väl inte aktuellt nu?
Och nu kan jag med gott samvete beställa lite fler Spittar, Dunderbultz, ´stangs och Helveteskatter för att uppväga elä.. Dina Luftwaffe-kärror? Wink Cool
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre sep 19, 2014 3:18 pm

Uppgraderad beväpning, mera internt bränsle (+300liter) och möjlighet att ta en extern extratank har jag för mig är skillnaden jämfört med E-1, E-7 kunde ta ännu mera bränsle internt (+700liter).
Tror att från och med E-3 kom den kantiga huven också.

Matt kan det här bättre än mig, så rätta mig om jag har fel...

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre sep 19, 2014 8:39 pm

Det var ju ett gäng trevligt pansar du skaffat Janne! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 40 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet