IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av TommyKillander fre dec 11 2015, 21:36

Aj aj aj..... <== fantomsmärtor från min plånbok - en ren försvarsreflex Very Happy

Vilka inköp, det kommer byggas för fullt här ser jag! drunken king

Jag har ju shoppat lite också, men allt godis har inte dykt upp än här hemmavid.

Det blir definitivt lite små WW2-proppar i 1/72, tänkte bygga en mobil med ett gäng plan i flygläge. Kommer bli ett raskt bygge, så det blir inget småpill och eftermarknadsdelar...



TommyKillander
TommyKillander


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor dec 24 2015, 10:43

En del julkort utmärker sig verkligen. Very Happy

Ultra-hygglot Henrik Bergman fixar FiSk:en och räddar julen på samma gång.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 1501224_zpstnyhwpyt



Stort tack, alltså! Verkligen bussigt. santa
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre dec 25 2015, 09:45

Jag var så snäll i år så jag fick köpa en julklapp till mig själv.
Så då passade jag på...(skamlöst snodd bild)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Ed1188_1188_1
Hur var det nu, skulle vi köra ett gruppbygge Spitfire VIII nästa år?


_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre dec 25 2015, 09:53

cas skrev:Hur var det nu, skulle vi köra ett gruppbygge Spitfire VIII nästa år?
Om du nu verkligen är en sådan snäll pojke så kan väl alla Spitfires välkomnas?

Utöver det: utmärkt inköp! Det blir la' hajkäft, va?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre dec 25 2015, 10:54

Matt_Public skrev:
Om du nu verkligen är en sådan snäll pojke så kan väl alla Spitfires välkomnas?
Ja, det vore väl nåt? The more the merrier liksom!
Zirkus Rosarious hade säkert nåt, eller så kan väl de hugade ge sig på den där ombyggda Vbn med DB605.
Eller så kan man nöja sig med allt som heter Spitfire? scratch
Finns nog en och annan motorcykel och WH40K som passar.

Matt_Public skrev:
Utöver det: utmärkt inköp! Det blir la' hajkäft, va?
Pamela Anderson och ryggen du vet...
Det finns ju 5 hajkäftsvarianter att välja på så det blir en, förmodligen målningsalternativ #31.
Så måste man ju göra en till sen. bara 30 till att välja på!
(men jag är svag för de brun/grön/azurblåa!)
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre dec 25 2015, 12:14

cas skrev:Zirkus Rosarious hade säkert nåt, eller så kan väl de hugade ge sig på den där ombyggda Vb:n med DB605?
Vilket som funkar för mig! pirat
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre dec 25 2015, 15:22

Den där lådan är synnerligen innehållsrik, mycket pyssel för pengarna och lägger du till ett par "overtrees" så räcker den läääänge!

Ett Spitfire gruppbygge (MkI - Mk.47, 1/144 - 1/24) är väl självklart nästa år, jag har ju redan tre stycken på gång!  Laughing

.....eller skall vi ta Phantoms, alla varianter, finns en hel del där också?  bounce

Edit; Vi har ju redan haft Phantoms....   Embarassed

Stefan  sunny


Senast ändrad av Stefan E den fre dec 25 2015, 21:05, ändrad totalt 1 gång
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av frznlogic fre dec 25 2015, 16:19

Jag är helt på ned Spitfire Mk.VIII gruppbygge, men jag måste göra färdigt några andra byggen först 😉. 

Riktigt härlig låda är min känsla även om jag inte börjat på den ännu. Ska bli roligt att ge sig på 😊

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör dec 26 2015, 21:52

Lyckligt och väl hemma igen. Dags att presentera presenterna!

En liten trupp med pinfärska Pathfinders som min son rotat fram:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 1501226_2_zpsqlfmfkpw



Med dem på lager så kan jag åstadkomma en uppdaterad Devilfish. Livat värre! Very Happy



Nästa inslag stod min kärälskeliga syster för:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 1501226_zpsgmxelrww



Riktigt söt liten sak. Med aningens grövre beväpning blir den säkert kalas. Cool
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör dec 26 2015, 22:12

Häftiga grejer!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör dec 26 2015, 22:54

Kraftiga klappar Matt. santa
Ser fram mot byggtråder på stigfinnarna. 

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas sön dec 27 2015, 08:37

åhhh! Kan man få en lådtitt på MiG-29?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön dec 27 2015, 21:19

cas skrev:Åhhh! Kan man få en lådtitt på MiG-29?
Lydnad är lycka! Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån dec 28 2015, 12:45

Hejsan, och God Fortsättning. santa

I år har jag ingen extra julledighet, utan jag får glatt jobba i mellandagarna.
Nu på lunchen idag tog jag mig en kort promenad till Wentzels.
Jag behövde köpa en ny flaska Micro Sol och lite mattlack.

Och då upptäcker jag att de har mellandags-/flyttrea.
Butiken omlokaliserar från Regeringsgatan till Gamla Brogatan efter Trettonhelgen. 
Och (antagligen) för att inte behöva packa ner allt i den gamla lokalen så har de nu 25% rabatt på alla plastbyggsatser.

Ett sådant flott erbjudande måste ju utnyttjas. 
Så jag fick min Micro Sol och några Humbrol lack burkar samt dessa två skönheter från Revell med mig ur butiken.  drunken drunken 
(Snor bilderna från webben för att jag är för lat att ladda upp dem själv.)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 1391-deckel
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 10771-deckel

Den uppmärksamme kanske ser en viss skiftning i intresse.. Razz
Men tro inte för det att jag har slutat bygga ökenkamouflerade flygplan.  Very Happy


/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån dec 28 2015, 14:58

Alla tiders göttigaste gräddvisp! cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån dec 28 2015, 15:57

Hejsan!

Fina modeller bägge två!

Sabren är en Hasegawa och Hinden är en Monogram, men det visste du väl redan.
Bägge är fina modeller som går ihop utan problem, jag har byggt bägge och de var riktigt roliga byggen, båda två.
Du fick väl med ett par vingspetsar i resin till Sabren?

Hinden är en riktigt häftig Hunk i 48-skalan!  drunken

Ser fram emot byggtrådarna....  bounce

Stefan  sunny

-------

https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/viewtopic.forum?t=4637
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 40 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet