IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 21 av 40 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn tis jan 13 2015, 19:49

Jösses, den där Aradon lär bli stor!

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman tis jan 13 2015, 20:18

Jösses, den där Aradon lär bli stor!

Jodå, det kan man säga Very Happy
Ruskigt fin, för att vara "short run".
Kan rekommenderas.

Här är en recension.


http://www.scaleplasticandrail.com/kaboom/index.php/all-things-aviation/132-135-scale/132-kit-reviews/2212-1-32-arado-ar-234b-2n-from-fly-model



/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons jan 14 2015, 16:11

Mmmm...något är på gång...kom lite saker från hannat´s

Aires cockpit och hjulbrunnar....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_2024_zpse5c10c60


Lite quickboost bôs...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_2025_zps8cfb0f97



Och mystiska dekaler..

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_2026_zps8064ab3e




Ups...F-111 grejer?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_2027_zpsf8a52cc6



Så en liten felbeställning....råkade trycka på något jag inte skulle Razz Någon som är sugen på den så är det bara att höra av sig Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_2028_zps52daa7af




Något är på ingång från Hongkong dessutom....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons jan 14 2015, 16:20

Mysiga inköp Janne.
Glöm inte resten av resinet till SU-24:an.

LÄNK !

Skyll inte på mig när plånboken sen är tom. Razz
Fast jag ska ju göra samma resa själv, och kommer då bli minst lika fattig. Crying or Very sad

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons jan 14 2015, 16:26

Marlin skrev:Mysiga inköp Janne.
Glöm inte resten av resinet till SU-24:an.

LÄNK !

Skyll inte på mig när plånboken sen är tom. Razz
Fast jag ska ju göra samma resa själv, och kommer då bli minst lika fattig. Crying or Very sad

/Bosse

Se där Very Happy

HAr du beställt därifrån själv någon gång?

HAr väntat på att Lindenhill ska ha restockat....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons jan 14 2015, 16:31

Janne.S skrev:
Marlin skrev:Mysiga inköp Janne.
Glöm inte resten av resinet till SU-24:an.

LÄNK !

Skyll inte på mig när plånboken sen är tom. Razz
Fast jag ska ju göra samma resa själv, och kommer då bli minst lika fattig. Crying or Very sad

/Bosse

Se där Very Happy

HAr du beställt därifrån själv någon gång?

HAr väntat på att Lindenhill ska ha restockat....

Nix.
Det ska finnas en butik i England också som jag kommer beställa ifrån.
Jag har sparat länken hemma.
Kan lägga ut den senare i kväll.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore ons jan 14 2015, 16:34

Tuffa grejer, Janne! Har själv varit sjukt sugen på en 24!

Du kan köpa min GWH F-15B/D och bygga medan du väntar in resten av resinet. Wink
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons jan 14 2015, 16:44

denstore skrev:Tuffa grejer, Janne! Har själv varit sjukt sugen på en 24!

Du kan köpa min GWH F-15B/D och bygga medan du väntar in resten av resinet. Wink

Håller ju på att bygga Viggen......kan inte ha hur mycket som helst på bordet, en sak i taget Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons jan 14 2015, 16:46

Marlin skrev:
Janne.S skrev:
Marlin skrev:Mysiga inköp Janne.
Glöm inte resten av resinet till SU-24:an.

LÄNK !

Skyll inte på mig när plånboken sen är tom. Razz
Fast jag ska ju göra samma resa själv, och kommer då bli minst lika fattig. Crying or Very sad

/Bosse

Se där Very Happy

HAr du beställt därifrån själv någon gång?

HAr väntat på att Lindenhill ska ha restockat....

Nix.
Det ska finnas en butik i England också som jag kommer beställa ifrån.
Jag har sparat länken hemma.
Kan lägga ut den senare i kväll.

/Bosse

Neomega i England har den åxå..... £69 för allt Razz, saltat!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore ons jan 14 2015, 17:09

Janne.S skrev:Håller ju på att bygga Viggen......kan inte ha hur mycket som helst på bordet, en sak i taget Very Happy

Bah, du bygger ju färdigt den innan posten fått upp din F-15 till göteborg! Jag har en omgång schyssta japanska aggressordekaler till den också!
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S ons jan 14 2015, 17:12

denstore skrev:
Janne.S skrev:Håller ju på att bygga Viggen......kan inte ha hur mycket som helst på bordet, en sak i taget Very Happy

Bah, du bygger ju färdigt den innan posten fått upp din F-15 till göteborg! Jag har en omgång schyssta japanska aggressordekaler till den också!
Nä men den skulle ju du bygga!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore ons jan 14 2015, 17:19

Jag har en F-15J och en F-15DJ kvar. Beställde B/D:n innan jag visste att PitRoad skulle boxa den som F-15DJ. 
Dekalerna kom med dubbla ark i det ena setet.Smile
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn ons jan 14 2015, 21:27

Henrik Bergman skrev:
Jösses, den där Aradon lär bli stor!

Jodå, det kan man säga Very Happy
Ruskigt fin, för att vara "short run".
Kan rekommenderas.

Här är en recension.


http://www.scaleplasticandrail.com/kaboom/index.php/all-things-aviation/132-135-scale/132-kit-reviews/2212-1-32-arado-ar-234b-2n-from-fly-model



/Henrik

Skulle inte sagt nej till en byggtråd redan igår!

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor jan 15 2015, 20:59

Atttan....det var slut på rumpfixen på Neomega för Fencern :/
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore tor jan 15 2015, 22:09

Janne.S skrev:Atttan....det var slut på rumpfixen på Neomega för Fencern :/

Där ser du! Till och med ödet säger att du bör bygga en F-15 i mellan. Wink
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Janne.S tor jan 15 2015, 22:26

Hahaha.....nej, jag har precis byggt en ju : P
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore tor jan 15 2015, 22:50

Ja, det är ju sant. Fan också. Nu får jag dyvla den på någon annan oskyldig stackare. Wink
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman fre jan 16 2015, 19:51

Idag dök det upp lite ingredienser, så jag kan blanda till favorit förtunningen.
För att nå upp till minimum ordervärde på 200 kr, var jag tvungen att köpa en pensel också  Laughing


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 20150115_064251_zpsgpe8zyo2


Trevlig helg.

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore fre jan 16 2015, 19:56

Henrik Bergman skrev:Idag dök det upp lite ingredienser, så jag kan blanda till favorit förtunningen.
För att nå upp till minimum ordervärde på 200 kr, var jag tvungen att köpa en pensel också  Laughing


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 20150115_064251_zpsgpe8zyo2


Trevlig helg.

/Henrik

Hemligt recept, eller något allmänt känt? Vilken färg? Smile
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman fre jan 16 2015, 20:35

Det är en förtunning för akryl färger.
Inget hemligt med den. Smile

En liten länk
https://www.youtube.com/watch?v=T8k3BJC80IQ&app=desktop

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore lör jan 17 2015, 02:03

Jag brukar själv blanda ihop en mix av Liquitex airbrush medium, Liquitex Flow Aid och vatten, samt en gnutta retarder för att tunna ut Vallejo med.
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån jan 19 2015, 12:00

Hejsan!
 
Har inte visat mina inköp på ett bra tag, så här kommer lite som trillat in sedan mitten av December förra året (2014).
 
I mitten av December var vi som sagt återigen i Uppsala hos mina svärföräldrar, och jag hann med ett besök hos Hobbyland.
 
Mycket välfylld butik och massor av intressanta modeller av alla de slag!
 
Jag kom ut med den här satsen från Eduard, ”Sachsenberg Platzschutzschwarm”, Limited edition. Den hade jag faktiskt letat efter ett bra tag.
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_7940_zpsd9c99b2d
 
TVÅ kompletta maskiner (en D-9 och en D-11) i 1/48, PLUS en liten bonus i form av en Me-262 i 1/144, också den i JV44 märkning.
 
Innehållsrik och mycket välfylld låda!
 
Någon som kommer ihåg Airfix gamla ”Dogfight Doubles”-serie?
 
Jag byggde alla jag kunde komma över och har länge hoppats att Airfix skulle ta upp konceptet igen, men denna gång i 1/48-skalan.
 
Airfix måtte ha hört min önskan för jag hittade denna;
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_7942_zps89bcb644
 
BÅDE den helt nya Spitfire Mk.V och den nästan nya Bf109E som kom för ett par år sedan.
Båda modellerna med specialmärkning från Medelhavsområdet, unika för denna utgåvan.
 
Vet inte om de båda kombattanterna verkligen möttes, men det känns i alla fall inte omöjligt!
Hoppas verkligen att Airfix fortsätter den här serien!
 
Från Hannants trillade det in lite smått o gott i Januari (förra veckan);
 
 Ett dekalark till min Academy P-38F, ”The Flying Dutchman” med hajkäftar på båda motorerna!
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_8111_zpsb3360f4e
 
 
 
Lite Zoom-ets till en Hs126 (ICM)
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_8109_zpsfb7fc238
 
Pitotrör till Javelin, men fingret måste ha sluntit på knappen, för jag fick hem 1/72 varianten!
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_8112_zps433516e9
 
Den som händelsevis behöver ett par pitot-rör till sin Javelin i 1/72 kan höra av sig till mig!
 
Men höjdpunkten var den här;
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_8117_zps552bc1ae
 
Hasgawas mycket fina plast, parat med Eduards ets, masker och resin i Brassin serien plus en rejäl sats med dekaler (5 individer, alla med Tysk-anknytning).
Jag har länge velat bygga en F-104 i både Norm-67 och en maskin från Tyska Marinen, här finns båda med!
 
Från Ministuff kom det ett rejält paket som jag väntat otåligt på!
 
Smart, effektivt och mycket, mycket välpackat kom det fram i perfekt skick.
 
TVÅ stycken Tornados från Revell;
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_8113_zps32453ccd
 
….och en helt ny Spitfire Mk.II i 1/32!
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 IMG_8114_zps34192ad4
 
Det var det hele för denna gång!
 

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån jan 19 2015, 12:25

Stefan, du vinner pris för bästa inköpen, hela måndagen lång!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån jan 19 2015, 12:33

Fullgod julklappshög redan i januari? En del ligger då i framkant!


Också: skulle kunna ha glädje av ett paket pitot-rör. Återkommer via PM.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal ons jan 21 2015, 19:16

Gösses vad fina inköp du gjort Stefan.......

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 21 av 40 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet