IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 4 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias sön aug 03 2014, 09:30

Fasen vad nice Stefan! Very Happy Inte sett att det fanns en så fin modell av den däringa!
Dock har jag varit nära att köpa ett halvt dussin i skala 1/100 (15mm-ish) till Flames of War. (Köpte annat istället - och tur var nog det.)

Klicky

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 BR218d

Mer fordonsbyggen! Very Happy
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön aug 03 2014, 11:39

Stefan E skrev:
Stort TACK till Matt P som sålde den till mig för ett MYCKET lågt pris, och supersnabb leverans var det också!
 
Tack själv för en smidig affär. Riktigt tjusig kärra det där. Hade tänkt bygga troll-racer av den, men det är nog bättre att den blir normalbyggd i din vård.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal sön aug 03 2014, 22:47

Japp....

Detta fick jag av Tobias Very Happy

Sjukt bra saker.....

Handskar som ej lämnar "fingerprints"  Twisted Evil  CSI lycka till när Mal e i farten....inga spår efter mig......samt munnskydd för målardammet Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 2vd46lv
Oja sen vart det öl o Tapas....Spanska godsaker på grillen mkt fin korv, o allehanda saker såklart Wink .....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån aug 04 2014, 08:51

Ja får hoppas de gör nytta! Handskarna har iaf en vacker blå-lila färg.... Wink

Tack för krubbet och ölen! Mycket trevlig kväll och det var fint att se en expert igång med sin spruta!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån aug 04 2014, 13:47

Firman Byggmodellen lever upp till sitt höghastighetsrykte igen!


Model Master är ett av få fabrikat där bruk av deras egen förtunning är berättigat.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 140804_Byggmodellen_zpsac342046



Resten av Sommar-spitten målas med akrylfärg för enkelhets skull. PRU-cocktail, någon?

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 140804_Byggmodellen_2_zpsf7902b9c



Blankt och fint ska det bli, jajamän!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 140804_Byggmodellen_3_zps3e32962e
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån aug 04 2014, 14:35

kors då, en PRU blue-blandning!?
Lycka till med den nyansen....

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån aug 04 2014, 14:38

Najsigt värre! Berätta gärna hur du blandar de där - proportioner och så. Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån aug 04 2014, 16:21

Tobias skrev:Berätta gärna hur du blandar de där - proportioner och så. Smile
Så gärna så!

80% XF18 Medium Blue
15% XF66 Light Grey
5% X23 Clear Blue


Åsså vädrar man det hela med rejält utspädd XF55 Deck Tan upptill. Enkelheten själv.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån aug 04 2014, 17:09

Skall spara det för framtida bruk.. Smile

Fick förresten också lite grejor idag!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 007_zpsdd179e36
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån aug 04 2014, 17:12

Ok då, får väl visa vad det var:

Storebrorsan kom från Modelbau König - enda ställen jag hitta rakbladsryggen.. Lill-brorsan hade hobbybokhandeln för det mycket generösa priset 398 - var ju bara att slå till! Jag får nog lite AFtermarket till bägge grabbarna (tjejerna?) i veckan.. Cool

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 008_zps31010bfb

Även uppdaterat färgsamlingen lite samt det där fina limmet och en ny hobbykniv - egentligen för att fästa gitarrtråd eller panellinje-verktyg i a lá Mal..

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 010_zpsc7d77c33
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public mån aug 04 2014, 18:50

Dunderbult med rakbladsrygg? Göttarns!

Man borde ha passat på när den lokale hökaren hade dem inne, alltså...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån aug 04 2014, 19:02

Jo känner du för dunderbultar, som en annan gör, så slå till nästa gång! Ni med era tyska snyggbyggen håller ju den fronten stenhårt så en annan får stå för de allierade. Wink
Dunderbulter är en riktigt favorit för mig - det pendlar mellan Spittar och sen är ju Mussar fina med - men Dunderbultarna har en liiten extra "någonting" för mig över Mussar..

Imorgon kan det nog bli den stora dagen - köpa spruta. (Ingen tjack-spruta dock - färgspruta! clown )
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån aug 04 2014, 20:15

Mmmm, stora fina dunderbultar!

Kommer bli kalas det!
Sprutinköp på en tisdag till på köpet?
Spännande!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av denstore mån aug 04 2014, 21:06

P-47 är ju sanslöst coolt. Ur ren macho-faktor, så är det bara FW-190 som kan ge den en match. Spitfire och Hurricane ser för snälla ut, och P-51:an är ju så tråkig att klockorna stannar.... Smile

Lycka till med airbrush-köpet. Vad blir det för något?
denstore
denstore


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån aug 04 2014, 21:13

Eller hur! Sån brutal best! Fortfarande lite oklart vad det blir för camo.. Razorbacken blir troligen någon 56th FG när den nya boken från Fighting Units in Color kommer (jag har väntat ett år..). Bubbeltoppen.. Christiansens Miss Fire eller något i kamo.,.

Det blir en Airbrush Evolution Silverline FPC Two in One och troligen en

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 MI-DYTC186_1

Kompressorn lutar jag fram och tillbaka om.. Men den verkar ok och håller den två tre år är det ok. Nu går jag på CSn, om två år jobbar jag och kan nog kosta på mig ett strå vassare kompressor..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal tis aug 05 2014, 00:01

Den där ser kalas ut.......mkt prisvärd alla gånger....

Tror helt klart den kommer göra jobbet som den ska....Very Happy
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis aug 05 2014, 00:27

Satsar på det, skyller på dig om det skiter sig.. ..kommer skylla allt på dig!

Just kidding! Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis aug 05 2014, 09:37

Razorbacken är ett härligt flygplan och Trumpeters modell blir biffig!

Den kompressorn ser ut att ha vad du behöver...

Man blir inte rik på CSN, nä.....  Evil or Very Mad 

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis aug 05 2014, 10:00

Haha, nä.. Men jag är ganska billig annars som tur är -billig mat, kläder o annat, hehe. Får storsatsa lite mer senare när jag har lön. Wink

Jo det är skönt att du byggt de där Dunderbultarna Stefan, det kan komma frågor senare.. Men jag kör ett par Spittar med sprutan innan för att lära mig iaf lite och inte sumpa de stora, dyrare kärrorna..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis aug 05 2014, 15:10

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 003_zps5ea81299

Kompressorn får jag senare i veckan, var på centrallagret tydligen.. Mad Men blir nog fint detta, bara fixa den där tentan den 20:e och låta värmen lägga sig så.. Goot om tid att kika på Youtube-videor och läsa lite teori..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal tis aug 05 2014, 15:18

YESS.....

jäklar vad najs......

Skitbra att du inte glömde munstycks rengörings verktyget...
den är e life savior o kommer hjälpa dig mkt om det blir problem m munstycket, vilket alla har erfarit.....vips e den ren igen....

glöm inte mellanruns borstarna från apoteket Wink så ere komplett rengörings set sen......
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis aug 05 2014, 15:21

Och bullar blir det visst också, så trevligt!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn tis aug 05 2014, 15:26

Härligt! Vilken Evolution blev det?

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis aug 05 2014, 16:13

Haha, bullar ja! Fast inte i de formarna.. Wink Kopiarar den store mästaren Mal. Såg att de hade exakt likadana paket när jag var på Daglivs.. Köpte även Kjell & Co´s isopropanol. Dock fanns varken Vallejos gråa primer eller Tamiya retarder inne.. Jaja, inte dags att måla än.. Tålamod..

@Linus, det blev en Airbrush Evolution Silverline FPC Two in One - såg Mals variant med koppen på 5ml. Var på väg att snåla och bara skaffa en nål och liten kopp men det hade nog vart synd. Blir nog fin-fint det här! Cool
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis aug 05 2014, 16:31

Ah! Jag glömde ju! Föräldrarna lånade lägenheten i somras när jag var i Varberg. Farsan hade hittat denna på en loppis för fem eller tio kronor, skall vara komplett. Varför inte ge den en chans? Smile Ingen aftermarket, rätt ur boxen och försöka göra den ok och ge tillbaka till farsan..? Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 005_zpsee795534
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 4 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet