IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

+9
T-34
bjork_larsson
merlin1953packard
Janne.S
MiniStuff
Caverö
JOooCKE
Azgaron
Gigabyte
13 posters

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte lör maj 30, 2009 3:05 pm

Tack jocke Smile
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Janne.S lör maj 30, 2009 6:57 pm

Här händer det saker! Kul med lite inredning Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av MiniStuff lör maj 30, 2009 9:20 pm

Jives vad långt du har kommit... längtar själv att få sätta tänderna i den där men den får vänta tills efter nästa projekt.... tror jag iaf tongue

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte ons jun 03, 2009 4:51 pm

Jo lite händer det väl ,men nu är det mycket på programmet så det blir inte mycket byggt dom närmsta veckan Sad
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte ons jun 10, 2009 3:52 pm

så har fått på lite delar, över delen är bara torrpassad knallpåken skall göras innan man kan limma dit den för gott . Smile

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 DSC00646
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Azgaron ons jun 10, 2009 8:56 pm

Snyggt Giga! Kul att det går framåt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte sön jun 14, 2009 8:24 pm

Tack Håkan , så har fått byggt lite då,,, vi har haft en mini träff hos mig i helgen .,,,mycket bygga har det blivigt o lite sömn Very Happy och fram för allt kalas kul Very Happy Very Happy skall om jag får medlemmarnas till stånd publicera lite bilder här senare i veckan


Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 DSC00665


Här en fin SM 79 som en byggare från skåne byggt
Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 DSC00666
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Janne.S sön jun 14, 2009 8:26 pm

Koolt!!! cheers

Håller du på att bilda lokalförening i Kungsbacka?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av merlin1953packard sön jun 14, 2009 9:00 pm

Snyggt jobbat, Giga! Skall bli spännande att se denna best i pansarvärlden i färdigt skick! Är det Dremel med "slang" jag ser i bakgrunden?

Verkligen läcker SM79! Ser ut som camot för ökenuppdrag. Hittade ett par sevärda clip till denna formidabla maskin!

https://www.youtube.com/watch?v=KFLxo7shIyg

https://www.youtube.com/watch?v=kCdkOBFgeeo
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte sön jun 14, 2009 9:13 pm

Janne.S skrev:Koolt!!! cheers

Håller du på att bilda lokalförening i Kungsbacka?
nja vi är ett litet forum som har haft sin första träff ,, vi är inte så många men däremot så är vi få Laughing
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Caverö sön jun 14, 2009 9:19 pm

Du ser ut att ha ett kulbygge där nere i kungsbacka, trevligt med lite modellträff så där.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte sön jun 14, 2009 9:25 pm

merlin1953packard skrev:Snyggt jobbat, Giga! Skall bli spännande att se denna best i pansarvärlden i färdigt skick! Är det Dremel med "slang" jag ser i bakgrunden?

Verkligen läcker SM79! Ser ut som camot för ökenuppdrag. Hittade ett par sevärda clip till denna formidabla maskin!

https://www.youtube.com/watch?v=KFLxo7shIyg

https://www.youtube.com/watch?v=kCdkOBFgeeo
Tack och Läckra film bilder på 79:an Merlin Exclamation
nej det är en dremel kopia men vad heter den ,,,,,Multiverktyg Cotech,,, den funkar på mindre jobb som plast modeller men går ej att jämföra med dremel varken kraft eller kvalité .
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte ons jun 17, 2009 3:01 pm

har fått på kapsylen eller överdelen eller vad den nu kallas ,ett kul bygge så långt Smile

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Bild034
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av JOooCKE ons jun 17, 2009 3:13 pm

Ser bra ut Giga ! cheers

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Caverö ons jun 17, 2009 7:52 pm

Ser bra och roligt ut. Mysigt litet krypin för föraren där fram, han blir gubben i lådan kan man säga. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Janne.S ons jun 17, 2009 8:23 pm

Härligt att se bygget växa vidare! SNyggt som attan är det åxå! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av bjork_larsson ons jun 17, 2009 8:34 pm

Detta ser riktigt bra ut Giga, dessutom måste jag ge dig en eloge för lokalförenings initiativet! Trevligt! Kanske skall skapa en liten filial här nere i Varberg. Tråkigt nog så kanske det bara blir jag, men skit samma. Blir bara mera fika till mig! Haha! Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte tor jun 18, 2009 1:24 pm

Tack alla Smile jo det var mycket trevligt att träffa och få lite ansikten på folket man chattar med på forumet , detta var första träffen,, Så om vi skall vara hos mig samma tid nästa år så har vi pratat lite löst,, att utöka träffen ,,det är ju lite svårt med lokal, men har en på gång som skulle kunna ta i mot lite flera o bjuda på kaffe o mat o massa modell tjöt Very Happy
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Azgaron tor jun 18, 2009 6:00 pm

Om jag bara kan ordna transport så funkar Varberg fint för mig! Skulle vara kul om vi kunde träffas nångång!
Sen är vi ju ett gäng här nere på tiotalet personer som försöker träffas ungefär en gång i månaden, men vi snackar mest och visar upp modeller under några timmar på bibblan! Hade varit bra om det funnits nån lämplig lokal! Funderar på att fråga om bostadrättsföreningens lokal går att använda!

Det var som sagt en mycket trevlig träff hemma hos Giga, och det skulle vara väldans kul ifall det blir en till nästa år!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte tor jul 02, 2009 5:05 pm

Hej i värmen , Har fått på lite detaljer i kväll , en bild på pillet kommer här ,,

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 DSC00681

Ha det gott alla Smile
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av T-34 tor jul 02, 2009 6:02 pm

Se där ja, ser ju bra ut. Lite ets också eller?
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Azgaron tor jul 02, 2009 7:00 pm

Ser bra ut Giga!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Caverö tor jul 02, 2009 9:19 pm

Härligt att det rullar på, den ser ganska massivt fetkraftig ut.

Fortsätt så Giga.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte fre jul 03, 2009 9:16 am

Tack alla , jo det är lite est som följer med lådan ,lite byglar o hållare,, inget komplicerat , men tillräckligt för att man skall bli irriterad ,,,,,,, Razz
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av MiniStuff fre jul 03, 2009 11:08 am

Ser hur bra ut som helst!

En liten undran... är du intresserad av pipa i metall? Är på väg att lägga en order på bla. en massa pipor, där finns en pipa till denna maskinen. Ska själv ha en till min Dicker... de var inte speciellt dyra heller tyckte jag, kommer att kosta 99:-

kolla in bilden nedan:

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 04

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 2 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet