IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

+9
T-34
bjork_larsson
merlin1953packard
Janne.S
MiniStuff
Caverö
JOooCKE
Azgaron
Gigabyte
13 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Obed mån jul 13 2009, 19:18

Säger du det Ministuff, trodde Tamiya kunde mixa färgen rätt men det verkar inte så i det här fallet. På alla bilder man ser är de tyskgråa vagnarna betydligt blåare än xf 63 men mot svart ser xf63 något blå ut i alla fall, men bara lite.
Någon färg som rekommenderas om man inte vill blanda?
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av MagnusE mån jul 13 2009, 19:58

Gigabyte skrev:Tack Håkan o Magnus-E !! Jag skall damma ner den sen vad skall jag köra på som damm ??,, T Fx Buff eller kraftigt utspätt grå eller vit ,,,?? scratch

En länk om damm. Kanske något att ha.
http://se.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=327&page=5

MagnusE
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte mån jul 13 2009, 21:11

Obed skrev:Säger du det Ministuff, trodde Tamiya kunde mixa färgen rätt men det verkar inte så i det här fallet. På alla bilder man ser är de tyskgråa vagnarna betydligt blåare än xf 63 men mot svart ser xf63 något blå ut i alla fall, men bara lite.
Någon färg som rekommenderas om man inte vill blanda?


jag använder MR color NR 40 Greman Gray (Tinner bas ) eller Hobby Color H401 Schwarzgrau (spritbaserad ) Gillar MR color bäst för det är bett i den färgen och mycket god täckförmåga, mycket tack vare tinnern men är stark för omgivningen What a Face , säljes av bland andra Luckymodels .com ,,,
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte mån jul 13 2009, 21:12

MagnusE skrev:
Gigabyte skrev:Tack Håkan o Magnus-E !! Jag skall damma ner den sen vad skall jag köra på som damm ??,, T Fx Buff eller kraftigt utspätt grå eller vit ,,,?? scratch

En länk om damm. Kanske något att ha.
http://se.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=327&page=5

MagnusE

Tack för tipset Magnus
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Azgaron mån jul 13 2009, 23:46

Tack för en bra länk Magnus! Måste provas!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Caverö tis jul 14 2009, 20:23

Lovley job, mycket spännande nu. Denna vagnen vill man se färdig, har aldrig sett någon innan. cheers

Jag tycker oxå att färgen ser ganska blå ut.

Älska damm på vagnarna. I love you
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Claes ons jul 15 2009, 17:52

Snyggt byggt! (och målat) Very Happy Bra länk där om dammet, tack!

Claes


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte ons jul 15 2009, 22:33

Tackar Caverö o Clas , kul att ni gillar mitt bygge Smile
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av merlin1953packard tor jul 16 2009, 01:34

Outstanding, Giga! Härligt realistisk drifts- och stridsnötning med både rost och stål som når slagfältets diffusa dagsljus!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte tor jul 16 2009, 17:51

Tack Merlin Embarassed jo den kan nog bli fin ,snart är den klar har bara banden kvar o ett par dekaler ,sen är ju det dax för damm Smile
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte lör jul 18 2009, 18:46

Har fått på ett band , har har satt på dekaler men tyvärr så när jag lade ett sista lager med matt klarlack så gick det åt h####te ,hade kvar lite av cellulosa förtunningen i röret till sprutan , jag körde med tamiyas klarlack det skar sig totalt o vangen blev helt VIT när klarlacken torkat , milda makaroner vad jag fick spel Laughing ,, men det var ju bara att blåsa om o börja på nytt
så här ser den ut nu helt ok tycker jag men synd på dekalerna ..


Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Bild048


Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Bild049


Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Bild052


Tack för titten hälsar Giga
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av JOooCKE lör jul 18 2009, 20:15

Mycket snyggt Giga !! cheers
Synd med dekalerna , men är inte det något du kan måla ?

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Janne.S lör jul 18 2009, 21:06

Snygg "save" Very Happy
Håller med jocke om att du säkert kan måla dekalerna.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Azgaron lör jul 18 2009, 23:37

Attans otur Giga! Ser snyggt ut annars!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Caverö lör jul 18 2009, 23:54

Jobbigt när det händer men skönt när det är över och man lyckats såpas bra som du gjort. cheers

Är ljuddämparen gjord i rostfritt? Question det blanka ser väl lite mysko ut, Wink annars bra jobbat.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte sön jul 19 2009, 00:08

Tacka alla för positiva kommentarer o stöd ,, jo ljuddämparen är väl glansig den har jag polerat upp med grafitpulver men lite utspädd rostbrun färg o lite damm kommer att tona ner den , måla dekaler ,,det vette tusan om jag kan göra så det ser hyfsat ut , det får bli nya dekaler av vanligt snitt Smile
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av merlin1953packard sön jul 19 2009, 16:17

Lite sent, kanske, men jag infaller helt i tidigare hyllningskör! Det här bygget "känns" verkligen mycket metall, även om vi vet att det är plast. Ger verkligen ett "tungt" intryck! Snyggt jobb!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Gigabyte sön jul 19 2009, 16:21

Tack Merlin Smile den är nu färdig , mera bilder finnes i bildrutan

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Bild053
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Trumpeters Dicker Max i skala 1/35 - Sida 4 Empty Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet